Yalnız Mesajı Göster

Sinemada En'ler

Eski 11-04-2012   #10
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Sinemada En'ler



En iyi 10 uzakdoğu korku filmi

Hazır bu hafta vizyona giren “Pek Yakında” ile gelecek hafta sinemalarımıza uğrayacak olan “İçimdeki Şeytan”, yükselen Uzakdoğu korku sinemasını temsil ederlerken, bu alanın en iyilerine bir göz atmak istedim
Japon sinemasının geleneğinde, Hong Kong sinemasında ise üretilen tür örneklerinin içinde korkunun önemli bir yeri vardır Bu durum özellikle 1998de Nakatanın “Halka” ile uluslararası başarı yakalamasını takiben kendine Uzakdoğu usülü korku filmi formülüyle geniş alan bulmuş, böylece türde Güney Kore ve Taylandın da içine girdiği bir üretim kanalı açmıştır
İşte çoğunluğu bir yeniden çevrime gebe olmuş bu filmler arasından en öne çıkan 10 tanesi şöyle sıralanıyor
1-Onibaba (1964)
Antonioni filmlerini akla getiren yabancılaşmış bir yarımadada, gizemli ve lanetli bir Onibaba meselesinin arkasından gelenler Aileyi ve genç kızları tehdit eden bir figür üzerine Japon mitlerinden de besleniyor Tüm bu Uzakdoğu korku filmlerinin babası
2-Halka (Ringu) (1998)
Hideo Nakatanın ilk filmi korkuda yönetmenlikin öne çıktığı kilit eserlerden biriydi Minimalist korku filmi olarak “Altıncı His” de başta olmak üzere bütün tür geleneğini etkiledi Bir lanetin izini süren eser, kültürel bir Japon filmi idi Esas olayı ise hem alt metinleri zengin bir hayalet filmi sunması, hem de atmosferiyle dikkat çekmesiydi
3-Ölüm Provası (Odishon) (1999)
Dingin haliyle sonuna kadar gerilimi ayakta tutan yapıt, rüyalarla ilgilenen istismar filmi tadındaki son bölümüyle dikkat çekti Takashi Miikenin bütün deliliğini taşısa da en ciddi filmi olması ise eseri bir başyapıt seviyesine ulaştırdı Hayalet filmi değil de başlı başına gotik alt türünün bir ürünüydü bu
4-Göz (Gin Gwai) (2002)
Görmek ve bakmak meselelerinin tehlikelerini ele alan bir hayalet filmi Lanet kavramı ise bu sefer gizemli göz transferinden geliyor Yönetmenlik koltuğunda biçimci Pang Kardeşler var Filmin iki yıl önce ABDde bir de yeniden çevrimi üretildi
5-Yaratık (Gwoemul) (2006)
Kore filmlerinin türlerle oynama geleneğini, canavar filmini aile filmi, melodram ve komedinin içine sokarak kanıtlıyor Amerikayı da taşlayan bir politik söylem depoluyor Bu Van Gölü canavarı gibi bir şey aslında Canavar efektleri de gayet yerinde Yönetmenlik koltuğunda “Cinayet Günlükleri” ile tanıdığımız Joon-Ho Bongun oturduğunu da ekleyelim
6-Cevapsız Arama (Chakushin Ari) (2003)
Yeniden çevrimi üretilen bir film daha Yönetmenlik koltuğunda Takashi Miike var Mesele ise teknolojinin dünyaya zararları Telefonları arayıp cevapsız arama bırakan bir hayalet, insanların peşine düşüyor Yani ya telefonu kapat ya da öl diyor!
7-Godzilla (Gojira) (1954)
Kült filmler antolojilerinde baş sıralara yerleşen yapıt, sonradan sayısız örnekleri olan bir seriye dönüştü Bir de Roland Emmerich imzalı, emperyalist politika depolayan bir yeniden çevrim üretti Bu Japon canavar filmi, daha çok kimyasal atıklardan üreyen canavar Godzilla karakteri ile dikkat çekti
8-Karanlık Sırlar (Janghwa, Hongreyon) (2003)
Sonradan “Acı Tatlı Hayat” (“Bittersweet Life”) gibi bir gangster filmi ile “İyi Kötü ve Çılgın” (“The Good, The Bad, The Weird”) adlı bir western de üreten Ji-Woon Kimin korku filmi, perili ev filmi alt türünün bir ürünü Ancak öznel bir yapının izini sürmesiyle farklı olmayı beceriyor Atmosferin üzerine giderken stilize yönetmenlik numaralarıyla da zirve yapmayı başarmasından dolayı takdir edilmeli
9-Kaidan (1964)
Masaki Kobayashinin samuray kültürünü içine alan dört hayalet öyküsünden oluşan filmi, Japonyada korku türünün ciddiye alınması için ilk adımlardan biridir Fakat değerinin anlaşılması kolay olmamıştır Ancak 90ların sonunda Hideo Nakata, Takashi Shimuzu gibi yönetmenler devreye girdiğinde öğrenilmiştir
10- Nabız (Kairo) (2001)
80lerden beri korku filmi üreten Japon yönetmen Kiyoshi Kurosawanın kariyerinin doruk noktası olarak anılan yapıt, 2006 yılında bir de yeniden çevrimle onurlandırıldı Filmin “D@bbe”nin esin kaynağı olduğunu da rahatlıkla söyleyebiliriz İnternetten gelen bir hayaletin insanları tehdit etmesi ana meselesi

Alıntı Yaparak Cevapla