Konu
:
İşyerinde Üretkenliğin Sırrı Farklı Kişiliklerde Saklı
Yalnız Mesajı Göster
İşyerinde Üretkenliğin Sırrı Farklı Kişiliklerde Saklı
12-23-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
İşyerinde Üretkenliğin Sırrı Farklı Kişiliklerde Saklı
İşyerinde Üretkenliğin Sırrı Farklı Kişiliklerde Saklı
geri kalan dörtte bir zamanda verimsiz oluyorlar
En üretken ve en verimsiz oldukları saatleri yönetmek çalışanların kendi sorumluluğunda olsa da
bölüm müdürleri
ekiplerini oluştururken üretkenlik motiflerini göz önünde bulundurmalı
Müdürler
kişileri bireysel üretkenlik artışı ve düşüşlerine göre gruplandırarak
dengeli bir kişilik ekibi oluşturmalı
Örneğin; bir sabah projesinde Sabah Neşeli Olanlar
üretkenliği arttırmak için Öğlen Maestroları ve diğer kişiliklerden oluşan ekibi teşvik etmek üzere verimli şekilde kullanılabilirler
Tüm dört kişilik tipinin bir arada bulunması
uzun vadede en başarılı sonuçları verecektir
”
Sabah neşeli olanlardan mısınız
yoksa ikindi uykucularından mı?
Patronların
elemanlarının kişilik tiplerini belirleyerek
daha verimli çalışma ortamı yaratabilecekleri düşüncesinden yola çıkan araştırmada belirlenen kişilik tipleri şöyle:
Sabah Neşeli Olanlar;
gün içinde en verimli olan ilk kişilerdir
ancak öğle yemeğinden hemen sonra gevşemeye meyillidirler
İkindi Uykucuları;
en çok öğle yemeğinden sonra enerjik hissederler
fakat ikindiye doğru yavaşlarlar
Öğlen Maestroları;
sabahları en verimsiz performanslarını sergilerler ve ancak ikindiye doğru havaya girerler
Öğle Yemeği Tembelleri;
uzun öğle yemeği molaları verirler ve öğleden sonra yüksek verimlilik göstererek işlerini toplarlar
Çalışanlar
patronlarını tembel buluyor
Avrupa çapındaki ofis çalışanlarının yarısından fazlası (%53)
kendilerini hariç tutarak
üst düzey yönetici rolündekileri veya daha yukarıdakileri
ekiplerinin veya şirketlerinin en verimsiz üyesi olarak görüyorlar
Bunun tam tersine
asistanlar en üretken üyeler olarak biliniyor (%28)
Araştırmaya katılanların %43'ü
ekipteki en üretken kişinin kendisi olduğuna inanıyor ve bu oran İngiltere ve Almanya'da %54’e kadar yükseliyor
Davranış Psikologu Donna Dawson
“Kurumsal merdivenden yukarıya tırmandıkça
daha çok görev aktarımı yapıyorsunuz
Yetki verilen asistanlar
kendilerini ispatlamak ve diğerlerinin gözündeki itibarlarını korumak için en çok çalışanlar olarak biliniyor” diyor
Canon çözümleriyle üretkenlik artıyor
Canon Avrupa Çözümleri Pazarlama Müdürü Adam Gillbe
“Bu araştırma
çalışanların üretkenliği nasıl algıladığı ve yargıladığını gösteriyor
Üretkenlik artık bir üst yönetim konusu haline geldi
Yöneticiler
üretkenliği artırarak elemanlarından en etkin biçimde faydalanmanın yollarını arıyorlar
Bu ister ekip yapısındaki değişimden
ister tüm şirket yönetiminden
ister çalışanların kullandığı teknolojiden kaynaklansın
daha verimli bir iş akışı oluşturmak için çok büyük fırsatlar var
Canon’un ürünleri ve yazılım çözümleri
şirketlerin üretkenliklerini artırmalarına ve çalışma yöntemlerini en iyi biçimde kullanmalarına yardımcı olabilir” diye konuştu
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul