Konu
:
Hava Filtresi...
Yalnız Mesajı Göster
Hava Filtresi...
11-30-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Hava Filtresi...
hava filtresi
HAVA FİLTRESİ
En ucuz ve yapması en kolay uygulamadır
Olayın mantığı
motorun daha rahat temiz hava alabilmesini sağlamaktır
Normal
standart hava filtreleri
kağıdımsıbir maddeden yapılmış olup
motor ünitesine bağlıbir kutu içerisinde bulunurlar
Bu kutu bir boru vasıtasıyla arabanın ön taraflarından bir yerlerden hava çeker ve bu hava
kağıt filtrenin içinden geçerek silindirlerin içine
yanma odasına girer
Havanın filtre içinden geçişi esnasında uygulanan direnç
motora giren havayıda direk olarak etkiler
Bunun için işte
performans tipi hava filtreleri üretilmiştir
Bu filtreler kağıt filtreler gibi kirli havayı tutmanın yanında
kağıt filtrelerden daha kolay hava geçirdikleri için
motorun daha kolay nefes almasını sağlarlar
Bu filtreler de üç türlüdür
1 Kutu içi Filtre: Bu tür filtreler
normal kağıt hava filtreleri çıkartılarak
onların eskiden bulunduğu yere koyulurlar
Kağıt filtrelerle aynı tip ve boyuttadırlar
2 Açık Filtre: Bu filtre ise
az önce bahsettiğimiz
motor ünitesine bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan motorun hava girişine bağlanırlar
Böylece direnç azalmış
hava emişi kolaylaşmış olur
3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise
enjeksiyonlu otomobillere uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu sayılır
Fakat onlardan farklı olarak
hava emiş borusunun ucuna değil
gaz kelebeğinin hemen üstüne monte edilir
Uygulamada dikkat edilecek noktalar:
Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır
Bu da motora girecek olan havanın sıcak olmaması gerektiğidir
Eğer açık hava filtresine bir hava girişi desteği yapılmazsa
filtre kaputun altındaki ısınan havayıemecektir ve bu da motorun performansını düşürecektir
Bu tür uygulamaların en performans vereni
direk kaputu kesmektir
Subaru Impreza'larda olduğu gibi kaput üstüne
hava filtresinin ağzına gelecek şekilde
bir delik açılırsa
bu delikten açık hava filtresi rahatça hava alarak
performansta belirgin bir iyileşme sağlayabilecektir
Eğer bu şekilde kaputu kestirmek istemiyorsanız
ya açık filtre için
arabanın önünden bir yerlerden yeterince genişbir boru vasıtasıyla açık filtreye temiz
soğuk hava yönlendireceksiniz
ya da kutu içi filtre kullanacaksınız
Ama kutu içi filtrelerin performans hususunda iyi uygulanmışbir açık filtre kadar katkıları yoktur
Ayrıca açık filtreler
kutu içi filtrelere nazaran daha yüksek ve sportif bir ses çıkartırlar
Avantajları
dezavantajları
Konu açılmışken bunu da söyleyelim
performans tipi filtrelerin tek dezavantajı fazla ses çıkarmalarıdır
Eğer sportif yürekli biriyseniz
bu ses fazlasıyla hoşunuza gidecektir
ama uzun yollarda veya babanız arabayı bindiğinde biraz zorlayıcı olabilir
Açık filtrenin avantajları ise saymakla bitmez
Performansı arttırırlar
yakıt tüketimini azaltırlar
her devirdeki motor torkunu arttırırlar
Evet
iyi bir açık filtre uygulaması motor gücünü yaklaşık %5 oranında arttırır
bunun yanında 100km'de 0
5lt civarıbir yakıt tüketimi sağlar ve ayrıca motorun düşük devirlerde
eskisine nazaran daha güçlü olmasını sağlar
Hava filtreleri dendiği zaman
akla ilk gelen marka K&N olur
bunun yanında Türk üretimi olarak EAFY
diğer yabancı filtrelerde ise Green
Jamex
ITG
RAMAIR gibi birçok marka vardır
Performans olarak auto-show dergisinin yaptığu bir testte EAFY
RAMAIR ve ITG
en yüksek performansu veren filtreler olarak çukmuştır
Ayrýca EAFY bir Türk markası olduğu için de bariz bir fiyat avantajı vardır
(alıntıdır)
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul