Yalnız Mesajı Göster

Atatürk'ün Kullandığı Vagon

Eski 08-09-2007   #1
puslu
Varsayılan

Atatürk'ün Kullandığı Vagon





Atatürk'ün yurt gezilerinde (1935-1938) yılları arasında kullandığı Beyaz Tren'in özgün tek örneği olan vagon; Ankara Garda "Kurtuluş Savaşında Atatürk Konutu ve Demiryolları Müzesi" yanında 1964 yılından günümüze sergilenmektedir Kültür Bakanlığı Anıtlar ve Müzeler Genel Müdürlüğünce 1991 yılında "Atatürk'e ait korunması gerekli kültür varlığı" olarak tescil edilmiştir


Vagonun teknik özellikleri:
Darası: 463 ton
Uzunluğu: 148 m
İmalatçı firma: LHV Linke Hofmann-Werke, Breslau,1935




Atatürk'ün 1935-1938 yılları arasında yaptığı tüm yurt gezilerinde kullandığı bu vagon O'nun son yolculuğunda da yine "ev sahipliği" yapmıştır
19 Kasım 1938 Cumartesi günü Ata'nın naaşı Dolmabahçe Sarayından alınarak Sarayburnu'nda Yavuz Zırhlısına yerleştirildi İzmit'te bekleyen "Beyaz Tren"in bu vagonundaki orta masaya törenle konuldu Saat 2023 idi Naaşın çevresinde altı meşale yakılmıştı ve altı subayda kılıçlarıyla saygı duruşuna geçerek nöbete başlamışlardı Tümen bandosu matem marşına geçtiğinde de saat 2032'de tren garda toplananların gözyaşları arasında Ankara'ya doğru harekete geçmişti
Tren Ankara'ya 20 Kasım 1938 Pazar günü saat 1004'de vardı İstasyonda İnönü, milletvekilleri, asker, polis, memur, öğrenciler ve halk beklemekteydi Ata'nın tabutu 1026'da vagonun penceresinden alınarak Kurtuluş Savaşını yönettiği ünlü "Direksiyon Binası"nın önünde bekleyen top arabasına yerleştirilerek kurduğu kurtardığı ulusuna vedasını, son yolculuğunu da "Beyaz Tren"le yapmış oldu


Vagon;
1Mutfak
2Muhafız/Maiyet tuvaleti
3Muhafız/Maiyet kompartımanı
4Bayan kompartımanı
5Banyo
6Atatürk'ün yatak odası
7Salon
8Dinlenme

bölümlerinden oluşmaktadır


VestibülVagondaki kompartıman ve salondan gereksinim için basılan zilleri gösterir ışıklı düzenek


Salon ve dinlenme yeri

Taş plakların dinlendiği pikap ve radyo

Alıntı Yaparak Cevapla