10-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Settlers İv Oyunun Çözümü
Oyunu açıklamaya başlamadan önce şunu belirteyim arkadaşlar, bu bir devam oyunu, yani daha önceden oyunu oynamış olanlar olabilir ama ben hiç bilmiyormuşuz gibi, sanki oyun ilk piyasaya sürülmüş gibi bütün yönleriyle anlatacağım ve sonunda da birkaç taktik yararlı bilgilerle yazımı sonlandıracağım, buyurun başlayalım;
Açıklamayı “Single Player” moduna göre yapıyoruz Malum multiplayer oynama şansımız pek yok, ama inanın bu oyun kesinlikle multi oynanmalı
Ana ekran iki bölümden oluşuyor; sağ taraf oyun alanımız burada elemanlarımız verdiğimiz görevleri (bina inşası, savaş, malzeme taşıma, maden çıkarma vs ) yapıyorlar Sol taraf ise bizim için önemli olan asıl burası, oyunun kontrolünün sağlandığı yer Burası üçe ayrılıyor; Harita bölümü, bina yapımı bölümü ve malzemelerimizin belirtildiği bölüm Buyurun bina bölümünden başlayalım  
BUILD MENU (Sol baştaki kahverengi bina):
Bu menüden gelişmemizi sağlamak ve rakiplerimizi saf dışı bırakmak için gerekli olan binaların yapımını kontrol ediyoruz Tabii bu binaları yapabilecek yeterli materyalimiz olduğu sürece
Basic Buildings (Sol başta ilk gri yapı):
Woodcutter’s Hut: Oduncu, yapılar için gerekli olan odunları çalışma alanı (working area) içindeki ağaçları keserek sağlar Baltalar elimizde misali  Oduncu için baltaya ihtiyacımız var
Stonecutter’s Hut: Taşçı, bu da oduncu gibi binalar için taş sağlar Kendisi kazmasız (pickaxe) çalışmam der
Sawmill: Marangoz, odunları yontan kardeşimizde bu Yani bina yapımında kereste buradan ihtiyaç duyulan yere gider Testere kullanır
Forester Hut: Ağaç dikici diyebiliriz Çalışma bölgesinde ağaç dikerek oduncu için gerekli olan ağaç ihtiyacını karşılar Özel bir aracı yok tok gözlü bir arkadaş
Small Residence: Bu bina settlerlerimizin evleri denebilir yani işçimiz daha doğrusu free settlerimiz kalmadığı zaman bunlardan bir tane patlatırız ve böylece settler sayımızı arttırırız
Medium Residence: Yukarıdakinin orta boyu
Large Residence: Baba olan, site hesabı yani ama yapması uzun sürüyor 50 settlers barındırabiliyorsunuz
Stone Mine: Taş madeni, eğer bölgede dağ varsa ve bu dağda jeolojistler (geologist) taş bulmuşlarsa bu madenden yapabiliriz Taş madeninde çalışan madenci kazma (pickaxe) kullanmak zorunda
Şimdi ikinci grup binalara geçmeden şu birimleri de açıklayalım:
Kereste (Planks): Bu yapılmak istenen bina için gereken kereste miktarını belirtir
Taş (Stone): Bu da gereken taş miktarı
Gold: Bina için altın da gerekebilir
Local/Global: Haritada yerel veya global görüş yapmamızı sağlar
Evet bunlar da tamam Birde şu çalışma alanı (working area) olayını anlatalım; Bazı binaların menüsünde (fishermen, woodcutter, forester s  ) atış tahtasına benzer bir buton vardır bunu seçip işçinin çalışma bölgesini belirleriz yani adam binadan çıkar gider balık tutar, ağaç keser, taş toplar gibi Makbul olan çalışma alanı işçinin binasına en yakın olan yerdir
Metal Buildings (İkinci gri yapı):
Coal Mine: Kömür madeni, arkadaş kömür çıkartır niye mi? Altın eritmek için, ekmek yapmak için, demir dövebilmek için vs Kazmaya ihtiyacı var efendime söyleyeyim
Iron Mine: Demir madeni, silah vesaire yapmak için demire ihtiyaç var, çaresi bu maden Kazmaaa  
Gold Mine: Altın madeni, Kaliteli askerler yetiştirebilmek için bir tek demir kafi değil altında lazım elemanların morali de yükseliyor zenginim zannediyor garibim Kazma olayı geçerli  
Sulfur Mine: Sülfür madeni, Mayalarda var barut (gunpowder) için gerekli
Iron Smelting Works: Demir arıtıcı, saf haldeki demiri alıp kullanılabilir hale getiriyor aletler ve silahlar için oduncu marangoz arasındaki olay gibi Bir alete ihtiyaç duymuyor
Gold Smelting Works: Altın arıtıcı, yukarıdakiyle aynı altın silahlar ve bazı binalar için gerekli Bir alete ihtiyacı yok
Toolsmith’s Works: Alet yapmak için bu gerekiyor Mesela bir baltaya veya küreğe gereksinim duyarsanız bu arkadaşa iletiyorsunuz o da size yapıyor Nasıl mı? Binayı seçtiğimizde bir buton çıkıyor (open/close sidebar) buraya tıkladığımızda aletler çıkıyor buradan seçim yapıyor birerli veya beşerli birimler şeklinde üretim yapabiliyoruz Çekice ihtiyacı var
Weaponsmith’s Works: Silahlarımızı buradan yapıyoruz Çekiç gerekli
Bir de bu binaların ürettikleri materyaller için gerekli olan malzemeler yapıyı seçtiğimizde beliriyor kimisi bir kimisi birçok malzemeye ihtiyaç duyabiliyor İhtiyaca göre üretim yapmanız gerekiyor
Food Buildings (Bu da üçüncüsü): Settlerlerimizi aç bırakmamak lazım haliyle şimdi bu binaları tanıyalım
Garin Farm: Çiftçi, kendisi tahıl üretiyor, daha sonra bunlar gidip değirmende una dönüşüyor, ardından da fırında ekmek oluyor veya tahıl doğrudan eşek veya koyun için gönderiliyor etinden sütünden derler ya o hesap Çiftçimizin çalışabilmesi için tırpana (scythe) ihtiyacı var
Sheep Ranch: Koyun çiftliği diyebiliriz sanırım, kuzu kuzu meeler burada yetişiyor sonrada pirzola (meat) olmak için kasaba (slaughter house) gönderiliyorlar Bir alete gerek yok
Grain Mill: Değirmen, tahıl burada una dönüşüyor belirttiğimiz gibi extra bir araç istemiyor
Bakery: Fırıncı, gelen unlarda burada bir güzel fırancalı ekmek oluveriyorlar Bunun koca bir küreği var ama çalışırken gördüğümüz onu çalıp mı? Geliyor ne bizden bir şey istemiyor
Slaughterhouse: Kasap, çiftlikten gelen Koyun kuzu (sheep) artık neyse okkalı bir buta dönüşüyor burada Kendisi baltasız çıkmıyor ona göre
Fisherman’s Hut: Balıkçı, önemli olan bu birimi deniz kenarlarına falan yapmanız şöyle yoklayın bolca balık zıplayan mekanlara yapın Oltaya (fisherman’s pole) ihtiyacı var
Hunter: Avcı, bölgesinde kuş börtü böcek avlıyor, yay (bow) kullanıyor
Waterworker’s Hut: Sucu diyelim Fırın ve çiftlikler için su gerekiyor bu arkadaşta o tatlı suyu sağlıyor, bu yapıyı nehirlerin yanına yapmamız gerekiyor
Vineyard: Şarapçı, bu da bizim elemanların tanrı ile aralarındaki muhabbetlerini arttırmaları için şarap üretiyor Bu şişeler daha sonra tapınakta elemanlarımıza sunuluyor Binayı tepelerin güneş gören tarafına yapmalıyız verim alabilmek için
|
|
|