Konu
:
The Longest Journey Oyunun Çözümü
Yalnız Mesajı Göster
The Longest Journey Oyunun Çözümü
10-25-2012
#
4
Prof. Dr. Sinsi
The Longest Journey Oyunun Çözümü
Sırasıyla Vestrum Tobias (Temple), Abnaxus (City Green) ve Brian Westhouse (Westhouse’s Bungalow)’ın yanına giderek onlarla her konuda konuşun
Şehir haritası ekranından The Enclave’i seçin ve buraya gidin
Enclave’in içine girin ve buradaki stone dragon ile middle circle’a bakmayı ihmal etmeyin
Sağ alt köşedeki merdivenleri kullanıp aşağı inin
Burası bir kütüphane ve görevlisi de az ileride göreceğiniz Minstrum Yerin adındaki bir rahip
Ona tam olarak hangi kitabı aradığınızı bilmediğinizi söyleyince size ne hakkında bir kitap aradığınızı soracak
Uçan insanlar yanıtını verin
Gelen kitabı okuduktan sonra rahiple yeniden konuşun ve bu defa aradığınız kitabın “The Silver Spear of Gorimon” olduğunu söyleyin
Bu kitabı da okuyun ve buradan ayrılın
Sandık üzerinde oturan yaşlı balıkçıyı hatırladınız mı? Şimdi onun yanına gidip Alais adasıyla ilgili sorular sorun
Aynı konuyu gidip Kaptan Nebavay’a da sorun
Yaşlı balıkçının yanına dönüp kuşunu geri getirmeyi kabul edin
Bardak oyununu oynadığınız yere dönün
Tornavidaya karşılık kafesteki kuşu alın ve Crow adını vereceğiniz bu kuşu götürüp balıkçıya teslim edin
Nebevay’la yeniden konuşun
Alais adasına gitmek için bir şekilde bir rüzgar çıkarmanız ve bir de dümenci bulmanız gerektiğini öğrenin
Mecburen ikisini de bulmamız gerekiyor
O halde işe koyulalım
Takip etmeniz gereken yol (şehir haritası ekranında) The Road North-Into Forest-Forest
Crow’la konuştuktan sonra sağdan çıkın ve Ben-Bandu’yla tanışın
Kayıp kardeşini araması için Crow’u çağırın ve biraz daha ilerleyip yıkılmış köprünün önüne gelin
Köprüyü gördükten sonra geri dönüp bir önceki ekrana gelin
Burada oturan yaşlı bayan (cadı!) dikkatinizi çekecektir
Gidip onunla konuşun ve yardım isteğini kabul edin
Sizi kulübesine götürecek ve kendisi dışarı çıktığında odada yalnız kalacaksınız
Geldiğiniz kapının hemen sağındaki kolona ve masanın altındaki tahta parçasına dikkat edin
Odanın içine ilerleyip dolabı görün ve etraftaki süpürgeyle dolabı açın
İşte Ben-Bandu’nun kardeşi Bandu-Uta burada
Onu buradan çıkarmak için kafatasını alıp cama fırlatın ve kırılan camdan da Bandu-Uta’yı dışarı fırlatın
Bunu yaptıktan sonra cadı içeri girecek ve size saldıracak
Hemen masanın altındaki tahtaya tıklayın, böylece cadıdan kurtulmuş olacaksınız
Dışarı çıkıp Ben-Bandu’yla konuşunca beraber Bandu köyüne gideceksiniz
Buradaki Elder Mole’la konuştuktan sonra yeniden Ben’le konuşun ve arkadaki küçük mağaraya girip (Spirit Dig) yatağa yatın
BÖLÜM 5: THERE AND BACK AGAIN
Bulunduğunuz yerden çıkıp Ben-Bandu ve Elder Mole ile konuşun
Elder size Bandu Stone’u verecek
Crow’u uyandırdıktan sonra sağ taraftan bataklığa girin
Köprüyü geçtikten sonra göreceğiniz mor çiçeklerden birini alın ve ilerlemeye devam edin
Diğer ekranda tepenin ucuna gelip taşlaşmış adamla konuşun
Aldığınız mor çiçeği adam üzerinde kullanmayı denerseniz bir işe yaramadığını göreceksiniz
Crow’u çağırın ve sizin ulaşamayacağınız yerde duran meyvelerden toplayıp getirmesini isteyin (Bush)
Aldığınız bu meyveyi çiçek üzerinde kullanın ve oluşan kremi de adamın üstünde kullanın
Onunla konuştuktan sonra şatoya gireceksiniz
