Yalnız Mesajı Göster

Perakende Sözlüğü

Eski 11-04-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Perakende Sözlüğü



O

Operasyonel Kâr: Ticari faaliyetten elde edilen kâr
Organize Perakende: Belirli bir sistem ve disiplin içinde çalışan, organizasyonlarını tamamlamış, herşeyin kayıtlı olduğu süpermarket, hipermarket veya zincir marketler ve mağazalar
Osf: Ortalama satış indirimi
Outlet: Ürünlerin fabrika çıkış fiyatları ile satıldığı mağazalar
Over Stock: Stok fazlası
ÖSM: Özel sözleşmeli müşteriler

P

POP(Point of Purchase, point of sale): Satış veya satın almanın noktalandığı mağaza lokasyonu, satış noktasına yerleştirilen iç sergileme, vitrin sergilemesi için kullanılan malzemeler
Palet: Depolarda kolili malların üzerlerine konduğu tahta veya plastik taşıyıcılar
PDE: Promosyon destek elemanı
Pamukçuk: Ürünlerin üzerine vurulan indirim belgesi
Penetrasyon: Ürün bulunurluğu, girilmiş pazarlar, ürün yaygınlığı
Penny Market: Ucuz mal satan ufak marketler
Performans: Aksiyon, promosyon ve diğer kampanyaların verimliliği
Pin Pad: Kredi kartına bağlı olan ve müşterinin şifresini girmesini sağlayan cihaz
Planogram: Sergileme planı, perakendecilikte malların mağaza raflarındaki ideal sergisini tasarlamak için kullanılan ve bilgiyasarda hazırlanan grafik
Plasiyer: Üreticiden doğrudan ürün getiren kişi
Plus: Ürün çeşidi fazla olan mağaza
Price Distrimination: Fiyat farklılaştırması
Private Label: Özel marka Firmaların marketler için ürettiği ve sadece o markette genellikle marketin ismiyle satılan ürünler
Product Distrimination: Ürün farklılaştırması
Promosyon: Satış desteği, tanıtım Ürünün satışını artırmak amacıyla gerçekleştirilen satışı teşvik edici faaliyetler
Prosedür: Kural, sistem şartı
PSF: Perakende satış indirimi

R

Quarter: Satışta 3 aylık dönem, çeyrek dönem
Realize Etmek: Gerçekleştirmek
Reel Stok: Raftaki gerçek stok miktarı
Retail: Perakende
Retailing: Perakendecilik faaliyetleri
RFID(Radio Frequency İdentification): Türkiyede şu anda olmayan ancak ilerki dönemlerde uygulanması beklenen elektronik tüketici takip sistemi Ürünler, üretiminden itibaren nihayi tüketimine kadar elektronik sinyallerle takip edilerek tüketici davranışları izlenecek
Route (RUT): Satış, tahsilat veya sipariş gibi nedenlerle uğranılacak müşteri noktalarının yol güzergâhı
RPT(Repeat purchasing) : Tekrarlı satın alma

S

Sarı Etiket: İndirim etiketi
Satış Primi: Kotayı tutturmaları durumunda satıcıya verilen ödül
Second Name: İsimsiz, ikinci kalite ürün
Secret Shoppers (Gölge Müşteriler): Mağazaların; satış elemanları, pazarlama teknikleri, görünümleri ve

Alıntı Yaparak Cevapla