Konu
:
Turbo Şarj Teknolojisi Ve Doğru Kullanım Klavuzu(Kendi Paylaşımım)
Yalnız Mesajı Göster
Turbo Şarj Teknolojisi Ve Doğru Kullanım Klavuzu(Kendi Paylaşımım)
11-30-2012
#
4
Prof. Dr. Sinsi
Turbo Şarj Teknolojisi Ve Doğru Kullanım Klavuzu(Kendi Paylaşımım)
Peki turboşarjlı aracı nasıl kullanmalı?
Önce soğuk motoru çalıştırıp giderken nelere dikkat edeceğiz
Turbo türbinlerini birbirine bağlayan housing içindeki mil motor yağı ile yağlanır
Bu yağlama işlemi motor soğukken, yani yağ da soğukken verimli yapılamaz
Motor soğukken turbon türbinlerinin yüksek basınçla yüksek devirlere çıkmasını engellemek gerekir
Turbo türbinlerinin yüksek devirlere çıkmaması için, motor devrinin fazla yükseltilmemesinin yanı sıra gaz pedalına da fazla basılmaması gerekir
Zira turbo türbinlerinin dönüş hızını ve ürettikleri basıncı belirleyen iki faktör vardır; - motor devri - gaz pedalının konumu
Yani motor soğukken ortalama bir dizel araçta takriben 2500 devirin üstüne çıkılmamalıdır
Mümkünse 2000 devirde vites yükseltilmelidir
Yalnız bu durum sadece motor soğukken geçerlidir
Ayrıca gaz pedalına motor soğukken yarısından çok basılmamalıdır
Zira bu hareket de türbinleri yüksek basınçla döndürür
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul