Yalnız Mesajı Göster

Toyota, Verso'yu 'Hafif Ticari' Yapacak!

Eski 11-29-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Toyota, Verso'yu 'Hafif Ticari' Yapacak!





2009 yılı sonunda Toyota Türkiye distribütörlüğünü Sabancı Grubu’ndan alan ALJ’nin Japonya’ya yaptığı ‘Adapazarı’nda ticari araç üret’ baskısı sonuç verdi

Toyota tüm dünyada sadece Türkiye’de ürettiği modeli Verso’nun ticari versiyonunu da Adapazarı fabrikasında geliştirip üretmeye başladı
Şubat ayından itibaren 5 koltuklu Kombi ve 2 koltuklu Van versiyonuyla pazara sunulacak ‘Verso Active’ isimli modelle Toyota Türkiye’de ticari araçlara uygulanan yüzde 10’luk vergi avantajından yararlanacak

Geçici bir çözüm

Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt Verso’nun ticari versiyonu ile ticari araç pazarındaki eksikliklerini az da olsa kapatacaklarını belirterek Active modelinin geçici bir çözüm olduğunu ifade etti Bozkurt “Japon Toyota’dan Adapazarı’nda yepyeni bir hafif ticari araç modeli üretmelerini istedik” diye konuştu
Bozkurt Verso’nun ticari versiyonundan yılda ilk etapta 3 bin adet satmayı hedeflediklerini belirterek toplam Verso satışının ise 5 bine ulaşacağını söyledi
Verso Active Kombi modeli 5 koltuklu olarak üretilirken Van modeli 2 koltuklu olarak tasarlandı Verso Active’nin satış fiyatı 36 bin 500 TL’den başlıyor
Aralıkta Avrupa’da en çok Toyota Türkiye’de satıldı
ALJ Grubun Türkiye’deki distribütörlüğünün çoğunluk hisselerini satın almasını takip eden bir yılın ardından Toyota Türkiye’nin performans göstergelerinin yükselişe geçtiğini hatırlatan Ali Haydar Bozkurt “2010 yılında 40 bin 58 satış adedi ile önceki yıla göre yüzde 61 oranında büyüme kaydederek tarihi bir başarıya ulaştık
Avrupa’da 6’ıncı olduk Yıl başındaki satış öngörümüzün üzerine ekstra 14 bin 500 araç aldık Bu geçmişte olmazdı ALJ Grubu’nun ilişkilerinin desteğiyle oldu
Aralık ayında ise Avrupa’da en çok Toyota satan ülke olduk” diye konuştu 2010 yılında satış rekorunun dışında mutlak müşteri memnuniyeti bayi memnuniyeti gibi performans kriterleri ile de markanın gücünü artırdıklarını kaydeden Bozkurt “Müşteri memnuniyeti bizim için ‘şeref namus meselesi’ oldu
Çünkü müşteri geleceğin teminatıdır” dedi Bozkurt 2011’de 50 bin 2012’de ise 62 bin adet satış hedeflediklerini kaydetti

Alıntı Yaparak Cevapla