Konu
:
Penumbra: Black Plague Oyunu İnceleme
Yalnız Mesajı Göster
Penumbra: Black Plague Oyunu İnceleme
10-25-2012
#
2
Prof. Dr. Sinsi
Penumbra: Black Plague Oyunu İnceleme
Bana Ne Bulaştı Böyle!
Şunu söylemeliyim ki Black Plague'nin atmosferi Overture'dan çok daha korkutucu
İlk oyunda karşımıza düşman olarak kurtlar, devasa yer altı solucanları ve büyük örümcekler vardı
Bu bölümdeki düşmanlarımız bir tür virüse maruz kalmış ve mutasyona uğramış insanlar olacak
Belli belirsiz konuşmaları, çıplak ayaklarının ıslak sesleri ve ellerindeki fenerlerle bizi arayıp duracaklar etrafta
Düşmanlarımızın yapay zekaları gerçekten başarılı
Yaratıklar sadece görmüyorlar, duyuyorlar da
Bir keresinde koridorlarda gezerken ayak sesleriyle irkildim ve görünmeden hemen yanımdaki kapıyı açıp içeri girdim, kapının arkasına da odada bulduğum kutuları dayadım
Fakat o kapının önünden geçerken çıkardığım kutu seslerini duydu ve kapıyı zorlamaya başladı
Birkaç başarısız denemeden sonra açamayacağını anladı ve altın vuruşunu yaparak kapıyı kırmayı başardı
Yapay zeka konusunda gördüğüm en bariz eksiklik ise düşmanların her yeri gezememesi
Sadece belirlenen yollarda dolanıp durdukları için bir noktadan sonra oyun kolaylaşmaya başlıyor
Ha! O Ses De Neydi Öyle!
Penumra'nın ses efekleri de profesyonel yapımları aratmayacak nitelikte
Oyundaki her materyal farklı durumlarda farklı sesler çıkarıyor
Örneğin karton bir kutuyu metal bir yüzey üzerinde sürüklerken farklı, taş bir yüzeyde sürüklerken farklı sesler çıkıyor
Tabi bu farklı sesler gerçekteki sesler kaydedilerek oluşturulmuş
Bunun dışında bizimle konuşan karakterlerin, zombilerin, kurtların ve örümceklerin seslendirmeleri de başarılı
Müzikler ise ortamla tam uyum sağlayan, zaten gergin olan atmosferi daha da geren bir yapıya sahip
Grafiklerden biraz önce bahsetmiştim
Biraz daha detaya inmek gerekirse yüksek poligonlu ve gerçekçi modellere iyice alıştığımız şu günlerde düşük poligonlu modeller ve objeler pek tatmin edici görünmüyor
Kaplamalar için ise en fazla idare eder yorumunu yapabileceğim
Çünkü çeşitlilik fazla değil ve çok tekrar ediyorlar
Artık her oyunda kullanılan ışık ve kaplama efektleri Penumbra�da da var
Bunların yanında motion blur,bloom ve noise gibi post processing efektlerinin olması oyunun olduğundan daha güzel görünmesini sağlamış
Genel olarak dönemin biraz gerisinde kalmış olsa da sahip olduğu shaderlar ve post processing efektleri grafikleri bir nebze kurtarıyor
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul