Konu
:
Vtec Nedir? Honda Vtec Teknolojisi
Yalnız Mesajı Göster
Vtec Nedir? Honda Vtec Teknolojisi
11-29-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Vtec Nedir? Honda Vtec Teknolojisi
Vtec ;
Değişken zamanlı subab kontrol sistemidir
Amacı o anki devire göre subabları en verimli şekilde ayarlamaktır
Böylece düşük devirlerde az yakarken yüksek devirlerde ise iyi bir performans sergiler
Motor devri yükseldikçe kayar pimli egzantrik daha büyük bir kam yolu ile bağlanır
Dolayısı ile oksijen ile yakıt atomlarının daha iyi eşleşmesi sağlanır
Doch Vtec ;
Honda motorların daha verimli çalışması için geliştirilmiş doch motorlara takılan vtec tir
Çalışma prensibi oldukça kolaydır
iki çeşit kam mili vardır
biri içte diğeri dışta
Moturun vtec açması olarak bilinen bir olay da budur
5850 devirde elektronik sistem aracılığı ile dıştaki değil içteki kamlar tam olarak harakete geçerler
Buda maksimum tork ve arabaya kazandırılabilcek maksimum ivme olarak geri döner
Ancak güzelliğin bir bedeli oldugu gibi vtec açtıgınızda da yakıtınız oldukça artacaktır
Sohc Vtec;
Sohc vtec motorlar da doch vteclere yapı olarak çok benzer ancak shoc vteclerin motora uygulanması daha kolaydır
Shoc Vtec motor ile Doch Vtec motor arasındaki fark shoc vtek in egzos subablarının zamanlarını değiştirmemesidir
Shoc Vtec te külbitör ler 3 kolludur ve yüksek hızlarda tek kol gibi haraket etmeye başlarlar
Buda demektirki emme manifoldlarından bir anda daha fazla hava emilip motorun içine basılılabilenecek anlamına gelir
Yakıt olarak düşündüğümüzde de birim zamanda daha fazla yakıt yakılmış olacak yine aynı şekilde yüksek devirlerde yakıtımızı oldukça arttıracak bir yöntem
Ancak arabanın ivmesini de aynı oranda arttıracaktır
Vtec E;
Honda Vtec E motorlar, hondanın ekonomi için ürettiği vtec modelleridir
Vtec e nin amacı motora yakıt bakımından oldukça fakir bir karışım göndermektedir
Vtec e lerde hava/yakıt karışımı 20/1 dir
Ancak normal bir motora bukadar fakir bir karışımı direk emme monifoldlarından çekip gönderdiğimizde araba oldukça hantal kalır
Honda bunu da göz önünde bulundurarak aslında Vtec e nin de anlamını getiren fikri üretmiş
Gelen hava ile yakıtı güzel bir şekilde karıştırdıktan sonra motora yolluyor
Buda yakıt atomlarının oksijen atomları ile birleşme katsaysını arttırıyor
Buda yakıtı daha kaliteli hale getirmiş ve motorda daha iyi bir yanma gerçekleşmiş oluyor
Sonuç olarak az yakıt iyi karışım iyi performans
Kademeli Vtec;
Kademeli Vtec 3 ayrı kademeden oluşur
Shock-Vtec ve Vtec-e sistemlerinin birleşimidir
Normalde shock vtecli 1
5 litrelik honda motoru 92 beygir güç üretebilirken kademeli Vtec motor 1
5 litrelik motor ile 128 beygir güç üretir
Kademeli vtec in çalışma prensibi, 2500 devire kadar kü,lbitmrlerden bağımsız tek emme subabı ile çalışır
2500 devirden 5850 devire kadar Vtec-e devreye girer
Ekonomik bir performans sunar
5850 den sonra ise halk arasında motorun vtec açması olarak bilinen olay gerçekleşir
5850 devirden sonra 2 yağ kanalı birden yağ basınçlar buda kam profilini kilitler ve emme manifoldları yüksek lift ile daha çok açık kalır ve daha çok hava emilimi sağlanmış olunur
i-Vtec;
i-vtec honda motorlar hondanın en son icadıdır
i-vtecler kedemeli vteclerin üzerine 1 kademe daha eklenmiş halidir
buda gazın köklenmesi yani en sonuna kadar basılması durumunda aktif olur ve kaputun içerisi full çalışır
hava emme monifoldları maksimum açık olur
hava yakıt karışımı oldukça zengindir
Ve kademeli vteclerde 12 subab çalışırken i-vtec motorlarda 16 subab çalışma moduna geçilir
Sonuç olarak Vtec kullanmak güzel
Heleki o sesi hiçbir motorda yok
Çok farklı ufak ama çok güçlü bir sistem
Mercedes in kompressoründen daha etkili bir sistem Vtec ancak yakıt düşmanı
Diğer markaların değişken zamankı subab kontrol sistemlerine verdikleri isimler;
Toyota VVT-i
BMW Vanos
Rover VVC
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul