10-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Metal Gear Solid Oyunun Çözümü
Hatırlarsanız, Metal Gear Solid, Play Station’da çoook önce çıkmıştı Ama sonra adamlar insaf edip, biz gariban PC’cilerin bu şaheseri oynamamız için bir fırsat yarattılar Ben de fırsattan istifade, oyunu alıp iki kez bitirdim Ama ilginçtir ki, her bitirişimde, her sahneyi ilgiyle, heyecanla izledim Neden mi? Çünkü MGS resmen bir film! Baştan sona bir oynayın, göreceksiniz Neyse, sadede gelelim Şu anda karşınızda hazırlanmış bir çözüm var ve içinde taktik, oyunun çözümü ve bazı gizler var Ne duruyorsunuz? Hadi başlayalım!
We are counting on you,Snake!
TAKTİKLER:
*** Eğer görülürseniz, sakın pes etmeyin Kaçın, saklanın, öldürün Eğer çok sıkışırsanız pes edin
*** Oyunun bazı yerlerinde saklanmakla uğraşmadan, direk kalabalık savaşların olduğu bölümler var Bu bölümlere gelmeden sağlığınızı ve ration’larınızı kontrol edin
*** Elleriniz aslında çok iyi bir silah Nöbetçilerin arkalarından yaklaşın, boğun (veya yere fırlatın ama o zaman hemen erkekliğin onda dokuzunu kullanmanız lazım) Ancak, çok dikkatli olun, çünkü bazen boğulduktan sonra bile sizi farkediyorlar  
GİZLER:
*** Bandana:
Oyun bir yerde (işkence sahnesi) ikiye ayrılıyor: İyi son (işkencede pes etmezsiniz) ve kötü son (tırsarsınız) Eğer iyi sonla bitirirseniz, binadan Meryl’la kaçıyorsunuz ve oyun sonunda bunu alıyorsunuz Bandana’yı kullandığınız zaman silah cephaneniz sınırsızdır, hiç bitmez
***Stealth Suit:
Bunu da kötü sonla bitirirseniz alıyorsunuz Kullandığınızda nöbetçiler sizi burunlarının dibinden geçseniz bile göremezler
***Kırmızı Ninja:
Oyunu her iki sonla iki kez bitirirseniz Ninja kırmızı oluyor (muş Ben ikisinde de iyi sonla bitirdim Yüreğim dayanmıyor Meryl’ın ölmesine 
***Cardboard Box’lar
Bu kutular sadece saklanmak için değil Eğer doğru arabaya atlarsanız (arkasına girebileceğiniz üç araba var), sizi belli bir yere götürürler:
Box A---Heliport
Box B---House 2 (Nükleer silah deposu)
Box C---Sniper Grounds 2
ÇÖZÜM
Not:Çözüm Normal zorluk seviyesine göre yazılmıştır  
Dock
Snake sudan çıkıp kontrol size geçtiğinde, eğilin ve borunun altından geçin Sonra duvara yaslanın ve nöbetçinin arkasını dönüp uzaklaşmasını bekleyin En sağa doğru koşun (ama su birikintisine basmayın, şüphelenirler ve yakalanabilirsiniz) Sonra da yukarı koşun, forklift’in arkasına saklanın (ration’u almayı unutmayın) Campbell arayacak ve asansörden bahsedecek Biraz bekleyin Asansör gelince nöbetçinin içinden çıkmasını bekleyin ve sonra asansöre atlayın
NOT: Eğer farkedildikten hemen sonra binerseniz asansöre (yani radarınız çalışmazken), asansör çalışmaz
Heliport A
Buraya ilk geldiğinizde Mei Ling, Campbell ve Naomi size bazı bilgiler verecek ve Liquid’in helikopterle yükselmesini izleyecekiniz
Üsse ön kapıdan giremiyorsunuz Ya merdivenlerden çıkıp oradaki girişi kullanacaksınız ya da hemen sol taraftakini Ben size yukarıdakinde yardımcı olayım, çünkü sol taraftakine göre giriş basit Görünmeyin yeter Ayrıca, kamyonun arkasından SOCOM’u almayı sakın unutmayın
Soldaki kutu gibi şeylerin oraya gidin Nöbetçinin uygun bir anını kollayın ve bu anda kamyonun arkasından SOCOM’u alın Sonra da güvenlik kamerasının boş bir anında (size doğru değilken) merdivenlerden yukarı çıkın Bu katın ortasında, haritada farklı gösterilen yere gidin Eğilin ve tünele girin Tünelde yolunuzu bulun ve Tank Hangar’a girin Bu arada tünelde Master Miller’dan mesaj alacaksınız (Bu adama güvenmeyin bence 
Tank Hangar
Tünelden çıkınca dikkatli olun Kameraların boş anında (böyle dememde sakınca yok, değil mi?) aşağıya inin Asansörü çağırın (bunların hepsini yaparken nöbetçilere de dikkat edin) Gelene kadar merdiven altına yaslanın Gelince asansöre atlayın ve B1 katına gidin Unutmadan, burada bir odada Thermal Goggles bulunuyor Sakın almayı unutmayın
Cell
Koridorda aşağı doğru ilerleyin Mei Ling size DARPA Chief’in burada olduğunu söyleyecek Sağa dönün ve “Action” tuşu ile merdivenden çıkın
Şimdi tüneldesiniz Yolunuzu bulun ve Campbell size DARPA Chief’in bulunduğu hücrenin üstünde olduğunuzu söyleyince mazgaldan aşağıya inin Ayrıca, o mazgaldan öncekinde Meryl’ı mekik çekerken röntgenleyebilirsiniz
DARPA Chief Donald Anderson, size bir sürü birşeyler anlatacak ve sonunda kalp krizi geçirerek ölecek Kapının açılmasını bekleyin (o garip sesler de neydi?!?) Açılınca çıkın
Bir nöbetçi (aslında Meryl! O sesler nöbetçinin bayılma sesleriydi) sizi gafil avlayacak Daha doğrusu çalışacak Konuşmanın sonunda gelen nöbetçi sürülerini SOCOM’unuzu kullanarak temizleyin Ama bir sefer gelmeden önce içeri el bombaları sallıyorlar Bombalardan zarar görmemek için odanın köşesine gidin Hepsi ölünce ara sahneyi izleyin (DARPA Chief numarasını anladınız mı?!) Asansöre binin ve B2 katına gidin
|
|
|