Konu
:
Turbo Şarj Teknolojisi Ve Doğru Kullanım Klavuzu(Kendi Paylaşımım)
Yalnız Mesajı Göster
Turbo Şarj Teknolojisi Ve Doğru Kullanım Klavuzu(Kendi Paylaşımım)
11-30-2012
#
5
Prof. Dr. Sinsi
Turbo Şarj Teknolojisi Ve Doğru Kullanım Klavuzu(Kendi Paylaşımım)
Şimdi motor normal sıcaklığına ulaştı
Peki şimdi en ekonomik ve verimli olarak turbo dize aracımızı nasıl kullanabiliriz?
Dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır
Dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır
zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork kaybeder
yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer
Sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır
Örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir
hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir
ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir
normal sürüş için ise dizel aracı motorun çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanın
bu devir genelde turbonun yeterli basıncı ürettiği devir veya bunun 250 d/d üstüdür
Bir diğer nokta ise dizel araçlarda mazot pompası enjeksiyon sisteminin en önemli parçasıdır
Benzinli bir aracı rölanti devrinde kullanabilirsiniz
Yani çok düşük devirlerde vites yükselterek motoru tekletseniz bile motora ekstra kurum oluşumundan fazla pek bir zarar veremezsiniz
Ancak dizel bir motorda eğer rölanti devri civarında, yani 1000 devir civarında aracı hızlandırmaya çalışıyorsanız, mazot pompanızı aşırı yüklüyorsunuz demektir
Dizel aracın devirli kullanılması gerektiği sözü de burdan gelir
Dizel aracı viteste yol alırken veya kalkışta kesinlikle rölanti devrine düşürmemek gerekir
bu mazot pompasını zorlayabilir
ama performans beklenmiyorsa 1500 d/d ya kadar düşülmesinde bir zarar yoktur
ama bu devirlerde ivmelenme gerektiğinde gaza yüklenmeden önce vites düşürmek gerekir
Sonuç olarak aracınızda eğer o anda hızlanmayı amaçlamıyorsanız 1500 devir civarında kullanabilirsiniz
Ancak bu devirin altı özellikle mazot pompanız açısından pek de sağlıklı olmayacaktır
Ayrıca kurum oluşumu hızlanacaktır
Hızlanmak için turbonun yeterli basınca ulaştığı 2000 devir civarında gaza yüklenin
Aksi uygulamalar yanlıştır
Zaten genelde maksimum tork da bu devirlerde başlar
Zaten kullanıcıı da bu 2000 devirden itibaren aracın ivmelenmeye başladığını gözlemler
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul