Konu
:
Patronların Teşekkür Tarzları..
Yalnız Mesajı Göster
Patronların Teşekkür Tarzları..
12-23-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Patronların Teşekkür Tarzları..
Patronların Teşekkür Tarzları
yanlış uygulamalarla bu etkiyi tersine çevirebiliyor
Uzmanlar ise bu konuda adil ve esnek olmayı öneriyor
Elif AKIN
Çalışan bağlılığını ve motivasyonu artırmayı hedefleyen pek çok şirkette var olan ödüllendirme yöntemleri krize rağmen uygulanmaya devam ediyor
Özellikle satış ağırlıklı şirketler
belirlenen kotayı tutturan elemanlarını prim
yurt içi ve yurt dışı tatilleri
konser bileti
hediye çekleriyle ödüllendiriyor
Hatta çalışanlarını umreye göndereceğini söyleyerek ‘teşvik eden’ yöneticiler bile var
Performans ve kıdeme göre belirlenen teşekkür yöntemleri genelde olumlu karşılansa da başarı kriterleri ölçülebilir
objektif
adil ve şeffaf bir şekilde ortaya konulmadığında çalışanlar tarafından kuşkuyla karşılanabiliyor
Bu da aynı işi yaptığı halde farklı davranışlara maruz kalan kişiler arasında sevimsiz bir rekabete yol açıyor
“Kişiye değil
sisteme özel bir ödüllendirme olmalı” diyen Human Resources Management Kurucu Ortağı Aylin Coşkunoğlu Nazlıaka
teşekkür şeklinin ve miktarının birim yöneticilerinin inisiyatifine bırakılmaması gerektiğini vurguluyor
Beklentiler karşılanmalı
Şirketler ödül politikalarını ‘doğru’ bir şekilde belirlese dahi çalışanların memnun olmadığı olaylar yaşanabiliyor
Özellikle elemanlarının beklentilerinden haberdar olmayan kurumlarda yaşanan bu sıkıntı ise zaman içinde kişilerin çalışma heveslerini kırabiliyor
Bu durumun ödül uygulamaları başlamadan çalışanlara ne verilirse mutlu olacağının sorulmamasından kaynaklandığını söyleyen Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurucusu Psikolog Emre Konuk
pek çok yöneticinin bu yanılgıya düştüğünü belirtiyor
“Bazıları tüm ekibin içinde tebrik edilmekten hoşlanırken
bir başkası başarısının sadece yöneticisi tarafından bilinmesini ve takdir edilmesini isteyebilir” diyen Konuk
çalışanların her aşamada fikirlerinin alınması gerektiğini vurguluyor
Çalışan memnuniyeti anketleriyle şirketlerin nabzını tutan TNS Piar Yönetim Direktörü Arzu Kumar da Konuk’a katılıyor
Kumar
“Ödüllendirme kriterleri şirket imkanları kadar çalışan beklentilerine de uygun olarak belirlenmeli” diyor ve ekliyor: “Yaptığımız araştırmalarda bu konuda çalışanların ciddi memnuniyetsizlikleri olduğunu görüyoruz
Hatta önerilerini bizlerle paylaşan ve onları şirket yönetimine aktarmamızı isteyenlerle bile karşılaşıyoruz
”
“Gizli tebrik edilmek isterim”
Üretim sektöründe faaliyet gösteren uluslararası bir firmada çalışan ve ismini vermek istemeyen bir kişinin anlattıkları ödül konusunda planlama hataları yapıldığını açıkça gösteriyor
Hem şirket içinde hem de diğer ülke ofisleri arasında düzenlenen bir yarışmada birinci olduğunu belirten bu kişi
başarısının takdir edilme yöntemini beğenmemiş
300 kişilik ekiplerinin önünde kendisine plaket ve pahalı bir saat hediye edildiğini söyleyen genç çalışan
bunun yerine genel müdürünün odasına çağırarak kendisine teşekkür etmesini ve çocuklarının ihtiyaçlarını karşılayacak kadar maddi yardımda bulunmalarını tercih ediyor
Fikirler önemseniyor
Reel sektör temsilcileri ise ödül konusunda elemanlarından gelen her türlü öneriye açık olduklarına dikkat çekiyor
Tanıma Takdir Sistemi’nin tasarlanması ve uygulanmasının her alanında çalışanlarının katılımını sağladıklarının altını çizen Tofaş İK Direktörü Burhan Çakır
ödül kategorileri
kriterler
alınan kararlar
ödüllendirilenler gibi tüm bilgilerin şirket genelinde anında duyurulduğunu belirtiyor
Beyaz ve mavi yaka çalışanları arasından “En Başarılı Tofaşlılar” ı seçtiklerini söyleyen Çakır
performans ve devamlılık
sürekli iyileştirme
