Konu
:
Büyük Kuruluşlar İnsanı Nasıl Değerlendiriyor
Yalnız Mesajı Göster
Büyük Kuruluşlar İnsanı Nasıl Değerlendiriyor
11-03-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Büyük Kuruluşlar İnsanı Nasıl Değerlendiriyor
Büyük Kuruluşlar İnsanı Nasıl Değerlendiriyor
Dört yıl boyunca binden fazla şirket üzerinde derinlemesine yapılan araştırmalar sonucunda insanın “değer” olarak yönetiminde en iyi ve en kalıcı uygulamaları aşağıda sıralanan on madde içerisinde özetlemek mümkündür
Çelişkiden en iyi uygulamaya
Dengeli değer belirleme
Çekirdek bir stratejiye bağlılık
Kültür – sistem bağlantısı
Çok yönlü yoğun iletişim
Risk sahipleriyle ortaklık
İşbirliği
Yenilik ve risk
Rekabet tutkusu
Dünya üzerinde en iyi uygulamalar
ÇELİŞKİDEN EN İYİ UYGULAMAYA
Yaşam bir çelişkidir
İç içe geçmiş insanı ve finansal değerlere odaklanmış* uzun dönemli bir çekirdek stratejiye bağlılık* kültür ve sistemlerin bağlantısı yaygın ve çok boyutlu iletişim* şirket içinde ve dışında ortaklık* iyi planlanıp yönetilen risk alma ve yenilik ve sürekli gelişme dışında asla tatmin olmayan bir rekabet tutkusudur
DENGELİ DEĞER BELİRLEME
İnsani değerler arasında güvenlik ve büyüme fırsatları verilir
Üretim değerleri kalite* hizmet ve verimliliği içerir
Finansal değerler* satışlar* pazar payı* sermaye getirisi vb
ifade edilir
Bütün değer ölçümleri sonucunda son kararı müşterilerinin verdiği gerçeğine gelir
ÇEKİRDEK BİR STARETİJİYE BAĞLILIK
Eldeki bütün araştırmalar uzun dönemli başarının çekirdek bir staretijiye uzun dönemli bağlılık gerektirdiğini doğrulamaktadır
Bu üst düzey yönetimin* kalıcı ve kurum oluşturabilmesinin ikinci yoludur
Değerlerle staretejik bağlılık bir arada* kuruluşun üç yapısal temelinden ikisini oluştururlar
Üçüncüsüde kültürdür
KÜLTÜR – SİSTEM BAĞLANTISI
Kültür şirket değerleri ve uzun dönemli bir staretejiye bağlılıkla birlikte bir kuruluşun temelidir
Kültür şirketin inanç sistemiyle ondan kaynaklanan davranış normlarından oluşur
Güçlü bir şirket kültürü finansal performansıda olumlu etkileyebilir
Bunu önce değerler ve inanç sistemi aracılığıyla insanlar arsında bağlantı kurarak yapar
Kültürün işletme ve idare sistemiyle bağlanıp bilinçli olarak kullanılabilecek bir gücü vardır
ÇOK YÖNLÜ YOĞUN İLETİŞİM
Entellüktüel sermayeyi harekete geçirmek için kullandığımız yöntem iletişimdir
Verilerin ve bilgilerin değerli olabilmeleri için hareketli olmaları gerekir
İnsanlarla bilgiler iletişime girmezse hiçbir şey olmaz
İletişim merkezi bir iştir
İletişim aynı zamanda ortalıklarda* ekip çalışmasında* iş birliklerinde ve geleceğe yönelik staratejik planlamada da kritik bir değişkendir
RİSK SAHİPLERİYLE ORTAKLIK
Ortaklıklar proje ya da programın sonuçlarının ötesinde pek çok yarar sağlarlar
Çeşitli fonksiyonlardan insanlar bir araya gelince* doğal olarak birbirleri hakkında bilgi edinir ve birbirlerinin bakış açısını takdir etmeye başlarlar
Öğrenmek ve birlikte büyümek fırsatını kazanırlar
Ufukları genişler ve hem daha verimli* hem de bir kez daha kendine güvenli bir hale gelirler
İŞBİRLİĞİ
İşbirliği ve ortaklık yöntem açısından hemen hemen aynıdırlar
Her ikisi de kendi b****ünün dışındakilerle çalışmasını gerektirir
Başlıca fark* işbirliğinin genelde bir fonksiyon bünyesindeki disiplinler arasındaki engelleri ve yanlış anlamaları ortadan kaldırmasıdır
YENİLİK VE RİSK
Yenilikçi bir risk kültürü oluşturmak* insanların ceza kaygısı duymadan fikirlerini denemelerine güvenmek demektir
Başarısız olduğunuz da ondan ders almalısınız * yoksa onu tekrarlamak zorunda kalırsınız
Risk ile başarısızlık ceza görmek değil* öğrenmek demek olduğunda insanlar risk alabilir
Tanıma* risk alıcı davranışları teşvik etmek için her şeyden daha etkilidir
REKABET TUTKUSU
Sürekli gelişme asla tatmin olmamanın kurumsal bir değer haline getirilmesinden güç alır
Bu Bhamlerin kültürünün bir parçasıdır
Bütün süreçlerin her zaman gözden geçirilebileceğini ve geçirilmesi gerektiğini herkes bilir
Bu sürekli gelişme baskısı* maliyet kısıntısı* verimlilik artışı* kalite yada hizmet gibi konularda küçük ya da büyük* ama sürekli bir iyi***me sağlar
Lider olduğunuzda pazarı* kendi güçlü olduğunuz noktalara göre biçimlendirebilirsiniz
Bu da sürekli arayı açmanıza yarar
DÜNYA ÜZERİNDE EN İYİ UYGULAMALAR
İnsan kaynakları* doğrudan maliyet düşüşlerinin yanı sıra personel sorunlarının sayısında da bir düşüş beklemektedir
Artan idari faaliyete oranla personel ilişkilerine daha çok zaman ayrılmaktadır
Zaman kullanım uygulamasının etkinliğinin yanıtı ortadadır
Eğer bu uygulama insan kaynaklarında etkili bulunmasaydı* bütün kurumsal hizmetler b****ünü kapsayacak biçimde genişletilmezdi
Etkinlik az düzeyde ölçülebilir
Maliyet yönetimi* hizmet gelişimi ve personel memnuniyetidir
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul