Konu
:
Telefonda Gülümseyerek Konuşmak İşe Yarıyor
Yalnız Mesajı Göster
Telefonda Gülümseyerek Konuşmak İşe Yarıyor
12-23-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Telefonda Gülümseyerek Konuşmak İşe Yarıyor
Telefonda gülümseyerek konuşmak işe yarıyor
Telefonu en çok dört kez çaldırın ve gülümseyerek açın
Tebessümle beraber harekete geçecek yüz kaslarınız ses tonunuzu etkileyecek
kulağa daha olumlu gelmesini sağlayacaktır
telefonun en çok 4 kez çaldırılması ve gülümseyerek açılması gerektiğini belirterek
''Tebessümle beraber harekete geçecek yüz kaslarınız ses tonunuzu etkileyecek
kulağa daha olumlu gelmesini sağlayacaktır''
dedi
Karasopa
telefonla konuşmanın
yüz yüze görüşmeyle benzerlik taşımasına rağmen kendine has kuralları ve adabı olduğunu söyledi
Kurallarına uygun şekilde yapılan telefon görüşmesinin iletişimi kolaylaştıracağını ve sağlıklı bir iletişim ortamı oluşturacağını belirten Karasopa
bu kuralları
sadece sekreterler gibi işinin önemli bir kısmı telefonla iletişim kurmak olan çalışanların değil herkesin iyi bilmesi gerektiğini vurguladı
Toplumumuzda genel olarak bir ev ya da iş yeri arandığında arayan kişinin kendini tanıtmaya gerekli özeni göstermediğini ifade eden Karasopa
şöyle konuştu:
''Son yıllarda
telefonla görüşmeye başlarken kendini tanıtmadan doğrudan söze girmek çok yaygınlaştı
Avrupa'ya özgü bir yaklaşım olan bu tarz bizim kültürümüze uymuyor
Oysa telefon açan kişi söze
'merhaba
iyi günler
iyi akşamlar' gibi selamlama sözcükleriyle başlanmalı
''
Telefon eden kişinin selam vererek başlayıp
''Nasılsınız?'' gibi hatır soran sözcüklerle devam ettireceği konuşmanın sıcak bir atmosfer yaratacağını belirten Karasopa
bu üslubun iletişimin kuvvetlenmesini
diyaloğun daha sağlam bir şekilde sürmesini sağlayacağını kaydetti
Karasopa
yapılan araştırmalarda Türkiye'de ve Orta Doğu ülkelerinde telefon görüşmelerinde kurulan karşılıklı sıcak ilişkilerin
doğru iletişim için önem taşıdığının ortaya çıktığını bildirdi
ORASI NERESİ?'' DENMEMELİ
Telefonda ortaya konan sıcak yaklaşımların
problemlerin çözümüne ve kişilerin işlerini kolaylıkla halletmelerine katkı sağladığını ifade eden KOSEYAD Genel Sekreteri Karasopa
şunları söyledi:
''Öncelikle telefon görüşmesine girişte gösterilecek özen
karşıdaki kişiye güven verir
Telefon edilen kişiye
''Sen kimsin
orası neresi?' gibi sorular yöneltmek ise yadırganan bir tutumdur
Telefon konuşmalarında ahizenin yavaşça alınması ve yerine aynı şekilde konulması da önemlidir
''
Sabah saat 10
00'dan önce ve akşam saat 22
00'den sonra telefon etmemeye özen gösterilmesinin bir nezaket kuralı olduğunu belirten Karasopa
telefonda gizli konuların konuşulmaması
cep telefonlarının uygun olmayan yer ve zamanlarda kapalı tutulmasının da önemli kurallar arasında yer aldığını bildirdi
TELEFONU GÜLÜMSEYEREK AÇIN
Telefon görüşmelerinin etkili olmasının
sözcüklerin etkili kullanımına bağlı olduğuna işaret eden Karasopa
şöyle devam etti:
''Kaliteli bir telefon görüşmesi
geniş bir sözcük dağarcığının dikkatli şekilde kullanılmasıyla mümkündür
Konuşma şeklinizi
karşınızdakinin eğitim ve bilgi düzeyi belirlemelidir
Kişiye uygun bir dil kullanmadığınız takdirde
diyaloğu yitirme riski büyüktür
Telefonu en çok dört kez çaldırın ve gülümseyerek açın
Tebessümle beraber harekete geçecek yüz kaslarınız ses tonunuzu etkileyecek
kulağa daha olumlu gelmesini sağlayacaktır
Konuşma hızınızı ve ses değişimlerinizi iyi ayarlayın
Çok hızlı ya da monotonluk derecesinde yavaş konuşmaktan sakının
Sesinizin yüksekliğini uygun zamanlarda değiştirerek
konuşmanıza dinamizm kazandırın
''
Konuşma sırasında yapılan hatalarda özür dilenmesinin de çok önemli olduğunu vurgulayan Karasopa
''Özür dileyen kişi yaptığı hatayı fark etmiş
bunun yanlışlığına inanmış ve bunu bir daha yapmayacağını karşı tarafa içtenlikle beyan etmiş olur
Bunun yanında
hiç gerek olmadığı halde söze özür dileyerek başlamak da uygun değildir
Telefon konuşması bitirilirken ise iyi dileklerde bulunulmalıdır''
diye konuştu
ntvmnsbc
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul