Prof. Dr. Sinsi
|
Alida Oyunun Tam Çözümü
Nottaki notalar, iki sembolün birleşimi olduğundan, notaları çalarken sadece siyah notaları (grilerin arasındaki) kullanacaksınız Altıncı notada bir hile var, hepiniz bunun yedinci gri nota olduğunu düşünebilir, ama o ikinci siyah nota Eğer nota girişlerini doğru yaparsanız, holün sonundaki top etrafında dönecek ve yeni bir aracı gösterecek Aracın içine girin ve sağ üstteki yumruya basarak arabayı sürün
Sağ taraftaki merdivenlerden yukarı çıktığınızda, düğmenin altında büyük bir topla karşı karşıya geleceksiniz Buradaki baskıya (nota) dikkat edin Basamaklardan aşağı inin, etrafınızda dönün ve sağ taraftaki odaya girin Merkez silindirin arkasındaki duvarda, bir klavye şeması bulunmakta, oraya gidip ona bakın Etrafınızda döndüğünüzde, iki tane üçgen göreceksiniz, onlara yakın plan yapın Üçgenlere baktıktan sonra, tekrar etrafınızda dönün Klavyenin, düğmelerden biriyle bağlantılı olduğunu göreceksiniz Merdivenleri kullanarak yukarı, düğmenin olduğu yere geri çıkın ve kolu çekin Kolu çektiğinizde, ortaya bir merdiven çıkacak, bu merdiveni kullanarak yukarı çıkın Yukarı çıktığınızda pencereden dışarı bakın Soldaki pencereye baktığınızda ise, aşağıdaki şekli göreceksiniz
Şifreli yazının çözülmüş hali şöyle:
Code for all vault doors (tüm kapıların şifresi için)
set numbers to two (rakamları ikiye ayarla)
press button for six seconds (ve altı saniye düğmeye bas)
Merdivenleri kullanarak aşağı inin Yüksek sesler çıkartan makinenin diğer tarafından dolanarak düğmenin arkasına geçtiğinizde, burada bir oda göreceksiniz Odanın içinde, başka bir küre şeklinde araç bulunmakta Odaya girip, bu aracın içine oturun Burada işin içine, kuşlar ile ilgili bilgileriniz giriyor Sağ taraftaki tuşa tıkladığınızda, bulmacaya başlıyorsunuz Sol taraftaki tuş, kulenin etrafında 4 tane kulübe gösteriyor ve 4 tane kuş tuşu ortaya çıkıyor Burada, kulübelerin arasında duyduğunuz kuş sesleriyle, kuş şekillerini eşleştirmeye çalışıyorsunuz
Eşleştirmeyi doğru yaptıktan sonra, sağ taraftaki topuza tıklayarak konservatuara geri dönün Araçtan dışarı çıkınca, merdivenleri kullanarak yukarı çıkın Sağ tarafa dönüp, sağ taraftaki ilk kapıdan içeri girin Girdiğiniz bu yer, Arin’in ofisi Masanın üzerinde bazı kağıtlar göreceksiniz, onları okuyarak düğmelerin üç gizli ayarı hakkında bilgiler edinin Odadan çıkıp, merdivenleri kullanarak yukarı geri dönün İlerlemeye devam edip sağ taraftaki odaya girin Burası ise, Leval’in tutuklu olduğu oda Odadan ayrılıp tekrar içeri girdiğinizde, Leval kendisini serbest bırakmanızı isteyecek ve kodu söyleyecek; 21 ve 22 Alete baktığınızda, iki tane ayar düğmesi olduğunu göreceksiniz
Ayarlamayı yaptıktan sonra alttaki tuşa basın Odaya girdiğinizde, yerde bir resim göreceksiniz, ona dikkat edin (bu resmi daha önceden görmüştük) Ana odanın ilerisine (derinliklerine) doğru ilerlediğinizde, ikinci araba bulmacasıyla karşılaşacaksınız Arabanın üzerinde sekiz tane düğme göreceksiniz, bunların hepsi birer rakam Önceden çözdüğümüz yazıta göre, tüm rakamları ikiye ayarlamamız ve düğmeye altı saniyeliğine basmamız gerekiyor
Ana odada, arabalara doğru giden üç tane koridor bulunmakta Ayrıca ana odadan, şu an için hiçbir yere gitmeyen iki tane de küçük koridor var Yüzünüz duvara dönükken, en soldaki koridor çıkmaz yola, en sağdaki ise başka bir binaya açılıyor Buradan tek görebildiğiniz, üzerinde tuhaf işaret bulunan bir kapı Kapıdaki delikten baktığınızda da bir şey göremiyorsunuz Ana odaya geri dönüp etrafınızda döndüğünüzde, sütunların üzerinde iki tane kol göreceksiniz Sol taraftaki kolu çektiğinizde, sol koridorun sonunda, solda bulunan kapı açılıyor Sağ taraftaki kol ise, sağ taraftaki koridorda bulunan kapıyı açıyor Sol taraftaki koridoru takip ederek, içinde paraların bulunduğu kasaya gidebilir ve asansörle yukarı çıkarak, oyunun başlarında heykellerin birinde gördüğünüz pena düğmesinin yanına gelebilirsiniz Şu an için buraya gitmiyoruz Sağ taraftaki koridoru seçerek, kürenin yanına gidin Küre şeklindeki bulmacada amaç, topları yuvarlayarak onları 1-5 arasında rakamlarda durdurmak Ama bu işlemi yaparken, sıraya dikkat etmemiz gerekiyor Eğer bir sayıdan diğerine geçemiyorsanız, sayıların arasındaki “sıfır” pozisyonunu kullanın Bu bulmacanın çözümü, kulübelerden birinin içindeki sandalyede bulunmakta Gelelim bulmacanın çözümüne: Topların hepsi, “1” pozisyonunda durmakta En üstteki top için, “1” pozisyonundan başlayın ve topu üç kez sağa, üç kez de yukarı doğru hareket ettirin Eğer yanlış bir şey yaparsanız, topu “1” pozisyonuna geri getirerek işlemi baştan yapabilirsiniz Ortadaki top için de “1” pozisyonundan başlayın ve onu bir kez yukarı, üç kez sola ve bir kez daha yukarı hareket ettirin Son olarak alttaki top için de “1” pozisyonundan başlayın ve topu bir kez sağa, iki kez yukarı, bir kez sağa ve bir kez daha yukarı hareket ettirin Eğer işlemleri doğru yaparsanız, gitar sapının sonundaki merdivene açılan mor ızgara açılacak
Kürenin içine girdiğinizde, sırtınızı merdivene dönün ve yukarı bakın; yine aynı sembolü göreceksiniz Diğer merdivenlerden aşağı indiğinizde, bir gitarla karşılaşacaksınız Pencereden bakarak gitara yakın plan yapın; işte size ana odada, üzerinde sekiz numara bulunan bulmacanın çözümü İlerlemeye devam ettiğinizde, başka bir merdiven daha göreceksiniz Merdivenlerden aşağı inip, sona kadar gidin ve düğmeye tıklayın Bu düğme, kürenin bulunduğu yolun paralelindeki kapıyı (gözetleme deliği olan) açıyor Burada da bir kasa kapısı bulunmakta Şimdilik burayı terk edip ana odaya geri dönün Sütunların arkasına geçin ve sağ taraftaki kolu çekerek patikayı açın Patikayı takip edip etrafa bakındığınızda, binanın tepesinde bir sembol göreceksiniz İlerlemeye devam edip odaya gelin ve etrafı inceleyin
|