11-29-2012
|
#9
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Saldırganlığın Psikolojik Kültürel Boyutu Ve Vandalizm
SONUÇ
Başta ülkemiz genelinde daha sonra da dünya genelinde vandalizm oranının yüksek oluşu ve özellikle vandalizme hedef olan eşya, araç, vb nin bir maliyet getirmesi bu konunun ivedilikle çözülmesini gerektirmektedir
Aşağıda sunulan önerilerin vandalizm oranını düşüreceği ve eğitimin bir kültür taşınması boyutu ile alınması sonucu vandalizmin ortadan kalkabileceğini ortaya koyabiliriz
Öğrenciöğretmen ve öğretmenyönetici arasındaki enformal etkileşimler, öğretmenin okuluyla özdeşleşme düzeyinin yüksek oluşu ve okulu terk eden öğrenci oranındaki düşüş, okul vandalizmini azaltan faktörlerdir
Aynı şekilde, okul kuralları açık seçik ise, aileler okulun disiplin politikasını destekliyorsa, öğrenciler öğretmenlerinin kendi görüşlerine değer verdiklerini düşünüyorlarsa, öğretmenler notu bir disiplin aracı olarak kullanmıyorlarsa, öğretmenler öğrencilerine karşı düşmanca ya da otoriter davranmaktan kaçınıyorlarsa, okulda vandalizm azalmaktadır (Goldstein, 1996:3545)
Okullardaki şiddet sorununa evrensel bir çözüm yolu bulunmadığını vurgulayan Miller (1994:85107), öncelikle herkesin bu konuda sorumluluk yüklenmesi gerektiğini belirtmektedir Okul güvenliği politikalarının ve uygulamalarının da öğrenciler, öğretmenler, anababalar, okuldaki görevliler ve yörenin temsilcilerinden oluşan bir ekip tarafından planlanmasını önermektedir
Eğer tahripçiliğe yol açan nedenler ortadan kaldırılmazsa ve tahripçilik çok büyük bir risk almayı gerektirmezse, tahripçiliğin ileride tekrarlanacağı öne sürülmektedir (De More, Fisher ve Baron, 1988:8991) Bu sebeple nedenlerin ortadan kaldırılması önem taşımaktadır
Montgomery (1979:168170), tahripçilik sorununun çok sert yargısal cezalarla çözülemeyeceğini, tahripçiliğin ancak anababa gözetimi ve denetimi artırılarak çözülebileceğini belirtmektedir
Bunun için aile eğitimi anababa okulları projeleri gibi projelerle daha geniş anlamda sağlanarak bu sorunun çözümüne katkıda bulunacağı unutulmamalıdır
Ergenlik dönemine henüz giren gençler, spor faaliyetlerine, hobiler edinmeye, gençlik kulüplerine, okul sonrası etkinliklere, dini programlara, yaşadığı mahalleyi temiz tutma gibi toplumsal projelere katılmaları teşvik edilmelidir
Yukarıda değinilen bu tür çalışmaların yapılma oranı ve sıklığı vandalizm olgusunu ortadan kaldırabilir
|
|
|