anlık ve kurumsal ödüllendirmelerle elemanlarının başarısını taçlandırdıklarını anlatıyor
2008 yılında “Fark Yaratan Turuncular Arıyoruz” sloganıyla ödüllendirme sistemlerini hayata geçiren Koçtaş Yapı Marketleri Tic
A
Ş
’de geçen yıl 56 kişi proje ve önerilerini değerlendirme kuruluna sunmuş
Görmediklerinizi görün
en iyi müşteri hizmeti gibi yedi farklı alanda çalışanlarını ödüllendirdiklerini söyleyen Koçtaş İK Müdürü Aylin Yazgan
“Mümkün olduğunca herkesin kendini gönüllü olarak dahil edebileceği ve geliştirilmeye açık uygulamalar belirlemeye özen gösterdik” diyor
Ödülü eşi oldu
Olumsuz örneklerin yanında ödülünden memnun olanlar da yok değil
2005 yılında Vakıf Emeklilik A
Ş
’de emeklilik ve hayat sigortası satışından sorumlu olarak görev yapan Onur Satır
üç ayda yaptığı 100 bin liralık satış sayesinde Magic Life Antalya’da iki kişilik tatil kazanmış
Altı günlük tatilde tanıştığı Alman Jessica Lang ile yedi ay sonra evlenmeye karar veren Satır
2006 yılının Kasım ayından beri Almanya’da yaşıyor
Yiğit Oğuz DUMAN / Türkiye Personel Yönetimi Derneği (PERYÖN) Yön
Kur
Bşk
Kriterler şirkete özgü olmalı
Ödüllendirme sistemleri şirkete
şirketin insan kaynağına ve iş koşullarına özgü tasarlanmalı ve uygulanmalı
Genel hatlarıyla ise uygulama kriterleri çok belirgin
yöntemi açık ve anlaşılır şekilde tüm çalışanlarla paylaşılmalıdır
Ulaşılabilir hedef ve kriterler içeren ödüllendirme sistemlerinin de şirket içi istenen yaratıcılık
yenilikçilik
yönetime katılım gibi hedeflere ulaşmakta önemli katkılar sağlaması beklenir
Bu uygulamalar belirlenirken de kesinlikle çalışanların görüşlerine başvurulmalıdır
Aksi halde ödüllendirme süreçleri yaşayan bir ölü haline dönüşür
Sevil KURAL / Pandora Terapi Kurucusu
Uzman Psikiyatrist ve Psikoanalist
Şeffaflık ve adil davranmak önemli
Ücretlendirme ve ödüllendirme politikalarında çalışanlar
mesai arkadaşlarıyla kendilerini karşılaştırma eğilimindedir
Doğal bir ihtiyaç olan bu eğilim
her tür ödüllendirme sisteminde adaleti en çok önem verilen ve vurgu yapılan olgu olarak karşımıza çıkarır
Benzer performans gösteren kişilerin ödüllendirilmelerinin birbirinden farklı olması halinde ise hem sistem hem de yöneticiler sorgulanır
Zor çalışanlar da bu tür uygulamaları fırsat bilerek işyerini yöneticileri ve çalışma arkadaşları için çekilmez hale getirebilir
Yetenekli kişiler ise sistemin adaletsizliğini fark ettikleri anda başka bir iş aramaya başlayacaktır
Yosun Sezgin ULUER / 3M Türkiye İK Direktörü
Ödül bağlılığı artırıyor
Her yıl programlı bir şekilde yürütülen kişisel performansı ve ekip çalışmasını özendirmeye
çalışanları ödüllendirmeye odaklı programlar uyguluyoruz
Yılın en iyi satışçısı
takımı
takım aktivitesi
en başarılı pazarlama elemanı
destek birim çalışanı ve en müşteri odaklı çalışanı kategorilerinde ödüller veriyoruz
Ayrıca anında ödüllendirme sistemimiz takdir sürecini daha kişisel
kısa süreli ve geribildirimi hızla alınacak bir boyuta taşıyor
Yöneticiler de kendilerine ayrılan senelik ödül bütçesi kapsamında
çalışanlarına dört haftalık maaşa kadar ödül verebiliyor
Dilek ÜN / McDonald’s Türkiye İK ve İdari İşler Departman Müdürü
Teşekkür sistemini önemsiyoruz
Çalışanlarımızın motivasyonunu artırmak amacıyla “Üstün Başarı ve Katkı” “Hizmet” ve “Öğrenim Bursu” kategorilerinde çeşitli ödüller veriyoruz
Restoranlarımızda da performansa dayalı olarak ayın ve yılın ekip üyelerini seçiyoruz
Ayrıca şirketteki uygulamalarımızla ilgili çalışanlarımızın görüşlerini almak bizim için önemlidir
Özellikle süreçlerimizi revize ederken ve geliştirirken çalışan ihtiyaçlarını ve fikirlerini dikkate alıyoruz
Çalışan memnuniyeti anketleri ve “Staff Meeting” gibi iletişim toplantılarıyla personelimizin görüşlerini bize iletmelerini sağlıyoruz
sabah
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul