Konu
:
İncil Değişti Diyorsunuz, Ya Kuran!
Yalnız Mesajı Göster
İncil Değişti Diyorsunuz, Ya Kuran!
11-04-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
İncil Değişti Diyorsunuz, Ya Kuran!
Kutsal Kitapın Tanrı sözü olma iddiasını çürütebilmek için amansız bir çaba göstererek Kutsal Kitapa sayısız saldırılarda bulunmaktadırlar
Ama bunun karşısında Kuranın ortaya çıkış, derleniş ve yayılışı konularında tarihsel bir inceleme yapılmasına her nedense bir türlü yanaşılmamaktadır
İNCİL DEĞİŞTİ DİYORSUNUZ, YA KURAN!
Mesih İnanlıları olarak Kutsal Kitapı mükemmel bir şekilde koruma isteğimizden dolayı mevcut bütün nüshaları dikkatli bir şekilde muhafaza etmekteyiz
Böyle yapmakla konu üzerinde bilimsel bir çalışma yapılması mümkün olmaktadır
Bu nedenle hemen hemen her durumda değişiklik gösteren ayetlerin neler olduğunu kolaylıkla ayırt edebilmekteyiz
Ama bu gün elimizde bulunan Kuranda böyle deşiklik gösteren ayetler yer almıyorsa bu Kutsal Kitapın Kuran karşısında olumsuz eleştirilmesi için haklı bir sebep oluşturmaz
Hz
Osman o dönemdeki Kuran nüshalarında değişiklik gösteren ayetleri imha etmekle kendi çapında belki başarılı olmuştur ama söz konusu ayetlerin bir zamanlar gerçekte mevcut olmadıklarını gösteren delilleri yok etmede başarılı olamamıştır
Bu noktada Kuran ile Kutsal Kitap arasındaki fark birinin sağlam ve gerçek diğerinin bozuk ve sahte oluşu değildir
Bundan anlaşılır ki Hıristiyanlık dünyası Kutsal Kitapın doğru metininin dikkatlice korunmasının sağlanması için eldeki çeşitli nüshaları korurken Hz
Osman dönemi Müslümanları Kuranın tek bir nüshasının oluşturulabilmesi için diğer bütün nüshaların yakılarak imha edilişini çok faydalı bir şey sandılar
Böyle bir teşebbüs belki sonuçta tüm dünyada tek bir Kuran nüshasının kalmasına başarılı olmuştur ama her ayrıntısında mükemmel olduğu iddia edilecek bir Kuranın ortaya çıkmasına kesinlikle başarılı olmamıştır
Gerçekten de Kuranın doğruluk ve sağlamlığıyla ilgili daha bilimsel ve daha güvenilir çalışmalar imkan verilebilecek delililer Hz
Osmanın bu teşebbüs nedeniyle maalesef tamamen ortadan kaldırılmıştır
Ne var ki konu burada bitmiyor, Hz
Osmanın kullandığı Hafsanın nüshası diğer tüm metinler yakıldıktan sonra tüm dünyaya Kuranın doğru mükemmel ve sağlam tek metni olarak dağıtıldı
Ancak aynı kopyalar üzerinde çalışan Zeyd İnbn-i Sabit şu son sureyi hatırlar! “Zeyd İbn-i Sabit Radiyadan gelen habere göre şöyle demiştir
Kuranın kopyalarını yaparken Ahzap Suresinden bir ayeti kaybetmiştim
Allahın Resulu onu her okuduğunda işitirdim
Aradık ve sonunda Huzeymenin yanında bulduk
İnananlardan Allaha verdiği ahdi yerine getiren adamlar vardır diyerek okunuyordu
Böylece bunu Musaftaki suresine koyduk
” (Sahihi Buhari Cilt 8 sayfa 273)
Diğer bütün el yazısı metinleri yakılıp ortadan kaldırıldıktan sonra Hafsanın nüshası tüm dünyaya Kuranın doğru mükemmel ve sağlam tek metin olarak dağıtıldı
Ama şimdi aradan epey bir zaman geçtikten sonra Zeyd bu Kurana kaydedilmemiş bir sure hatırlıyor
Bu da doğal olarak Hafsanın nüshasının her ayrıntısında tam ve sağlam bir Kuran olmadığı sonucuna götürüyor
Hükümlerinde samimi,vardığı sonuçlarda makul ve düşüncelerinde adil olan herhangi bir insan eldeki delillerin ışığında varılabilecek şu sonuç bulunduğunu kabul edecektir; Kuranın bu günkü metninin her ayrıntısında gerçek ve güvenilir ve tam olduğuna inanılıyorsa, o zaman Hz
Ebu Bekir ve Ömerin yönetimleri döneminde tam bir Kuranın mevcut olmadığı kabul edilmelidir
Ya da ilk iki halife döneminde Kuranın gerçek güvenilir ve tam bir nüshası mevcut idiyse o zaman Kuranın bu günkü metnine ilaveler yapılmış olmalıdır
Çünkü Sure 33:23 birbiriyle çelişkili Kuranların yakılmasından sonra Hz
Osmanın yönetimi döneminde epey bir zaman Hafsanın nüshasında kesinlikle yer almıyordu
Kuranın çeşitli tercümelerinden daima muaf olduğu Kutsal Kitapın ise buna sürekli olarak maruz kaldığı iddiasının eldeki delillere dayanarak yapılmadığını tarih açıkça göstermektedir
Bu nedenle çeşitli zamanlarda yapılmış çeşitli tercümelerde görülen çeviri farklılıkları nedeniyle Kutsal Kitapın Tanrı Sözü olmayacağı söylenemez
Böyle bir iddia normal çalışan bir beynin ürünü değildir
Örneğin İncilin çağdaş Türkçeye yapılan son tercümesinde dilden farklı olduğu için bazı Müslümanlar bunun İncilin değiştirildiğini gösteren bir delil olduğunu söylüyorlar
Bilindiği gibi Kutsal Kitapın Türkçeye yapılan bütün tercümeleri doğrudan doğruya Kutsal Kitapın orijinal İbranice ve eski Yunanca metinlerinden yapılmıştır
Bu tercümeler orijinal metinlerin yorumlanmasında birbirlerinden orada ya da burada farklılık gösterse de standart orijinal metinler sabittirler ve hiçbir suretle değiştirilemezler
Nitekim Kuranın Türkçeye yapılan tercümeleri ya da mealleri de dil açısından birbirlerinden farklılık gösterirler
Kutsal Kitapın günümüze geliş sürecinde değiştirilip değiştirilmediği konusuyla ilgili olabilecek diğer tek iddia, bazı elyazısı nüshalarında bulunup bazılarında bulunmayan birkaç ayet ve en eski el yazısı nüshalarında yer almayan İncildeki iki metin ile ilgilidir
Sözkonusu ayetlere bakıldığında bunların fazla dikkat çekmeyecek ölçüde önemsiz oldukları görülecektir
Çünkü; Çeşitli tercümeler konusunda olduğu gibi bu ayetlerden hiçbirisi, bir bütün olarak Kutsal Kitapın duyurduğu haberle çelişmez
Bunlar sayıca o kadar azdır ki bunların var oluşu ya da olmayışı hiçbir şekilde ortadan kaldırmaz
Bu gün elimizde Kutsal Kitapın iki tür el yazısı metni bulunmakta, söz konusu ayetleri içeren ve içermeyenler diğer bir deyişle orijinal metinlerdeki doğru ve geçerli sözler elimizde bulunduğu için diğer gurupta bulunan ayetlerin neler olduğunu kolaylıkla ortaya çıkarabilmekteyiz
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul