Konu
:
Detonasyon (Erken Atesleme ) Sistemi
Yalnız Mesajı Göster
Detonasyon (Erken Atesleme ) Sistemi
11-30-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Detonasyon (Erken Atesleme ) Sistemi
DETONASYON (erken atesleme ) SISTEMI
DETONASYON
Erken Ateşleme
Erken ateşleme
adından da anlaşılabileceği gibi
bujinin ateşleme safhasına gelmeden önce yakıtın ateşlenmesidir ve bir çok farklı etkene dayanır
Eski zamanlarda avans vurma terimi ilk kullanılmaya başlandığında
durum genellikle vasat benzin kalitesine veya yüksek sıkıştırma oranına bağlı idi
Diğer faktörler sıcak karbon tortuları veya hatalı bujilerdi
Ancak günümüzdeki modern araçlarda
hatta modifiyeli olanlarda dahi bu durum pek sık rastlanan bir problem değildir
Detonasyon
Detonasyona daha çok aşırı derecede modifiye edilmiş araçlarda rastlanır
Burada meydana gelen
yanma odasının
genellikle bujiden en uzak köşesinde
kendiliğinden ve bujinin ateşlemesinden SONRA
patlama yaşanmasıdır
Detonasyon
çözümünün daha zor olmasından ve motora daha fazla zarar vermesinden dolayı çok daha ciddi bir problemdir
Duyulan avans vurma sesi
kendiliğinden patlayan yakıtın
bujinin ateşlediği yakıt ile buluşması esnasında oluşur
Erken ateşlemede
buluşma pistonun üst ölü noktaya varmasından önce meydana geldiği için ve bu safhada silindir basıncı henüz en yüksek değere çıkmadığından dolayı oluşan risk ve zarar göreceli olarak daha azdır
Detonasyonda ise
kendiliğinden patlama bujinin ateşlemesinden sonra gerçekleştiği için
buluşma genelde üst ölü noktada meydana gelir
Bu safhada silindir içi basınç en yüksek değerde olduğu için sonuç çok daha fazla zarar vericidir
Detonasyonun sebepleri erken ateşleme ile benzer olabilir
Erken ateşlemeye sebep olan genelde sıkıştırmanın yüksekliği iken
detonasyonda en genel sebep yakıt karışımının fakirliğidir
Fakir karışım kendiliğinden patlamaya daha meyilli olduğu için detonasyona yol açması kuvvetle muhtemeldir
Bundan dolayı motorları zengin karışım ile çalıştırmak genel bir güvenlik önlemi olarak kabul edilir
Süperşarjlı veya turbo beslemeli araçlarda
sorun genellikle emmeye gelen havanın sıcaklığının fazla yüksek olmasıdır
Detonasyonla birlikte sıcak hava birleştiğinde yanma odasında ve daha da önemlisi pistonde ciddi zararlar meydana gelir
Bu tip bir sorun sonrası motor açıldığında hafif detonasyon için yanma odasında ve pistonun üstünde izlere rastlanabilir
Ancak genelde sorun çok daha vahimdir
Pistonda büyük bir delik açılmasıyla pistonun üst kısmının parçalanması ve bunun sonucunda kopan parçaların subaplara ve silindir kapağına ciddi zararlar vermesi kaçınılmazdırv
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul