Yalnız Mesajı Göster

Akaid - İnanç Ve İmani Meseleler

Eski 11-04-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Akaid - İnanç Ve İmani Meseleler



Yüce Allah yaratmadan önce de yaratici, rizik vermeden evvel de riziklandirici idi Allah ahrette görülecektir Müminler Allahi cennette aralarinda mesafe olmaksizin, tesbihsiz ve keyfiyetsiz olarak bas gözleriyle göreceklerdir

Iman; dil ile ikrar kalb ile tasdiktir Gökte ve yerde bulunanlarin imani, iman edilmesi gereken seyler yönünden artmaz ve eksilmez, fakat yakin ve tasdik yönünden artar ve eksilir Müminler iman ve tevhid hususunda birbirlerine musavidirler Fakat amel itibariyle birbirlerinden farklidirlar Islam Allahin emirlerine teslim olmak ve itaat etmek demektir Lugat itibariyle iman ve islam arasinda fark vardir Fakat islamsiz iman imansiz da islam olmaz Onlarin ikisi de bir seyin içi ve disi gibidirler Din ise; iman ve seriatlerin hepsine verilen bir isimdir

Biz, Yüce Allahi kendisini kitabinda tavsif ettigi bütün sifatlariyla gerçek olarak biliriz Hiç kimse Allahin sanina layik sekilde hakkiyla ibadet etmege kadir degildir Fakat insan ancak Allahin kitabinda, Rasulullahin bildirdigi ölçüde Allaha ibadet eder

Bütün müminler; marifet yakin, tevekkül, muhabbet, riza, korku ve ümit ve iman hususunda birbirlerine musavidirler Bu konuda imanin disindaki hususlarda farklilasirlar

Allah, kullarina karsi lutufkardir, adildir, kulun hakettigi sevabi lütfuyla kat kat fazlasiyla verir Kulunu, adaletinin icabi olarak isledigi günahdan dolayi cezalandirir Keza lütuf olarak bagislar da

Peygamberlerin sefaati haktir Peygamberimizin sefaati, günahkar müminler ve onlardan büyük günah isleyip cezayi hak etmis olanlar için hakk ve sabittir

HzMuhammed cahiliyye düzenini yikmakla ise basladi Ilk önce "La ilahe illallah" düsturu ile kalbleri cahiliyye pisliklerinden arindirdiÇünkü tarih boyunca bütün kötülüklerin anasi cahili düzen ve yapilanmalar olmustur Kötülüklerin anasini ortadan kaldirmadan kötülükten kurtulmak mümkün degildir Bu nedenle diyoruz ki; HzMuhammed bir statükocu degildi Cahiliyye düzenini sosyal, ekonomik ve kültürel anlamda yerle bir etmis, kökünden devirmisti Nitekim Veda Hutbesinde bütün beseriyete karsi söyle sesleniyordu:

"DIKKAT EDIN! BÜTÜN CAHILIYE EMIRLERI (KANUNLARI, YASALARI, HÜKÜMLERI) AYAKLARIMIN ALTINDADIR VE HEPSI DE AYAKLARIMIN ALTINDADIR VE HEPSI DE KALDIRILMISTIR" Görüldügü gibi HzMuhammed ve kendisine inananlar cahiliyye düzenini ayaklar altinda çignetmislerdir Esasen islama teslim olmak; bütün beseri rejimleri ayaklar altina almayi zaruri kilar

Takva sahibi olmanin alameti, ihrama girenin ihram halinde kendisine kelamdan menettigi gibi kelamdan nefsini menetmektir Ve "Takva sahibi seriat-i islamiyeyi iyice bilmek zorundadir Aksi halde farkinda olmadan takvadan çikar"

Tarih boyunca tüm peygamberlerin ilk vazifesi inanç inkilabini gerçeklestirmek olmustur Inanç inkilabi gerçeklesinceye kadar ahkamlarin tatbikati ertelenebilir Çünkü tevhidsiz ahkamlarin tatbikati; hem insanin fitratina yükletilen bir güç ve hem de islenen en büyük suçtur

Kiyamet günü amellerin mizanla tartilacagi hususu haktir HzPeygamberin havzi haktir Kiyamet günü, hasimler arasinda iyilikler, alinarak kisas ve hesaplasma olmasi haktir Iyilikler bulunmadigi takdirde kötülüklerin atilmasi, hak ve caizdir

Cennet ve cehennem halen yaratilmistir, ebediyyen de fani olmayacaklardir Huriler ebediyyen ölmezler Yüce Allahin cezasi da, sevabi da ebedidir

Allah diledigini kendisinin bir lutfu olarak hidayete ulastirir Diledigini de adaletinin geregi olarak sapikliga düsürür Allahin sapikliga düsürmesi, hizlanidir Hizlanin manasi ise; Allahin razi olacagi seylerden onun muvaffak kilmayip, yardimini kesmesidir Bu Allahin adaleti geregidir Keza, Allahin günahkarlari, isyanlari sebebiyle cezalandirmasi da adaleti icabidir

Seytan, mümin kuldan imani baski ve cebirle alir, dememiz dogru degildir Fakat kul imani terkederse seytan da onun imanini alir, deriz

Kabirde Münkerle Nekirin sualleri haktir Kabirde ruhun cesde iade edilmesi haktir Bütün kafirler ve asi müminler için kabir sikintisi ve azabi haktir

Alimlerin, Allahin sifatlarini farsça(Arapçadan baska bir dille) söylemeleri caizdir Fakat Yed yani el kelimesi, Allahin sifati olarak söylenemez Fakat fasça olarak Ruy-i Huda Allahin yüzü demek degil, keramet ve zillet manasindadir Itaatli olarak kul, Allaha keyfiyetsiz olarak, asi kul ise keyfiyetsiz olarak Allahtan uzak olur Yakinlik, uzaklik ve yönelmek yalvaran kula racidir Keza, cennette komsuluk ve Allahin önünde bulunmak, keyfiyetsiz seylerdir

Kuran Allahin rasulüne indirilmis olup, mushaflarda yazilidir Kemal manasinda Kuran ayetlerinin hepside fazilet ve büyüklük bakimindan Birbirine müsavidir Fakat bazisinda zikir ve zikredilen fazileti bahis konusudurayetel kürsi buna misaldir Burada zikredilen Allahin yüceligi, azameti ve sifatlaridir Bu ayette hem zikir, hem de zikredilenin fazileti olarak, iki fazilet biraraya gelmistir Bu kisimda ise sadece zikir fazileti vardir Kafirlerin kissalarinda oldugu gibi, bu ayetlerde zikredilenin bir fazileti yoktur, Çünkü zikredilenler kafirlerdir Keza Allahin isim ve sifatlarinin hepsi de azamet ve fazillette musavidir, aralarinda farklilik yoktur

HzPeygamberin anne ve babasi islam gelmeden önce öldüler Kasim, Tahir ve ibrahim Allah rasulünün ogullari, Fatima, Rukiyye, Zeyneb ve Ümmügülsüm de kizlariydilar

Insan tevhid ilminin inceliklerinden herhangi birinde güçlükle karsilasirsa, sorup ögrenecegi bir alim buluncaya kadar, Allah katinda dogru olana inanmasi gerekir Böyle bir kimseyi arayip bulmakta gecikmesi degildir Bu hususta tereddüd edilerek beklemek mazur görülmez Eger tereddüt ederek beklerse kafir olur

Mirac haberi haktir Onu reddeden sapik ve bidatci olur Deccalin, yecüc ve mecucun ortaya çikmasi, günesin batidan dogmasi, HzIsanin gökten inmesi ve sahih haberlerde bildirilen kiyamet alametlerinin hepsi de hakktir

Yüce Allah en diledigini dogru yola hidayet eder

"Her çaga ait bir medeniyet O çagin güç kaynaklarina hakim olmus ve onlari üretip gelistiren toplumlar ve milletler tarafindan kurulabilir" iste islam medeniyeti içerisinde bu vazifeyi hakkiyla ifa etmisolan kutlu zincirin bir halkasi olan Ebu Hanifenin Islam Akaidi yani Müslümanin inanç boyutunu izah eden bu kisa ama öz yüzlerce sayfa ile serh edilen Fikh-ul Ebsat adli eserini sizlere sunuyor ve dualarinizi bekliyoruz Hakikat su ki Itikadi mevzularda cehalet Hakk Teala indinde mazeret degildir onun için dünyaya gelis gayesinin anahtari hakkiyla kulluk etmekse hakkiyla kullugun basi hakkiyla imandir neye nasil ve neden inanacagini bilmeyenler hayatlarinin gayelerini de bilemeyeceklerdir

Alıntı Yaparak Cevapla