11-29-2012
|
#8
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Saldırganlığın Psikolojik Kültürel Boyutu Ve Vandalizm
Okulda meydana gelen şiddet ve saldırganlık olayları ve diğer istenmedik davranışlar, kuşkusuz toplum genelinde meydana gelen benzer olaylardan bağımsız değildir
Diğer bir ifadeyle, eğer bir toplumda şiddet ve saldırganlık, uyuşturucu kullanma alışkanlığı, hırsızlık ve kamu mallarına zarar verme gibi davranışlar yaygınsa, belli bir ölçüde de olsa toplumun bu özelliği okullara yansır Zira “okul ve toplum, karşılıklı konmuş iki ayna gibidir ” (Bursalıoğlu, 1979:55) Ancak okulların öğrencilerine istenmeyen davranışlardan temizlenmiş bir çevre sunmakla yükümlü olması nedeniyle bu tür davranışların okullarda meydana gelmesi ayrı bir önem kazanmaktadır
Düşük benlik saygısı, öğrenme güçlüğü ve duygusal problemlere eşlik eden engellenme duygusu, öğrencilerin okul kurallarına katılım yetersizliği, öğrencilerin okuldan ihraç edilmesi ve/veya okuldan firar etmesi, davetsiz misafirler, çete etkileri, öğrencilerin alkol ve ilaç alışkanlığı, okullarda meydana gelen, kişilere ve mala yönelik saldırganlığa katkıda bulunmaktadır
Bunların yanı sıra, öğretmenlerin liyakatsizliği, saygısızlığı, aldırış etmezlikleri, ilgisizlikleri, yetersizliği ve orta sınıf eğilimliliği de sayılabilir (Goldstein, 1996:3545)
ABD Ulusal Araştırma Konseyi, okulların aşağıdaki belirtilen dört özelliğinin okuldaki şiddeti artırdığını belirtmiştir:
Okulda sınırlı bir alanı öğrenci sayısının görece yüksek oluşu
Okulların öğrencileri karşı karşıya getirmekten kaçınma kapasitelerinin sınırlılığı 
Öğrencilerde öfke, dargınlık ve reddetme duygularına katkı yapabilen, alışılagelmiş (rutin) davranışların ve tek düzeliğin neden olduğu bıkkınlık Okul binasının kötü tasarlanmış olması
|
|
|