Yalnız Mesajı Göster

Age Of Empires İi: Age Of Kings Çözümü

Eski 10-25-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Age Of Empires İi: Age Of Kings Çözümü




Saracens
Özel Birimi: Mameluke
Takım Bonusları: Foot Archer’lar rakip binalara karşı +1 etkiyle saldırır
+ Market Trade ücreti %5
+ Transport Shiplere 2X HPs ve 2X taşıma kapasitesi
+ Galleys %20 daha hızlı saldırır
+ Cavalry Archers binalara karşı +3 etkiyle saldırır
Saracenslerin bonusları rush ve siege saldırısı konularında avantaj sağlıyor Buna rağmen 2 bonusları sadece gemiler için ve eğer haritada yeteri kadar su bulunmuyorsa tamamen kullanışsız duruma düşüyorlar Architecture eksiklerine rağmen tüm victory türleri için de iyiler 4 tane birim eksikleri var Onlar da Cavalier, Paladin, Fast Fire Ship ve Heavy Scorpion Siege saldırıları konusunda son derece etkililer çünkü yalnızca bir tane siege weapon eksikleri var Paladin ve Cavalier açıklarını ise Elite Skirmisher, Pikesmen ve Light Cavalry ile kapatıyorlar Bu birimler hem ucuz hem de etkili Kaçırdıkları teknolojiler ise (önemli olarak) sadece 2 tane: Stone Shaft Mining ve Crop Rotation

Teutons
Özel Birimi: Teutonic Knight
Takım Bonusları: Birimler, Monk’ların dönüştürme büyülerine karşı daha dayanıklılar
+ Monk’lar 2X uzaktan heal büyüsü yapar
+ Tower’lar içlerine 2X fazla birim alır, normal garrison birimleri 2X güçle ateş eder
+ Murder Hole’lar bedava
+ Farm ücretleri %33 ucuz
+ Town Center’lar +2 atak/+5 menzil
Teuton’lar wonder ve relic victory’de iyi bir seçim Tarlaları için daha az oduna ihtiyaç duyuyorlar Artırılmış saldırı ve menzilleri ile de etkili bir anti-rush ırkı haline geliyorlar Monk’lar 2X uzaktan büyü yapıyorlar demek, bir duvarın arkasından güven içinde görevini icra edebilir anlamına gelir Yanınada bir kule diktiğiniz vakit 2X ateş gücünden faydalanabilirsiniz Tüm bu bonuslar onları iyi bir defansif ırk yapıyor Rush için iyi sayılmazlar çünkü Light Cavalry birimleri yok Güçlü siege weapon’ların çoğuna sahipler Sadece Siege Ram eksikleri var Kaçırdıkları birim ve teknolojiler ise şöyle: Arbalest, Heavy Cavalry Archer, Bracer, Gold Shaft Mining, Dry Dock, Architecture

Turks
Özel Birimi: Janissary
Takım Bonusları: Gunpowder birimleri %20 hızla üretilir
+ Gunpowder birimlerine +%50 HPs, gunpowder araştırma teknolojileri %50 ucuz
+ Gold miner’lar %15 hızlı çalışır
+ Chemistry ücretsiz
+ Light Cavalry upgrade’i ücretsiz
Türkler tüm gunpowder birimleriyle, açıkça iyi bir ofansif ırk seçimi Castle Age’e geçilir geçilmez yapılacak beleş bir Light Cavalry upgrade’i ile de iyi bir rush yapabilirler Ancak tüm bonusları Castle Age ve sonrasında kullanılabiliyor Daha önceki dönemlerde tamamen kullanışsızlar Bunun için bir an önce Castle Age’e geçmeye bakın Masonry, Architecture ve Treadmill Crane’leri ile wonder/relic victory konusunda da etkili bir ırk haline geliyorlar Ancak ne yazık ki iş güçlü ve çeşitli bir siege ordusu kurmaya gelince orada kalıyorlar çünkü Elite Skirmisher, Pikesman, Arbalests, Paladin, Onager, Siege Onager ve Fast Fire Ship’leri bulunmuyor Tüm bu birimlerle yapılacak bir ordu, rakip kendisini her neyle savunursa savunsun, karşı koyulması çok güç bir saldırıya sebep olabilecekken, Türklerin bunları kaçırması önemli bir eksiklik konumuna geliyor Ve de mecburen daha zayıf birimlerle yetinmek zorunda kalıyorlar Ekstra güçlü ve üretimi hızlı Gunpowder birimleri bu açığı bir ölçüde kapatabiliyor Kaçırdıkları önemli teknolojiler ise şunlar: Block Printing, Illumination, Stone Shaft Mining, Siege Engineers ve Crop Rotation

Vikings
Özel Birimi: Longboat, Berserk
Takım Bonusları: Docks ücreti %33 ucuz
+ Warship ücreti %20 ucuz
+ Infantry HP’lerine Feudal Age’de +%10, Castle Age’de +15, Imperial Age’de +%20
+ Wheelbarrow ve Hand Cart ücretsiz
Viking’ler rush için Feudal Age’de bile iyiler Ucuz warshipler ve güçlü infantry birimleri rush olayını tamamlıyor Wheelbarrow ve Handcart’ın bedava olmasıyla kaynakları daha hızlı toplayabilir ve erken bir ordu oluşturabilirsiniz Oyun sonu konusunda Vikinglerin herhangi bir victory tarzında belirli bir üstünlükleri yok ama bu kötü oldukları manasına gelmiyor Ortada kalıyorlar Ne iyi, ne kötü Masonry ve Architecture ile wonder/relic victoryde iyi gözükmelerine karşın Treadmill Crane eksikleriyle bu özelliklerini yitiriyorlar Hand Cannoneer, Heavy Cavalry Archer, Paladin, Siege Onager ve Bombard Cannon’ları olmadığı için güçlü bir ordu oluşturmakta da zorlanabilirsiniz Ancak bunun yanında, Fire Ship ve Fast Fire Ship eksikliklerine rağmen güçlü bir donanma hazırlama konusunda Vikingler zorluk çıkarmıyor Kaçırdıkları önemli teknolojiler: Redemption, Sancitity, Illumination, Plate Boarding Armor, Stone Shaft Mining

Alıntı




Alıntı Yaparak Cevapla