Konu
:
Mini Roket Mini Cooper
Yalnız Mesajı Göster
Mini Roket Mini Cooper
11-29-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Mini Roket Mini Cooper
İngilizler'in ünlü markası MINI Cooper S modeliyle yüksek performansı makul tüketimle harmanlıyor
184 beygirlik MINI, sürüş keyfi ve eğlenceli yapısıyla farklı bir deneyim sunuyor
Otomotiv sektöründe her marka bir misyonu yerine getiriyor
Kimisi konfor ve lüks ihtiyacına yönelik ürünler ortaya koyarken kimileri de sportif duyguyu öne çıkarıyor
İşte bu ikinci yolu seçen üreticilerden MINI, tek amacını sürüş keyfi olarak belirlemiş
Markanın 2002'de hayata döndürdüğü model yelpazesiyle dünyada olduğu gibi ülkemizde de hatırı sayılır bir seven kitlesine ulaştı
Markanın kuşkusuz en dinamik üyesi Cooper S modeli
En yeni hali ve güçlendirilen motoruyla konuğumuz olan Cooper S, küçük bir otomobilin de yeteri kadar sportif görünebileceğinin en önemli kanıtı
Kalite ve işçilik çok başarılı
Yeni ön tampon tasarımıyla daha dikkat çekici bir buruna kavuşan otomobil, klasikleşen farları ve düz tavanıyla güçlü olduğunu gösteriyor
Krom çerçeveli far ve stopları, tavan spoyleri ve ortaya konumlandırılan çift egzoz çıkışıyla kardeşlerinden ayrılan Cooper S, iç mekanda ise gücünü belli eden hiçbir ekstraya sahip değil
MINI'nin ergonomi ve kalitesiyle harmanlanan kokpitte işçilik kalitesi de rakiplere ders verecek nitelikte
Araç sürücü ve yolcuları etkilemek için asıl hünerini motoru çalıştırınca sergilemeye başlıyor
Sesi gür çıkıyor
Kısa motor kaputunun altında yatan 1
6 litrelik turbo beslemeli benzinli motor, aracın geçirdiği küçük makyajdan nasibini almış
184 beygire ulaşan güç ve 260 nm'lik tork ağırlığı 1
2 ton olan araca üst düzey performans sağlıyor
Fabrika verilerine göre araç 0-100 km/s hızlanmasını 7
3 saniyede tamamlıyor
6 ileri otomatik şanzımanlı konuğumuzun maksimum sürati ise saatte 225 kilometre
Anahtar yuvasına yerleştirildikten sonra basılan start tuşuyla uyanan motor, sessiz bir şekilde çalışıyor
Bu sesi yükseltmek isteyenler için ise vites topuzunun önünde bir tuşa (sport) yer verilmiş
Bu sayede hem aracın sesi gürleşiyor hem vites değişimleri üst devirlere taşınıyor hem de ani gaz kesmelerde egzozdan patlama sesleri çıkmaya başlıyor
Direksiyon tepkileri hiperaktif seviyede
Bu kadar keyif verici unsur birleşince de aracın oldukça sert olan süspansiyon sistemi rahatlıkla görmezden gelinebiliyor
Sert süspansiyonun sayesinde aracın yol tutuş becerisi üst düzeye taşınmış
Hiperaktif denebilecek tepkiler veren direksiyon sistemi ve yüksek güç ekonomi vaatlerine hayale dönüştürse de fabrika verilerine göre Cooper S tasarruf bile yapabiliyor
100 kilometrede ortalama 6
7 litrelik tüketim değeri güç ve performansa göre son derece başarılı
71 bin lirayı gözden çıkarmak lazım
Yüksek performans ve sürüş keyfinin de bir bedeli var
MINI'nin baz modeli One için belirlediği liste fiyatı 52 bin 311 liradan başlıyor
Cooper S için ise en az 70 bin 968 lirayı gözden çıkarmak gerekiyor
Bu fiyat pek çok rakipten pahalı olsa da sunduğu sürüş keyfi ve Premium bir marka olması bu durumu affettirebiliyor
Aracın opsiyon listesi de bir hayli uzun
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul