10-25-2012
|
#5
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Chapter İ: Pi-Ramses - Oyunun Tam Çözümü
Büyülü topu aldıktan sonra Ptah’ın yanına geri dönün ve onunla konuşun; Ptah’ın eline, işçiler tarafından yapılmış bir top gelecek Ptah size arıların büyülü balmumundan verecek Lav havuzuna büyülü topu attıktan sonra Khaemouaset ile konuşun Kiliseden çıkın ve bottaki adamla konuşarak Aswan’a gidin
Chapter V: Aswan
Ouni ile konuştuktan sonra onun evine gidip Tuya ile konuşun Tuya sormadan önce, ona Ptah’ın kilisesinden aldığınız kurumuş akrebi verin Kırmızı mürekkebi boş papirüsü kullanarak iyileştirici formülü kopyalamamız gerekiyor Diğer çalışma masasının sonuna gidin ve oradan boş papirüsü alın (içinde parşömen kağıdı bulunan vazonun solunda) Formüle yakın plan yapın ve boş papirüsü formülün altındaki boş alana yerleştirin Calamus’u alıp onu kırmızı mürekkebin içine batırın ve daha sonra onu boş papirüse kullanın Formülü kopyalayıp aldıktan sonra, onu Tuya’ya verin; Tuya formülü küçük bir heykelin içine koyacak Bu küçük heykeli yakmamız gerekiyor Tuya’nın arkasındaki çakmağı alın ve Tuya’nın biraz önce bulunduğu açık odadaki fırının yanına gidin Ağacın altındaki ince dalları alıp onları fırına yerleştirin Daha sonra çakmak ile ince dalları yakın ve fırının içine küçük heykeli kullanın Yanmış Paser figürünü aldıktan sonra, Tuya’nın bulunduğu yere gidin ve sol taraftaki odaya girin İçerideki paspası alın Dışarı çıkıp Ouni ile konuşun Sol tarafa dönün ve evler ile kayalıkların arasındaki taş ocağına gidin İlerlemeye devam edip suyu alın (kavanozun içinde) Hendeğin sonunda, sol taraftaki kerestelerin yanına gidin ve yerdeki sopayı alın Ateşin yanına gidip paspası ateşe kullanın Ateşe yakın plan yaptığınızda, tuhaf bir objenin yandığını göreceksiniz Paspasın sağ tarafına tıklayarak geride kalan külleri alın Daha sonra biraz önce aldığınız sopayı kullanarak garip bıçağı alın Sopayı kullandıktan sonra, sopa kavrulacak Etrafınızda dönüp Ouni ile Nil’in suları hakkında konuşun Taş ocağından çıktığınızda, bir demo ortaya çıkacak Demodan sonra bottaki adamla konuşarak kasabanın girişine gidin
Chapter VI: Memphis
Muhafızla konuştuğunuzda, size Khaemouaset’in burada olmadığını söyleyecek Etrafınızda dönüp gölün bulunduğu alana gidin Gölün sağ tarafına doğru gidip ilk ağacın yanındaki uzun sopayı alın Son ağacın yanına gidip oradan da tabağı alın Sepet yapan adamla konuştuktan sonra, suyun göle girdiği yere gidin ve genç kızla konuşun Taşkını ortadan kaldırmak için, Isis’in alıcısını genç kıza getirmemiz gerekiyor
Yuvarlak yapıya gidip yapının tepesine baktığınızda, bir kabartma göreceksiniz Kabartmanın üzerine bir tane boş papirüs yerleştirin ve daha sonra üzerine közlediğiniz sopayı kullanın Becerikli Maya sayesinde kabartmanın bir kopyasını alacaksınız Sepet yapana adamın yanına gidip onunla tekrar konuşun ve ona biraz önce yaptığınız kabartmanın kopyasını verin Tutkala ihtiyacı olduğunu, bunun içinde bir yumurta kullanacağını söyleyecek Etrafınızda dönüp girişin sol tarafındaki duvara doğru ilerleyin Yukarıda bir yuva göreceksiniz, onun altına gelecek şekilde yere tabağı yerleştirin Uzun sopayı yuvaya kullanarak yumurtalardan birini aşağı, tabağın üzerine düşürün Düşen yumurta paramparça olacak, onu alın Sepet yapan adamın yanına geri dönüp ona parçalanmış yumurtayı verin Ayrıca adama, yazması için kalemi de (ince sopa, calamus) verin Kısa bir süre sonra hazırlanmış eser Inventory’nizde olacak Genç kızın yanına gidip resmi ona verin Şimdi bu resmi, gerekli yere koymamız gerekiyor Yuvarlak yapıya gidin ve resmi, kabartmanın üzerine koyun Ortaya bir pırıltı çıkacak, ona tıklayıp kutsal Isis’in alıcısını alın ve onu genç kıza götürün
Isis ile konuştuktan sonra, ölülerin geçidinden geçeceksiniz; su sorununu çözebilecek tek kişi Orisis Isis size sihirli bir ağ verecek Sağ tarafa dönüp, adanın sonunda zambakların aştığı yere gidin Zambak tohumlarını suya atıp diğer tarafa tıklayın Sunağa geldiğinizde, bir bulmacayla karşılaşacaksınız Bulmacadaki amaç, bu sunaktaki 3 taşı diğer adadaki sunağa taşımak Bir seferde ancak bir taş taşıyabilmektesiniz Nut Geb ile, Shu da Nut ile yan yana kalmamalı (bunlar taşların, yani taş tanrılarının isimleri) Bu bulmacayı kuzu, çoban ve kurt bulmacası gibi düşünebilirsiniz, mantık tamamen aynı Nut’ı (en üstteki taş) alın ve sol tarafa dönüp onu diğer adadaki sunağa götürün Taşların bulunduğu adaya geri dönüp, bu sefer Shu’yu (ortadaki taş) alın Diğer adaya geçip, Shu’yu bırakın ve Nut’ı alın Nut ile birlikte diğer adaya geçip, Nut’ı bırakın ve Geb’i alın Geb’i diğer adaya götürüp, yanınıza taş almadan taşları aldığınız adaya geri dönün Buradan son olarak Nut’ı alıp onu diğer adadaki sunağa götürün Her şeyi doğru yaptığınızda, sol taraftaki adaya gidin (köprüden hemen önce) Buradan taşları alıp köprüden karşıya geçin En sağdaki adaya gidip Isis ile konuşun
Tekrar bir bulmacayla karşı karşıyayız Bu bulmacada amaç Horus, şahin ve Set’e rehberlik etmek Soldan sağa doğru adalara 1-5 arasında rakamlar verelim Şu an 5 adada bulunuyoruz, buradan ayrılıp 4 adaya gidin (kaplumbağanın yanındaki) Siz 4 adaya gittiğinizde, kaplumbağa 2 adaya doğru hareket edecek Sol taraftaki 1 adaya geçip, şahinin ortadaki adaya uçmasını sağlayın Buradan 2 adaya geçip, kaplumbağayı 5 adaya hareket ettirin Son olarak 5 adaya gidip, kaplumbağayı ortadaki adaya gönderin Eğer her şeyi doğru yaptıysanız, şahin ve kaplumbağanın ortadaki adada buluşmış olması gerekiyor Ortadaki adayı ve kaplumbağayı kullanarak diğer adaya geçin
|
|
|