Konu
:
Aracımızın Motor Aksamına Yapabileceğimiz Modifikasyonlar
Yalnız Mesajı Göster
Aracımızın Motor Aksamına Yapabileceğimiz Modifikasyonlar
11-30-2012
#
3
Prof. Dr. Sinsi
Aracımızın Motor Aksamına Yapabileceğimiz Modifikasyonlar
Chip Tuning
Chiptuning elektronik sistemli turbo dizellere ve enjeksiyonlu bazı benzinli araçlara ateşleme sistemi üzerinden yapılan elektronik düzenleme ile sağlanır
Daha teknik olarak anlatmak gerekirse, ECU ünitesindeki varsayılan bazı değerleri araca uygun olarak değiştirerek tork ve beygir artışı almak mümkündür
Chiptuning'i yapmanın çeşitli yolları vardır,
1- ECU'ya giden üniteye çip takılarak varsayılan map'lere farklı ateşleme haritası gönderilir
2- Araçtan beyin sökülerek harici olarak map tanımlamaları yüklenir
ve tekrar beyin monte edilir
3- Aracın OBD portuna bilgisayar yazılımı ile erişilerek varsayılan map değerleri değiştirilir
Ayrıca bu yönteme Soft Tuning'de diyebiliriz
2nci yol ile aynıdır fakat beyin sökülmeden direk porttan yükleme yapılır
Tuning yapmanın üstte 3 yolunu belirttim fakat 2nci ve 3ncü maddeler araç sahibinin seçimiyle değil aracın beyin yapısıyla ilgili olarak yapılabilir
Bazı araçlarda henüz soft tuning yapılamayabiliyor ancak 2nci seçenekte anlattığım gibi beyin sökülerekte yapılabilir
Garantisi devam eden araç sahipleri için 2nci ve 3ncü yol garanti dışı bıraktırmaz ancak yinede kuşkusu olanlar 1nci yolu tercih ederler çünkü ekstra takılan çipi istediğiniz zaman kendiniz çıkarabilirsiniz ve aracı tekrar çalıştırdığınızda orjinal kendi yazılımını kullanır
Özellikle dizel araçlarda oldukça iyi derecede performans artışı mümkündür
Örnek vermek gerekirse, 75 beygirlik bir dizel aracı 90 beygire kadar
veya 90 beygirlik bir aracı 110 beygirlere kadar çıkarmak mümkündür
Detaylı bir örnek verelim:
Benim şuan kullandığım Astra h 1,3 2007 model varsayılan beygiri 90 torku ise 200, soft tuning uygulattıktan sonra dyno testinde 118 beygir ve 270 tork aldık
Yakıt açısından uzun yolda ciddi derecede ekonomi sağlarken şehir içi sakin kullanımda ise %5 - %10 kadar ekonomi sağlayabilirsiniz
Geçmişte yakıt testleriyle ilgili konu açmıştım ve detaylı bilgi vermiştim
Kısaca tuning uygulanmış bir astra h ile uygulanmamış astra h arasında kısa bir örnek daha vereyim
Tam depo yakıt ile 120 km gidilen ve tekrar 120 km kadar dönülen yolda 90km sabit hız ile tuning uygulanmamış araçta 243 km sonrasında tekrar tam depo doldurulurken 11
6 litre almıştır
Bir kaç gün sonrasında bu araca soft tuning uyguladık ve aynı şartlarda tam depo ile gidilip dönüldü ve tekrar tam depo doldurulurken sadece 9
8 litre aldı
Arada yaklaşık 2 litre fark olmuştur
Bu da yine uzun yolda en az 50km ekstra gidiş demek
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul