10-25-2012
|
#4
|
Prof. Dr. Sinsi
|
The Black Mirror Oyunun Çözümü
Buradan ayrılıp anahtarları almak üzere bara gidin Barda, önce Haryy ile mark hakkında konuşun Burada da yine haritada çeşitli yerlere gidip gelerek Harry’e her seferinde anahtarları sorun En sonunda Haryy bize Mark’ın bıraktığı anahtarları verecek Anahtarları aldıktan sonra Dr Hermann’ın evine gidin Burada, evin yanındaki çöp kutusunu Mark’ın bize bıraktığı anahtarlarla açın İçinden Henry’nin elbisesini alıp inceleyin Elbisede bir cisim buluyoruz Cismi elbiseden almak için siyah kaleyi yine bıçak yapıp cismi elbiseden alın Aldığımız cismi daha önce birleştirdiğimiz objeyle birleştirin En son elimizde bir cisim oluşmuş oluyor
Buradan ayrılıp kiliseye gidin Kilisede içeride pederi buluyoruz Pederle konuşup gizli mezara bakma izni isteyin Ancak ilk seferinde izin vermeyecek Yine bu izni alabilmek için haritada birkaç yere gidip orada konuşmalar yapıp tekrar tekrar geri gelip pederden izin isteyecegiz Beşinci gelmede peder bize gizli mezara bakma izni verecek Gizli mezarın odasına geldiğimizde yukarıda bir konsolun ön yüzünde bir boş yuva görüyoruz Bu boş yuvaya daha önce 3 objeyle yaptığımız büyük objeyi yerleştirin Bunu yaptıktan sonra odanın ortasında, orta yerden bir konsol yükselecek Bu konsola baktığımızda bir bulmaca bulacağız Kırmızı taş en ortadaki deliğe, beyaz renkli taşları yatay vaziyette dizilmiş ve siyah taşları da dikey vaziyette dizdiğimizde bir şeyin açılma sesini duyacağız Bu sesi duyduktan sonra sol alt taraftaki halıyı tıklayıp kaldırdığımızda gizli bir geçiş noktasını fark edeceğiz Buraya girmeden boş yuvaya taktığımız objemizi yerinden alın Sonra gizli geçitten geçip aşağıya inin Burada yine objeyi buradaki açıklığa taktığımızda ortalık aydınlanıyor ve dört tane konsol yerden yükseliyor Burada yine bir bulmaca karşımıza çıkıyor
Burada 4 tane taştan kitap ve 4 tane de üzerlerinde üç sıralı harfler yazan kolonlar var Öncelikle kitaplardan bilmeceler okuyup önündeki kolonlardaki harfleri yukarıdan aşağıya tıklayarak, cevapları bu kolonlarda doğru biçimde sıralamamız lazım Bilmeceler ve doğru cevapları ise şöyle:
1- Black when bought Redd when used Gray when thrown out
Cevap: coal
2- The more you take away the larger it grows
Cevap: Hole
3- Cities without house Rivers without water Forest without trees
Cevap: Map
4- It can’t be seen, but it can be heard It will not speak unless it’s spoken to
Cevap: Echo
Bu cevapları girdikten sonra Marcus Gordon’un lahit mezarı ortaya çıkacak Mezara bakıp içinden Marcus’un günlüğü ile anahtarlarını bulup alın
Bunlardan sonra ekranın sol alt köşesinde, yerde duran meşaleyi tıkladığımızda içinden bir fare çıkıp sağa doğru fırlayacak Bu fareyi takip edip bir geçidi bulup içeri tıklayarak giriyoruz (yani düşüyoruz) Burası eski bir maden Buradaki vanayı çevirerek sıkıştırın Sonra mekanizmaya bakın Bu mekanizmanın doğru sıralaması ise; en soldaki kol ortada, ortadaki kol en altta, en sağdaki kol ise en üstte olacak şekilde iken kolların yanında duran güç düğmesine basın Ortalık aydınlanıyor Madene girerken düştüğümüz için envanterdeki tüm eşyalar yerde Yerden bunları topluyoruz Sol taraftan kıvılcım çıkaran bir kablo yukarıdan sarkıyor Bunu sakın ellemeyin yoksa ölürsünüz ve oyun biter Ama illa da elleyeceğim diyorsanız, ellemeden önce oyunu kaydedip elleyin ve mezarlıktaki mezar taşınızda adınızı görün
Kabloyu ellemeden yukarıda, sağ taraftaki eşyaların olduğu raftan (orta raf) metal kutudan, kabloyu kesmek için makası alın Sonra mekanizmadaki elektrik kapatma düğmesine basın ve elektriği kesin Sonra gidip bu elektrik kaçıran kabloyu kesin Sonra tekrar geri gidip kontrol panelinden elektriği tekrar geri açın
Elektriği açtıktan sonra telli kafesli kapının yanındaki ipleri alın Telli kapıdan geçmek istediğimizde kapının kilitli olduğunu fark ediyoruz Kapıya sağ tıkladığımızda anahtarın arka tarafta olduğunu fark ediyoruz Kapının üstündeki tel kafesi makasla kesip anahtarı arka taraftan alın Anahtarla kapıyı açıp girin Girdiğimiz odada, sol taraftan demir çubuğu ve iskeletin üstündeki bez parçasını alın Elektrik dolabı üzerinde siyah kaleyi bıçak olarak kullanıp açan Buradan motor odasına (engine room) gidin Buradaki kontrol paneline bakıyoruz ama kullanamıyoruz Bunu öğrenmemiz gerekecek Tekrar motor odasından önceki odaya girip asansörün yanındaki varilin altında bulunan kapağa bakın Kapağa bakmak için varili üstünden almamız gerek Ama ağırlığı yüzünden kaldıramıyoruz Onun için demir çubuk ile varili delip içini boşaltın Böylece varil hafifliyor ve iterek kapağın üstünden alıyoruz Bu sefer de kapak açılmayacak Bunun için ilk odadan aldığımız ipi tıklayıp bir ucunu levhaya, diğer ucunu da vagona bağlayın Vagonu ittiğimizde gitmiyor çünkü el freni çekik El frenini kaldırıp vagonu serbest hale getirip itiyoruz ve kapak açılıyor Buradan açılan geçitten aşağı inin
Bu indiğimiz odada sol tarafta elektrik panelini siyah kaleyi bıçak yaparak açın Burada 3 tel var Bunları doğru bir şekilde yerlerine takmamız gerek Kırmızı teli en sola, yeşili ortaya ve mavi teli en sağa taktıktan sonra ışıklar geliyor ve oda aydınlanıyor Odada yerde yatan iskeleti inceleyip buradan anahtarı alın Masadaki günlüğü alın ve iskeletten aldığımız anahtarla dolabı açın İçinden bir tabanca, mermi ve motor odasındaki motorun kullanma kılavuzunu alın Kurşunları tabancaya koyup motor odasına gidin
|
|
|