10-25-2012
|
#5
|
Prof. Dr. Sinsi
|
The Longest Journey Oyunun Çözümü
BÖLÜM 6: THE CHAOS STORM
Güverteden aşağı açılan kapıdan geçin ve çuvaldaki deliğe ve bu delikten ara sıra kafasını çıkaran solucanı görün Venedik’teki kafeden aldığınız şekerlerden birini yeyin ve yapışkan kağıdı çuvaldaki delik üzerinde kullanın Solucan kağıda yapışınca onu alın ve dönüp kaptanla konuşun Daha sonra güvertedeki fıçıdan bir elma alın ve solucanı elma üzerinde kullanın Bu elmayı da götürüp kaptana verin O gidince dümenin yanındaki pusulaya bakın ve Tun’la konuşun Dümenin idaresini bir süre için alabileceğinizi söyleyin Tun da gittiğinde Tobias’ın verdiği Talisman of Balance’ı pusula üzerinde kullanın Araya giren videodan sonra dümenin olduğu yere yeniden çıkın ve tılsımı alın Nebevay tılsımı elinizden aldığı zaman çuvalın olduğu yere inin ve yerdeki baltayı alıp tılsımın saklı olduğu sandığı kırmaya çalışın Oops!  
BÖLÜM 7: A DEEP BLUE MIRROR
Crow’la olan konuşmanızdan sonra denizden kafasını çıkarıp duran yaratığa bakın Ona dokunmaya çalıştığınızda yaratıklar sizi alıp denizin dibinde bir yerlere götürecekler Aşağıda öncelikle duvardaki çizimlere bakın ve sonra duvara tıklayıp mavi şeyden alıp bunu April üzerinde kullanın İğnenizi çıkarıp April’den kan alın ve buradan çıkıp sol taraftaki deniz kabuğunu görene kadar yüzün ve içerisinden inciyi alın İlerideki şehre doğru yüzün ve duvardan yeşil şeyi (tanyen) alın Bu üç nesneyi birleştirin (kan, yeşil nesne ve siyah inci) Oluşan altını da April üzerinde kullanın Şimdi kraliçeyle konuşabiliriz Onunla her konu hakkında konuşun ve yandaki duvardan kristali alıp ona gösterin Buradan çıkıp deniz kabuğunun arkasındaki yosunlara bakın, onları kenarlara iterseniz arkada bir mağara ve saklı bir kristal olduğunu göreceksiniz
Kristali alıp mağaraya girin ve mağarada bulacağınız diğer iki kristali de alın (toplam 4 kristaliniz olmuş olmalı) Ortadaki altar’a bakın Bu kristal puzzle’ını çözmek için şunları yapmalısınız: İlk kristali sağ alta, ikinci kristali sol üste, üçüncü kristali sağ üste, dördüncü kristali ise geriye kalan tek boş yere yani sol alta koyun Daha sonra ilk iki kristali 1, son iki kristali ise 2 defa çevirin Kristalleri doğru şekilde yerleştirip çevirdikten sonra içteki dairelerden Fire Ring’i sol üste, Bird Ring’i sağ üste, Maerum’u ise sağ alta gelecek şekilde çevirin Bu iş bitince aynı yerin duvarlarındaki çizimlere ve soldaki sembole bakıp buradan ayrılın ve kraliçenin yanına gidin Onunla konuşmanız bitince sağındaki zıpkını alın
Buraya ilk geldiğiniz binanın (Bubble) sağından ilerleyerek geminin enkazına ulaşın İçeri girmeye çalıştığınızda sizi Snapjaw engelleyecektir Zıpkını kullanıp onu haklayın ve dişlerinden birini kanıt olarak alın İçeri girip kaybettiğiniz Talisman of Balance’ı alın ve kraliçeye dönüp ikisini gösterin Daha sonra kristal puzzle’ının olduğu mağaraya gidip tılsımı sembol üzerinde kullanın ve Maerum Stone’u alın Dönüp taşı kraliçeye gösterin
BÖLÜM 8: REUNIFICATION
Yerdeki halatı alın ve soldaki ekrana ilerleyip kuyuyu görün Yandaki ağaca halatı bağlayıp kuyuya inin Aşağıdaki yuvalara bakın ve en dibe inerek kayalıktan Stone Key’i alın Son olarak denize bakıp şehri görün ve kuyudan çıkıp sahile gidin (halatınızı geri almayı unutmayın) Crow’u çağırıp Jungle üzerinde kullanın Şimdi ormana girip Volcano’yu seçin Arkadaki büyük ağaca bakın Heykelin ağzına bakıp içine girin Anahtarı deliğe sokun Her çevirişinizde sembollerin değiştiğini göreceksiniz Yapmanız gereken anahtarı her çevirdiğinizde değişen sembollere bakmak ve onların nereyi gösterdiğini bir yere not almak (bu bir teleskop) Bir çok şekil var ama sadece dört tanesi bir bölgeyi gösteriyor
Bu sembollerden cliff, tree, ruins ve volcano’yu gösteren sembolleri bir yere çizin (April’ın mirror dediği şekil volcano’yu gösteriyor) İşiniz bitince anahtarı alın ve Large Tree çıkışından geçip başka bir ekrana ulaşın, ilerleyip üç ağaç adamla konuşun Ağaca çıkıp yukarıdaki aleti görün ve ağaç adamlara bu aleti neden bitiremediklerini sorun Şimdi arkanızdaki heykele bakın ve ekran yakınlaştığında anahtarı deliğe sokun ve tree sembolü aşağıya gelene kadar sağa, cliff sembolü üste gelene kadar da sola çevirin Anahtarı alıp kuyunun olduğu yere gidin Buradaki heykele bakın Anahtarı deliğe sokun ve cliff alta gelene kadar sağa, volcano üste gelene kadar sola çevirin, anahtarı alıp sahildeki sağa giden çıkıştan ilerleyin Buradaki hayvanla konuşmaya ve kabuğunu kıpırdatmaya çalışın
Tepeye çıkıp ateşe ve suya baktıktan sonra heykel ekranına geçin, anahtarı sokup tree sembolünün alta, ruins sembolünün de üste gelmesini sağlayın Şimdi ağaç adamların olduğu yere gidip heykelin kulağına ağız ikonunu kullanarak seslenin Q’Aman’la konuşup dost olduğunuzu söylerseniz size yerini söyleyecektir Onun yanına gidin (haritada Quiet Giant’s Glade’i seçin) Onunla konuşup Orlowol ve sahildeki yaralı hayvandan bahsedin Beraber hayvana yardım ettikten sonra Q’Aman tepeye çıkacak Arkasından gidip tekrar konuşun ve şeker kağıdınızı ona verin Gidip ağaç adamlarla konuşun ve yeniden işlerinin başlarına dönebileceklerini söyleyin Ağaca çıkıp adamlarla yeniden konuşun Q’Aman’ın olduğu tepeye gidin ve yerdeki balık kılçıklarını ve oltanın ipini alın Kılçıkları halat üzerinde kullanıp ağaç adamların yanına dönün Oltanın ipini onlara verin İşleri bitince halat-balık kılçığı karışımınızı alet üzerinde kullanın, kolu çekin
Uçurumun diğer tarafındaki Alatien’le konuşun Rüzgar iksirini uçurumun üstündeki havada, hafiflik ikisirini de kendi üzerinizde kullanın Bekçiyle yeniden konuşup içeri girin Merdivenlerden çıkıp diğer ekrana geçin ve binaya girişi koruyan adamla konuşun İçeri girebilmeniz için size dört hikayeden dört soru soracakmış Hikayeleri bilmediğiniz için zamana ihtiyacınız olduğunu söyleyin ve bu ekrandaki çocuk ve kadından hikayelerin ikisini öğrenin Geri dönüp yerde oturan adamla, daha sonra da ilk konuştuğunuz bekçiyle konuşup diğer iki hikayeyi de öğrenin Bekçiye dönüp soruları cevaplayın İçeri girip yaşlı kadınla konuşun Size Alatien Stone’u verecek ve kendinizi uyuyan tanrının mekanında bulacaksınız
Burada öncelikle biraz kum alın ve deliğe konuşun Yukarıdaki kapı açılınca içeri girip büyük oval şeye dokunun Bu oval “şey” açılınca aslında bunun ejderhanın gözü olduğunu anlıyoruz Sizi Dark People denen insanlara yollayacak Önünüzdeki kara cüppeli adamla konuşun Size bir yıldız haritasıyla birlikte bir de Dark People’s Stone’u verecek ve bu bölüm de bitmiş olacak
BÖLÜM 9: SHADOWS
Şehre doğru ilerlemeye çalıştığınızda bir shift açılacak ve kendinizi yeniden Stark’ta bulacaksınız Peder Raul’la olan konuşmanızdan sonra pansiyona gidip kendinizi bir sürprize hazırlayın April’ın odasında camdan aşağı bakıp suya atlayın Görünmezlik iksirini içip kapının önünden görünmeden geçin ve kafeye gidin Yaşlı kadınla konuştuktan sonra bölüm bitecek
|
|
|