Yalnız Mesajı Göster

Aracımızın Motor Aksamına Yapabileceğimiz Modifikasyonlar

Eski 11-30-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Aracımızın Motor Aksamına Yapabileceğimiz Modifikasyonlar



Dereceli Egzantrik

Motor gucunu artirmayi saglayan yontemlerden biride standarttan daha yuksek dereceli egzantrik milinin takilmasi Milin gorevi emme ve egzoz supaplarini kontrol etmek
En eski ve verilmli yontemlerden biri olan egzantrik mili modifikasyonu sonucunda yuzde 35 oranina kadar guc artisi saglaniyor Yuksek dereceli versiyonlar, supaplarin acilma ve kapanma zamanlarini uzun tutarak yanma odasina birim zamanda daha fazla yakit ve hava girmesini sagliyor Dolayisiyla daha fazla yanma gerceklesiyor Buda daha fazla guc anlamina geliyor Milin uzerindeki kamlarin acilari ve yapisma gore tork yada guc etkileniyor Sivri kamil miller, supaplari erken acarak torkun artmasini saglarken, genis tepeli kamlar gucu artirmak icin tercih ediliyor Yuksek dereceli egzantrik milleri, motorun rolanti devrini de yukseltiyor Ancan bunu yaparken motorun rolantide dengesiz calismasina neden olabiliyor Verimli bir modifikasyon islemi icin, egzantrik milinin disinda supaplarin hareketini saglayan diger mekanik ve elektronik parcalarin da gelistirilmesinde yarar var Ornegin supaplar, supap yaylari, egzantrik mili kasnaklari, beyin programi, atesleme sistemi gibi

Lift: Lift, eksantrik milinin subaplari ne kadar bastirdigini gösteren degerdir

Duration: Subapin yatagindan çiktigi zamanki derece ölçümüdür

Overlap: Giris ve çikis subaplarinin ayni anda açik oldugu sürenin derecesidir Giris eksantrik milinin açilis numarasi çikis eksantrik milinin kapanis numarasina eklenerek hesaplanir

Power Band: Eksantrigin gücünü verimli bir sekilde verebildigi devir araligidir

Dereceli Eksantrik Mili Ne Kadar Güç Verir?

Cadde otomobilleri için üretilmis eksantrikler derecelerine ve kullanicinin seçimine göre 10bg ile 25 bg arasinda güç üretebilecek kapasitedelerdir, yaris otomobilleri için üretilmis eksantrikler ise çok daha yüksek olarak 80-100bg'lere kadar güçler üretebilmektedirler

Headers

Nasıl İşe Yarar

Egsoz sistemi modifiyesinin mantığı motorun egzoz subaplarından çıkan atık gazların dışarıya daha kolay atılması ve pistonların artık egzoz gazlarını küçük borulardan ve susturuculardan dışarıya atmak için uyguladıkları direncin azaltılmasını sağlamaktır

Egsoz susturucuları adındanda anlaşılacağı gibi, motordan çıkan sesleri kesmek için atık gazların çıkmasını zorlaştırırlar Buda aracınızın performansını düşürür Modifiye tutkunları için performans tipi egzoz susturucuları üretilmiştir Sesi fazla kesmediği için aracınız bağırır ama gazların çıkışı rahat olacağı için aracınızın performansı artar

Uygulanması

En iyi performansı alabilmek için komple egsoz sistemi tasarlanmalıdır, tabi bunun maliyeti yüksek olduğu için pek tercih edilmez Bir egzoz sistemi üzerinde 2 tane susturucu ve enjeksiyonlu arabalarda bir de katalitik konvertör bulunur Bu susturucular, orta ve arka susturucu olarak adlandırılırlar Egsoz modifiyesine önce arka susturucu değiştirilmelidir Arka susturucuyu değiştirmek ortaya göre daha fazla performans artışı sağlar

Kısa kısa

- Bu uygulamadan sonra, aracınızın sesinde büyük bir artış olacağını unutmayın! Buda polislerle sizi yakınlaştıracaktır

- Bu uygulamada performans artışı yüksek devirlerde görülür Yani düşük devirli kullanan kullanıcılarımız özellikle şehiriçinde bu uygulamadan performans artışı beklemeyiniz Bunun için size chip tuning önerebilir

- Bu sistemde başlı başına markalar: Supersprint, Remus

Alıntı Yaparak Cevapla