10-29-2012
|
#2
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Rapor Nedir Nasıl Yazılır ? Rapor / Ödev Yazma Teknikleri
Rapor / Ödev Yazma Teknikleri
1 Ödevin / Raporun Anahatlarının Belirlenmesi
Ödev/araştırma yaparken, konuyla ilgili kaynaklar incelenip, not kartlarının hazırlanmasından sonra, sıra, raporun anahatlarının (outline) belirlenmesine gelir Bu işlem yapılırken şu yol izlenir:
Ödevin/araştırma raporunun başlığı yazılır Başlık, kısadır, açıktır ve konuyu çağrıştırır
Not kartlarındaki notlara dayanılarak konunun ana başlıkları belirlenir Bunlar rakamlarla belirtilir: 1, 2, 3,
Ana başlıklar altındaki alt başlıklar yazılır Alt başlıklar numaralanırken ana başlıklara verilen numaralara ekleme yapılır: 1 1 , 1 2 , 1 3,
Alt başlıkların altına da ilgili alt başlıklar yazılır Numaralara ekleme yapılmaya devam edilir: 1 1 1 , 1 1 2 , 1 1 3,
2 Ödev / Raporda Bulunması Gereken Bölümler
Bir ödevde/araştırma raporunda şu bölümler bulunur:
Kapak: Başlık ve ödevi hazırlayanla ilgili bilgiler içerir
İçindekiler: Ödevin içindeki ana ve alt başlıkların listesidir
Giriş: Bir iki paragrafla konunun tanıtıldığı bölümdür
Gelişme: Konunun, açıklandığı, örneklendiği, kanıtlandığı, konuların tartışılıp çözümlendiği bölümdür Ödevin/raporun en uzun kısmıdır Konuyla ilgili her türlü resim, çizim, grafik burada sunulur
Sonuç: Gelişme bölümünde işlenen konu, bu bölümde sonuca bağlanır
Bibliyografya: Ödev/rapor hazırlanırken kullanılan kaynaklar burada listelenir
Ekler: Yapılan çalışmayı destekleyen, fakat daha önceki bölümlerde verilemeyen bilgiler bu bölümde yer alır
Kapak (title page), ödevin/araştırma raporunun ilk sayfasıdır Burada, ödevin/raporun adı, hazırlayanın adı, soyadı, numarası, sınıfı, ödevin son teslim tarihi, ödevi veren öğretmenin adı, hangi ders için hazırlandığı gibi bilgiler bulunur
3 Kapak ve İçindekiler Listesi Nasıl Hazırlanır?
Kapak hazırlanırken şu adımlar izlenir:
Önce ödevin/raporun adı yazılır Ortalanması ve büyük harfle veya koyu renk yazılması adı kapaktaki diğer bilgilerden ayırmak açısından önemlidir
Çalışmanın adından sonra hazırlayanın adı, soyadı, numarası ve sınıfı yazılır
Bu bilgilerin altına son teslim tarihi eklenir
Son olarak çalışma yapılan dersin ve öğretmeninin adı yazılır
Tercihe bağlı olarak kapağın başına okulun adı da yazılabilir
İçindekiler listesi (table of contents), bir ödevin/araştırma raporunun kapaktan sonra gelen sayfasıdır İçindekiler listesi, ödevde/raporda yer alan tüm ana ve alt başlıklardan oluşur Her başlığın karşısına sayfa numarası yazılır Burada, başlangıç sayfa numarasını yazmak yeterlidir Başlıklar ve sayfa numaraları noktalarla birleştirilir Bu durum sayfa numaralarını izlemeyi kolaylaştırır
|
|
|