Yalnız Mesajı Göster

Turbo Şarj Teknolojisi Ve Doğru Kullanım Klavuzu(Kendi Paylaşımım)

Eski 11-30-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Turbo Şarj Teknolojisi Ve Doğru Kullanım Klavuzu(Kendi Paylaşımım)



Peki turboşarjlı aracı nasıl kullanmalı?

Önce soğuk motoru çalıştırıp giderken nelere dikkat edeceğiz

Turbo türbinlerini birbirine bağlayan housing içindeki mil motor yağı ile yağlanır Bu yağlama işlemi motor soğukken, yani yağ da soğukken verimli yapılamaz Motor soğukken turbon türbinlerinin yüksek basınçla yüksek devirlere çıkmasını engellemek gerekir Turbo türbinlerinin yüksek devirlere çıkmaması için, motor devrinin fazla yükseltilmemesinin yanı sıra gaz pedalına da fazla basılmaması gerekir Zira turbo türbinlerinin dönüş hızını ve ürettikleri basıncı belirleyen iki faktör vardır; - motor devri - gaz pedalının konumu

Yani motor soğukken ortalama bir dizel araçta takriben 2500 devirin üstüne çıkılmamalıdır Mümkünse 2000 devirde vites yükseltilmelidir Yalnız bu durum sadece motor soğukken geçerlidir

Ayrıca gaz pedalına motor soğukken yarısından çok basılmamalıdır Zira bu hareket de türbinleri yüksek basınçla döndürür

Alıntı Yaparak Cevapla