12-19-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kısaca Matematik Nedir? Tanımı Anlamı Matematik Ne Demektir?
Matematik nedir diye arattığınızda karşınıza sayfalar boyu uzanan matematik nedir terimleri mi çıkıyor? Kısaca matematik nedir diye öğrenmek mi istiyorsunuz İşte size matematik nedir kısa
Matematik nedir, kısaca matematik anlamı, matematik nedir tanımı, matematik ne demektir kısaca, kısa matematik ne demektir
Kısaca Matematik Nedir
Matematik Terimleri Sözlüğü'nde Matematik; "biçim, sayı ve çoklukların yapılarını, özelliklerini ve aralarındaki ilişkilerini us bilim yoluyla inceleyen ve sayı bilgisi, cebir, uzay bilim gibi dallara ayrılan bilim" olarak tanımlanmaktadır Ancak "Matematik nedir?" sorusunu tek bir tanımla tam olarak yanıtlamak oldukça güçtür
Matematiğin ne olduğunu, onun özelliklerini ve öğelerini belirterek daha iyi açıklamak mümkündür

Matematiğin öğeleri ise, mantık, sezgi, çözümleme, yapı kurma, genellik, bireysellik ve estetikten oluşur
Bu özellik ve öğelere dayalı olarak şunu belirtebiliriz Matematik, yeni bilgilerin elde edilmesi, elde edilen bilgilerin açıklanması, denetlenmesi ve sonraki kuşaklara aktarılmasında yer ve zamana bağlı olmayan güvenilir bir araçtır
Bir Düşünce biçimi ve evrensel bir dil olan matematik günümüzün gelişen dünyasındabirey, toplum, bilim ve teknoloji için vazgeçilmez bir alandır Günlük yaşamda, iş ve meslekte gerekli olan çözümleyebilme, usavurabilme,iletişim kurabilme, genelleştirme yapabilme, yaratıcı ve bağımsız düşünebilme gibi üst düzey davranışları geliştiren bir alan olarak matematiğin öğrenilmesi kaçınılmazdır Günümüz toplumunun, sorunların üstesinden gelebilecek, problem çözebilecek bireylere gereksinmesi vardır Matematik öğretiminin her aşamasında matematik öğretiminin amaçları ve öğretimde kullanılacak genel ilkeler göz önünde bulundurulmalıdır matematik her biri üzerine kurularak gelişen bir alan olduğundan, ön öğrenmelerin önemi büyüktür Bu durum her zaman hatırlanmalı ve her aşamada ölçme ve değerlendirme yapılmalıdır Ayrıca, matematik öğretiminde duyuşsal özellikler dikkate alınmalı ve öğrencilerin matematiğe ve matematik dersine karşı olumlu tutumlar geliştirmelerine yardımcı olunmalıdır Planlı öğretimin tüm ilkelerine matematiköğretiminde de uyulmalıdır
|
|
|