Yalnız Mesajı Göster

Turbo Şarj Teknolojisi Ve Doğru Kullanım Klavuzu(Kendi Paylaşımım)

Eski 11-30-2012   #5
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Turbo Şarj Teknolojisi Ve Doğru Kullanım Klavuzu(Kendi Paylaşımım)



Şimdi motor normal sıcaklığına ulaştı Peki şimdi en ekonomik ve verimli olarak turbo dize aracımızı nasıl kullanabiliriz?

Dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır

Dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork kaybeder yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer

Sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır

Örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir

normal sürüş için ise dizel aracı motorun çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanın bu devir genelde turbonun yeterli basıncı ürettiği devir veya bunun 250 d/d üstüdür

Bir diğer nokta ise dizel araçlarda mazot pompası enjeksiyon sisteminin en önemli parçasıdır Benzinli bir aracı rölanti devrinde kullanabilirsiniz Yani çok düşük devirlerde vites yükselterek motoru tekletseniz bile motora ekstra kurum oluşumundan fazla pek bir zarar veremezsiniz

Ancak dizel bir motorda eğer rölanti devri civarında, yani 1000 devir civarında aracı hızlandırmaya çalışıyorsanız, mazot pompanızı aşırı yüklüyorsunuz demektir Dizel aracın devirli kullanılması gerektiği sözü de burdan gelir

Dizel aracı viteste yol alırken veya kalkışta kesinlikle rölanti devrine düşürmemek gerekir bu mazot pompasını zorlayabilir ama performans beklenmiyorsa 1500 d/d ya kadar düşülmesinde bir zarar yoktur ama bu devirlerde ivmelenme gerektiğinde gaza yüklenmeden önce vites düşürmek gerekir
Sonuç olarak aracınızda eğer o anda hızlanmayı amaçlamıyorsanız 1500 devir civarında kullanabilirsiniz Ancak bu devirin altı özellikle mazot pompanız açısından pek de sağlıklı olmayacaktır Ayrıca kurum oluşumu hızlanacaktır Hızlanmak için turbonun yeterli basınca ulaştığı 2000 devir civarında gaza yüklenin Aksi uygulamalar yanlıştır Zaten genelde maksimum tork da bu devirlerde başlar Zaten kullanıcıı da bu 2000 devirden itibaren aracın ivmelenmeye başladığını gözlemler

Alıntı Yaparak Cevapla