Girişte hemen yanınızda göreceğiniz iki eli açık vaziyette duran gargoyle’a biraz para verin
İki elinde alevler belirecek
Bunlara tıkladıktan sonra üfleyerek söndürün
Elleri eski haline dönünce yeniden para verin
Bu defa bir elinde tuz, diğer elinde biber belirecek
Onları alın
Ekranın önündeki gargoyle’un elinde bir kum saati göreceksiniz
Ona tıklayıp çevirince geçici bir süre için merdivenler kullanılabilir hale gelecek
Süre dolmadan geçin
Bu kısımda yerde bir kağıt göreceksiniz
Onu almaya kalkışırsanız kağıdın arkasındaki camdan bir yaratık belirip sizi engelleyecek
Bu yüzden kağıdı şimdilik bırakmalıyız
Önünüzdeki kapıyı açıp karşınıza çıkan saati çevirin
Soldaki kapıya giden yolu tamamlayan bir platform belirecek ama yine geçici bir süre için
Bu yüzden acele edip süre dolmadan kapının önüne ulaşın ve kapıyı açıp diğer salona geçin
Bu ekranda ilerleyip başka bir kapıya yaklaşın
Yolu tamamlamak için kapının üzerinde biberi kullanın
Yoldan geçip diğer salona ulaşın
Bu salonda merdivenlerden çıkmaya çalıştığınızda büyücü belirecek
Onunla olan konuşmanızda rüzgarı serbest bırakmak ile ilgili olan diyalg seçeneğini söyleyin ve ona meydan okuyun
Size atacağı fireball’dan sonra daha adil bir şekilde dövüşmek istediğinizi söyleyin
Kabul edince adamın üzerinde hesap makinasını kullanın
Komik diyaloglardan sonra adamımız Roper Clacks necromancer cennetini boylayacak
Soldaki mor küreye ve rafın en üstündeki kırmızı şişeye bakın
Perdeye tıklayıp aralayın ve yerdeki yeşil şişeyi alın
Sağdaki kitapığın altlarında duran beyaz şişeyi de alın
Masanın üstündeki kafatasına tıklayın ve mavi şişeyi alın
Cauldron’a tıklayıp yakından bakın ve sarı şişeyi alın
Arkanızdaki büyük kitaba bakın ve yırtılmış sayfadaki okunabilir tek büyüyü okuyun
Cauldron’a yakından bakın
Kazanın içine sırasıyla beyaz, yeşil ve mavi iksirleri dökün
Oluşan görünmezlik iksirini alıp canavar tarafından korunan kağıdın yanına gidin
İksiri içip görünmez halde kağıdı alın ve kuleye geri dönün
Büyük kitabın yırtık sayfası üzerinde bu kağıdı kullanınca sayfadaki tüm formülleri okuyabileceksiniz
Şimdi bu formüllerin hepsini uygulayacağız
Büyülü kazan ekranına gidin (Cauldron) ve sırasıyla şu sıvıları döküp iksirleri elde edin: sarı, beyaz ve maviyi kullanıp hafiflik iksirini; yeşil, sarı ve maviyi kullanıp bind magic iksirini oluşturun
İlk oluşturduğunuz hafiflik iksirini içip kitaplığın en üstündeki kırmızı şişeyi alın
Geriye kalan iki iksiri ise şu formüllerle oluşturun: kırmızı-kırmızı-mavi (big bang iksiri) ve beyaz-kırmızı-mavi (rüzgar iksiri)
Oluşturduğunuz big bang ve bind magic iksirlerini küre üzerinde kullanın
Bu işten sonra Crow’u çağırın ve ona rüzgar iksirini verdikten sonra camdan dışarı bırakın
Kaptan Nebevay’ın yanına gidin ve konuşmanızdan sonra üzerinde rüzgar iksirini kullanın
Rüzgarı hallettiğimize göre geriye sadece gemiye bir dümenci bulmak kaldı
Journey Man hanına gidin ve içerideki mavi renk kadınla konuşun
Konuşmak istemediğini söyleyince haritayı ona verin (Map of Northlands) ve Nebevay’ın gemisinde dümencilik yapabileceğini söyleyin
Yolculuğa başlamadan önce tapınağa gidip arka odadaki Tobias’la konuşun ve Talisman of Balance’ı alın
Şimdi Nebevay’ın gemisine gidip Alais adasına olan yolculuğunuza başlayabilirsiniz
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul