Prof. Dr. Sinsi
|
Hayatın Her Alanında Cilve-İ Rabbaniye
HAYATIN HER ALANINDA CİLVE-İ RABBANİYE
ALPEREN GÜRBÜZER
İmtihan hayatın gerçeği Derler ya hikmetinden sual olunmaz onun gibi bir şey, yani Cilve-i Rabbaniye 
Tasavvufi hayatta da sufi zaman zaman Şeyhi tarafından imtihana tabi tutulabilir, bu durum sufinin yetişmesi içindir Fakat günümüzde değerler altüst olduğu için imtihandan ziyade Ümmet-i Muhammedin imanın kurtarma derdi davası önceliklidir Tüm dert dava iman kurtarma, üstelik irşadda bu yönde seyretmektedir Bu yüzden Gavs-ı Bilvanis-i (k s), Bir imtihan etsek imanını kaybedecek çok sufiler var demiş, yine bu manada Şah-ı Hazne(k s)da; Bu zamanın sufileri için eleğin içindeki merceğe benzerler, elenince dökülür tarzında beyan buyurarak; zaman o zaman değil, artık zaman iman kurtarmak zamanı olduğuna işaret etmişlerdir 
Gavs-ı Hizani(k s) birgün sufilere;
—Haydi, falan tarlaya gidelim, oradaki su kanallarını düzetelim der ve beraberce tarlaya koyulurlar ve derken ileri de yüksek yamacı olan tarlanın tepesine doğru tırmanmaya başlarlar Gavs-ı Hizani(k s), Seyda-i Taği(k s) ve oğluyla aşağıda kalırlar O anda yukarıya tırmanmış sufilerin birinin ayağı altında büyükçe iri bir taş kaymaya başlar, herkes pür dikkat, nefesler tutulur, aman Allahım büyük bir taş süratle Gavsın üzerine doğru geliyor, tabi bu ara da oğlu canının derdine düşüp oradan tüyer, Seyda-i Tağide hemen fırlayarak yuvarlanan taşla Gavsın arasına geçer Hızla yuvarlanmakta olan taş bu sırada gelen başka bir taşa takılır orada kalıverir Herkes derin bir nefes alır ve rahatlar Gavs-ı Hizani(k s)in yüzü aydınlanıverir der ki;
—Bizi öz oğullarımız bile terk etti, dolayısıyla vefakâr dost evlattan daha hayırlıdır
Aslında taş bahane, yaşanan olay sadaket imtihanı idi, kazanan Seyda-i Taği oldu
İçimize nefis kodlanmış, karşımıza da şeytan dikilmiş Neden acaba? Cevabı; fıtratımızdaki kodlarda gizli, geldiğimiz ana vatanımızla ilgili belkide Malum olduğu üzere Âdem yasak ağaçta imtihan oldu, o halde ilk insan sınavla gözünü açtı diyebiliriz, dolayısıyla yaratılış gereği:
—İbadette sınav,
—Haramı helali bilmede sınav,
—Bela ve musibetlere sabredip sabretmemekte sınav vs
Görüldüğü gibi imtihan her alanda
Kıymetler karşılıklı zıtlar ile idrak edilir Hastalık olmazsa sağlığın kiymeti bilinmez, olmaya cihanda bir sıhhat nefes deniliyorsa hastalık sayesinde Allahü Teala hayrı ve şerri kulun imtihanı için yaratmıştır Burda dikkat edilmesi gereken nokta yaratmak başka, yaratılanı icra etmek başka Rabbül Âlemin iyi işlerden razı, şerden razı değildir İki karşıt unsurlar olmasaydı imtihandan bahsedilemezdi çünkü Kuranı Kerim de; Ona iki yol göstermedik mi?(Beled -10),   Sizi bir imtihan olarak kötülükle ve iyilikle deneyeceğiz Hepiniz sonunda bize döndürüleceksiniz (Enbiya 33), Eğer Rabbin dileseydi elbette yeryüzünde kim varsa hepside iman ederlerdi(Yunus, 99) geçen ayeti kerimelerde de görüldüğü gibi hayat bir imtihan
Bazen Allah kuluna belada verebilir günahına kefaret olsun, ya da günahı yoksa manevi makam alsın diye Rabbül Âlemin; Birşeyi sevip istediğiniz halde o da hakkınızda şer olur(Bakara,216)buyuruyor Anlaşılıyor ki; tüm bu imtihan dünyasında sınavı vermekte başarısız olsak dahi Yüce Mevla bazı mübarek gecelerde, yani Berat gecesinde asi olanlara eğer tevbe ederse kurtuluş fırsatı tanır Berat gecesi veli kulları ve evliyaları için hertürlü zarardan muhafaza edilirler
Rasul-i Kibriya(s a v); Bu gece Allah halkına bir göz atar Müminleri bağışlar, kâfirlere mühlet verir Kin ve haset sahiplerini dahi hallerine terkeder, taa o hallerini terk edinceye kadar Beyan buyuruyor
Berat gecesi aynı zamanda hüküm gecesidir, yani tıpkı imtihan dünyasında yaşadığımız ikilemler gibi; dargınlık ve rıza gecesi, ya da kavuşmak ve kavuşmamak gecesi veya bu gecede kiminin saadet bulduğu, kiminin de saadetten mahrum kaldığı gece de diyebiliriz
Hüküm gecesine(karar gecesi) daha değişik örnekler verecek olursak;
Kimi huzurda kabül görürken diğeri kovulur
Nice gülen vardır ki yakında yüzü solup ölüp susacak,
Nice ev hayaliyle yaşayıp da, tam anahtar teslimi alacağı anda sahibine nasip olamayacak,
Nice kul vardır ki sevap bekler, ama karşısına ceza çıkar
Kimi cennet beklerken cehennem çıkar,
Kimi vuslat(kavuşma) bekler, fakat ayrılık çıkar,
Kimi mülk bekler, ama helak karşılar vs
Velhasıl; hayatın her alanında cilve-i Rabbaniye hâkim
alıntı-akrep1
|