11-04-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Matematik Ve İnsan Karşılaştırılması
Matematik ve İnsan Karşılaştırılması
Bir matematik problemi çözüldüğünde bireyin orgazmdakine eşit endorfin salgıladığı bildirildi
2008 Almanya'da "Matematik Yılı"ydı Almanya'nın önde gelen fakülteleri ve araştırma enstitüleri, bu özel bilim dalını daha iyi tanıtmak için geçtiğimiz yıl boyunca birçok etkinlik düzenledi
Bilim adamları bu vesile ile öğrencilerin korkulu rüyası matematiği daha iyi anlatma fırsatı buldular
Deutsche Welleden Jan Lublinski de matematikten korkan değil, matematikle adeta dans eden, zorlu denklemleri çözerken mutluluk hormonu salgılayan öğrenciler biraraya geldi 
MATEMATİK EKİPLERİ
Mekan Bonn'daki Friedrich Ebert Lisesi  Her biri dörder kişiden oluşan öğrenci grupları, anavatanı Hollanda olan 'Wiskunde B Dag" isimli matematik yarışması için ter döküyorlar
Verilen geometri problemlerini çözmek için önlerinde sekiz saatleri var Ekipte yer alan öğrencilerden biri neler yaptıklarını şöyle anlatıyor:
"Geçen sefer tüm problemleri çözmüştük Ancak daha sonra her şeyi bilgisayara aktarmak gerekiyor ve biz bunu tam olarak bitiremedik Bunu daha iyi bir şekilde organize edebilirdik "
Öğrenciler adsl modemi kurup, dizüstü bilgisayarlarını tanıtıyorlar Masanın üzerinde su ısıtıcısı ve bir kutu kahve var
Hemen iş bölümü yapılıyor: Malte, açıklayıcı bir metin kaleme alıyor, Christian çizimleri yapıyor, Elias bunları bir program altında birleştiriyor Jonasın sorumluluk alanı ise ekstra zor problemler…
ORGAZM KIYASLAMASI
Jonas: “Problemlere adeta kafa tutuyorsunuz Ve onları çözmeyi başardığınızda inanılmaz mutlu oluyorsunuz Üç saat kafa patlattıktan sonra çözüme ulaştığınızda yaşadığınız duygu tarifsiz Matematik yarışmalarından birinin toplantısında bir profesör; problemin çözüldüğünde salgılanan endorfinin, orgazm sırasında salgılanana eş düzeyde olduğunu söylemişti ”
Jonas Ziege aslında lise son sınıfta, ancak bir yandan Bonn Üniversitesi Matematik bölümünde 5'inci döneme devam ediyor Yani aynı zamanda hem lise, hem de üniversite öğrencisi
ORGANİZASYONUN ÖNEMİ
Sekiz saatin sonunda Jonas ve arkadaşları problemlerin hepsini çözüyor ve çalışmalarını yazıcıda basmaya başlıyorlar
Yarışmanın bir sonraki aşamalarına devam edebilmeleri için şansları yüksek görünüyor Öğretmen gideli çok olmuş Ancak Jonas, tahtada takım arkadaşlarına çözdüğü ve sorular içinde en zorlayıcı olan problemin çözüm yöntemini anlatıyor
Jonas Ziege iyi organize edildiği takdirde matematik yarışmaları, lise bitirme sınavı ve üniversitedeki matematik eğitiminin çok iyi bir kombinasyon oluşturabildiğini söylüyor Ama bazen çok bunaldığını da ekliyor:
“Bazen çok bunalıyor ve benim burada ne işim var diye düşünüyorsunuz Böyle soyut şeylerle uğraşmak hata mı diyorsunuz Böyle bir durumda, azıcık dinlenmeniz, kendinize bir saat zaman ayırmanız, biraz televizyon izlemeniz ya da bilgisayarda oyun oynamanız gerekiyor ”
|
|
|