Konu
:
Otomobilleri Tanıyalım-(Airbag)
Yalnız Mesajı Göster
Otomobilleri Tanıyalım-(Airbag)
11-29-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Otomobilleri Tanıyalım-(Airbag)
AIRBAG (HAVA YASTIĞI)
Kazalardaki yararı son derece yüksek bir ek koruma sistemidir (SRS)
Emniyet kemeri ile birlikte kullanıldığında sürücünün başını ve gövdesinin üst bölümünü korur
Uzun süreden beri kullanılan ön hava yastıklarına ek olarak artık gövdeyi ya da kafayı yandan çarpmalara karşı koruyan yan hava yastıkları da yaygınlaşmaya başlamıştır
Hava yastığı bir çarpışma sırasında ön hava yastıkları için aracın ön kısmına yan hava yastıkları için de aracın yan kısmına (kapı v
b
) yerleştirilen algılayıcılardan gelen uyarı sonucunda şişerek çarpışma yönünde yolcuyu karşılar ve yolcunun hareketini yumuşatır
Hava yastığı şiştikten sonra kısa bir süre içinde söner çünkü çarpışmadan sonra aracın hareketinin devam edebileceği ve bu nedenle özellikle de sürücünün etrafını görmesinin ve direksiyonu kontrol edebilmesinin gerektiği belirlenmiştir
Bazı sürücüler kazadan sonra aracındaki hava yastığının şişmediğini iddia ederek yetkili firmaları aramaktadır
Hava yastığı ancak belli bir hızın üzerindeki çarpışmalarda devreye girecek şekilde ayarlanmıştır
Örneğin 10 km/s hızla gerçekleşen bir çarpışmada hava yastığı çalışmaz çünkü bu hızdaki bir çarpışmada hava yastığı gerektirecek bir tehlike söz konusu değildir
Bu şekilde gereksiz masraflar önlenmiş olur
Genel olarak emniyet kemeri kullanımının daha düşük olduğu A
B
D
'de hava yastıkları daha erken devreye girmek üzere ayarlanmaktadır (15-20 km/s)
Avrupa'da ise emniyet kemeri kullanımı daha yaygındır ve bu nedenle hava yastıkları daha geç devreye girmek üzere ayarlanmıştır (20-25 km/s)
Bazen emniyet kemeri mi yoksa hava yastığı mı daha fazla koruma sağlıyor gibi bir soru soruluyor
Bu sorunun cevabı en iyisi her ikisini de kullanmaktır
Eğer ille de birini seçmek gerekirse emniyet kemerinin tek başına hava yastığından daha fazla koruma sağladığını belirtmek gerekir çünkü (ön) hava yastığı sadece önden çarpışmalarda koruma sağlar; emniyet kemeri ise devrilme dahil her türlü kazada sürücü ve yolcuları yerinde tutar ayrıca hava yastığı tek bir darbede görev yaparken emniyet kemeri art arda gelebilecek darbelerde yolcuları korur
Hava yastığı emniyet kemerine ek olarak tasarlanmıştır bu nedenle SRS (Suplementary Restraint System) adı verilmektedir
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul