Yalnız Mesajı Göster

Detonasyon (Erken Atesleme ) Sistemi

Eski 11-29-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Detonasyon (Erken Atesleme ) Sistemi



DETONASYON (erken atesleme ) SISTEMI
DETONASYON

Erken Ateşleme

Erken ateşleme


adından da anlaşılabileceği gibi


bujinin ateşleme safhasına gelmeden önce yakıtın ateşlenmesidir ve bir çok farklı etkene dayanır Eski zamanlarda avans vurma terimi ilk kullanılmaya başlandığında


durum genellikle vasat benzin kalitesine veya yüksek sıkıştırma oranına bağlı idi Diğer faktörler sıcak karbon tortuları veya hatalı bujilerdi Ancak günümüzdeki modern araçlarda


hatta modifiyeli olanlarda dahi bu durum pek sık rastlanan bir problem değildir

Detonasyon

Detonasyona daha çok aşırı derecede modifiye edilmiş araçlarda rastlanır Burada meydana gelen


yanma odasının


genellikle bujiden en uzak köşesinde


kendiliğinden ve bujinin ateşlemesinden SONRA


patlama yaşanmasıdır Detonasyon


çözümünün daha zor olmasından ve motora daha fazla zarar vermesinden dolayı çok daha ciddi bir problemdir

Duyulan avans vurma sesi


kendiliğinden patlayan yakıtın


bujinin ateşlediği yakıt ile buluşması esnasında oluşur Erken ateşlemede


buluşma pistonun üst ölü noktaya varmasından önce meydana geldiği için ve bu safhada silindir basıncı henüz en yüksek değere çıkmadığından dolayı oluşan risk ve zarar göreceli olarak daha azdır Detonasyonda ise


kendiliğinden patlama bujinin ateşlemesinden sonra gerçekleştiği için


buluşma genelde üst ölü noktada meydana gelir Bu safhada silindir içi basınç en yüksek değerde olduğu için sonuç çok daha fazla zarar vericidir

Detonasyonun sebepleri erken ateşleme ile benzer olabilir Erken ateşlemeye sebep olan genelde sıkıştırmanın yüksekliği iken


detonasyonda en genel sebep yakıt karışımının fakirliğidir Fakir karışım kendiliğinden patlamaya daha meyilli olduğu için detonasyona yol açması kuvvetle muhtemeldir Bundan dolayı motorları zengin karışım ile çalıştırmak genel bir güvenlik önlemi olarak kabul edilir

Süperşarjlı veya turbo beslemeli araçlarda


sorun genellikle emmeye gelen havanın sıcaklığının fazla yüksek olmasıdır Detonasyonla birlikte sıcak hava birleştiğinde yanma odasında ve daha da önemlisi pistonde ciddi zararlar meydana gelir Bu tip bir sorun sonrası motor açıldığında hafif detonasyon için yanma odasında ve pistonun üstünde izlere rastlanabilir Ancak genelde sorun çok daha vahimdir Pistonda büyük bir delik açılmasıyla pistonun üst kısmının parçalanması ve bunun sonucunda kopan parçaların subaplara ve silindir kapağına ciddi zararlar vermesi kaçınılmazdırv

Alıntı Yaparak Cevapla