Konu
:
Okul Öncesi Eğitim Anaokulu Çocuğu İle İletişim
Yalnız Mesajı Göster
Okul Öncesi Eğitim Anaokulu Çocuğu İle İletişim
11-04-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Okul Öncesi Eğitim Anaokulu Çocuğu İle İletişim
Okul Öncesi Eğitim Anaokulu Çocuğu İle İletişim
Anaokulu eğitimi çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal açıdan gelişimlerini destekleyen çok önemli bir süreçtir
Çocuğun güven duyduğu aile ortamından sonra dış dünyayı tanımaya başladığı bir adımdır
Sosyal sınırların anlaşılması ve gözleme dayalı öğrenme kuvvetli olarak yaşanır
Bütün bu öğrenme süreçlerinin tanınmaya başladığı anaokulu süreci aynı zamanda annenin çocukla kurduğu ilişkinin imtihanı niteliğindedir
Güvenli ve doyum içerisindeki anne çocuk ilişkisi bu süreçten sadece kısa süreli uyum sancıları olarak etkilenir
Koruyucu aile ortamında büyümüş bir çocuk kendi ihtiyaçlarının ve gelişiminin sorumluluğunu olmak konusundan da isteksiz olacaktır
Anaokulu öncesinde gidilen oyun grupları bu geçişi kolaylaştıracaktır
Anaokulunda ilk gün stresi nasıl atılır?
Her okula başlayan çocuk aynı tepkiyi göstermez
Anaokuluna başlayan çocukların zaman ve uzaklık kavramı tam oturmadığı için ilk kaygıları bu yönde olur
Evimize ne kadar uzaklıktayım?
Annem beni alacak mı?
Bu çocukları tanımıyorum
İhtiyaçlarımı kime söyleyeceğim, yardım ederler mi?
Ev kuralsız bir yerdi
Her şeyi kuralla yapacak olmak sıkıcı
Çocuk, bu soruların cevaplarını yaşayarak öğreneceği için kaygıları yüksek olmaktadır
İlk gün okulda 1-2 saat kalmak, annenin onu ne zaman alacağını saat üzerinden göstermesi, öğretmenle tanıştırıp, nasıl yardımlar isteyeceğini anlatması çıkacak sorunları azaltabilmektedir
İlk birkaç gün çocuğun görebileceği bir yerde oturup oradan ayrılmamak da yararlı olabilmektedir
Adaptasyon süreci
Daha önce okula gitmemiş bir çocuk için 10 günü aşan ve hiç azalmayan uyum sorunları varsa anaokuluna gitme durdurulmalıdır
Çünkü çocuk okula gitmek için henüz hazır değildir
Daha önce anaokuluna gitmiş çocuklarda uzun tatil sonrasında okula dönüş güç olabilir ama okul tanıdıkları bir yer olduğu için, burada yaşanan kaygı daha kısa sürede atlatılabilmektedir
Taviz vermeden eski düzeni içinde çocuğun anaokuluna gidip gelmesi sağlanmalı ve çocuğun evde kalmasına izin verilmemelidir
Çocuğa ilgisiz olmak ya da aşırı derecede ilgi göstermek çocuğun duygusal ve bilişsel gelişimini geciktirmekle birlikte öğrenme ve uyum sorunlarını yaşamasını kaçınılmaz kılmaktadır
Dikkat edilmesi gereken noktalar:
Annenin adaptasyon sürecinde çocuğa eşlik etmesi onun hep okulda kalacağı anlamına gelmemeli
Çocuğa bu yönde verilen mesajlara dikkat edilmeli
Sıkıntısının anlaşıldığından emin olunmalı ve bunu çocuğa söz ve davranışla yansıtmalı
Bunun aşılabilecek bir sıkıntı olduğu dile getirilmeli
Anne ve babanın okula ve öğretmenlere güveniyor olması çocuğunda rahat olmasına yardımcı olmaktır
Akşam saatlerinde ev ortamında okul ile ilgili çok soru sorulmamalı
Kendisi anlatmak isterse dikkatlice dinlenmeli
Okul öncesi kurumlarını seçerken çocuğun da fikrini almalı ve bu ziyaretlere o da eşlik etmeli
• Şiddetli sıkıntı yaşayan çocuklar ilk günlerde okulda daha az kalmalı
Öğlen uykusu veya servis gibi deneyimler daha sonrası günlere ertelenmeli
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul