Konu
:
Crysis (Pc) - Oyun İncelemeleri
Yalnız Mesajı Göster
Crysis (Pc) - Oyun İncelemeleri
10-25-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Crysis (Pc) - Oyun İncelemeleri
Öncelikle herkese merhaba
Yerli Kardeşler ve EA Games tarafından bizlere sunulan
Crysis
‘ in incelemesi ile tekrar birlikteyiz
İsterseniz ilk önce yapımcı firma Crytek ten bahsedelim
Crytek
; Bilgisayar oyunları üzerine kurulmuş bir firmadır
1999 yılında Almanyada doğup büyüyen türk kardeşler Cevat Yerli , Avni Yerli ve Faruk Yerli tarafından Almanya’nın Coburg şehrinde kurulmuştur
Firma merkezi 2006 yılında Frankfurt şehrine taşınmıştır
Frankfurt’ta yeni yerinde 26 ülke vatandaşı 140 çalışana sahiptir
Firmanın 2008 hedefi çalışan sayısını 200'e çıkarmaktır
Ayrıca Ukranyanın başkenti Kiev'de de bir stüdyosu bulunmaktadır
Bildiğiniz gibi Crytek firması bize çok uzak bir firma değil
2004 yılında FarCry adlı oyunla ile yayın hayatına başladı
Bu oyun dünya genelinde 2
4 milyon satış rakamına ulaştı
FarCry' da yeni nesil bir grafik motoru olan “CryEngine” kullanılmıştı
Şu an bu grafik motoru yüksek bir teknoloji ile geliştirilen oyun dünyasını gerçeğe olabildiğince yakınlaştırmaya yarayan yeni nesil bir sistemdir
Yerli kardeşlerin ikinci çalışması olan Crysis'de ise bu motor daha da geliştirilerek kullanıldı
Ve bu motora
Cryengine 2
adı verildi
Yapılan bu değişikler sonucu ilk üründe olan gerçeklik Crysis'de daha ileri bir seviyeye taşınmış oldu
Crysisle birlikte gelen yeniliklerden biride Soft Shadows uygulaması
Oyunda kullanılan gerçekten bile daha gerçek olan gölgeler bu sistem sayesinde geliştirilip hazırlanmış
Oyunda bulunan her ağacın gölgelerinin farklı olmasından tutun ağaçdaki her yaprağın ayrı ayrı gölgelerinin olması ve ağaca çarptığınızda yaprakların ve dalların aldığı şekiller gerçekten olağanüstü
Ayrıca oyundaki Gece-Gündüz ünde sistematik bir şekilde çalışmasıda gerçekten çok güzel
Seslerden bahsetmek gerekirse ; sesler tamamen dolby digital ve surround ses teknolojisinden faydalanarak yapılmış
Suyun içindeki ambianslar olsun esen rüzgarların sesleri olsun , kullandığınız araç ve gereçlerin sesleri olsun son derece özenle hazırlanmış
Müzikler ise ayrı bir keyif
Oyundaki ortama göre değişiklik gösteren müzikler gerçekten iyi seçilmiş
Karakter modellemeleri çok başarılı
Karakterlerin yüz hatlarını dikkatli bir şekilde incelediğinizde ne demek istediğimi çok rahat bir şekilde anlayacağınıza eminim
Bildiğiniz üzere Crytek firması ilk oyunlarında Ubisoft ile anlaşmıştı
FarCry ın ardından Ubisoft ile anlaşması biten Crytek firması bu ikinci oyunlarında oyun devi olan EA Games ile anlaşma imzaladı
Crytek bu oyunu DX10 teknolojisinden faydalanarak hazırladığı için Windows Vista işletim sistemlerinde DX10 performans ile oynamak mümkün
Gelelim senaryomuza
Oyunun giriş videosunu atladığımızda kendimizi 2020 yılının ortasında buluyoruz
Dünya ya bir meteor düşüyor
Tüm yazılı ve görsel basında meteorun düşüşü yayınlanıyor
İlk müdahaleyi Amerika yapıyor
Ve de araştırma için bölgeye ülkenin önde gelen bilim adamlarından oluşan bir kazı grubunu yolluyor
Fakat birden bu ekipden haber alınamıyor
Bunun üzerine kahramanımızında içinde bulunduğu özel timi bölgeye naklediyor
Bilimadamlarının yapmış olduğu araştırmalar sonucu bu düşen meteorun öyle sanıldığı gibi basit bir göktaşı olmadığı fark ediliyor
Adaya varan bu özel tim karşısında kore ordusunu görünce çatışma başlıyor
Ancak meteorun sırrı ortaya çıkınca gezegenemizin yararı için bu iki ülke beraber çalışmaya başlıyor
Meteor beklenmedik bir şekilde patlayınca tüm ada buz kesiliyor
Ve maceramız böylece başlıyor
Hatırlarsanız FarCry da Jack Carver oluyorduk
Crysisde ise Jack Dunn ( Nomad ) ‘ u kontrol edeceğiz
Bölümleri tek tek geçerken kimi zaman tek başımıza kimi zamanda yardımcı kuvvetler ile ortak bir çalışma sergileyeceğiz
Oyunun önemli noktalarından biride her canlının ayrı bir yapay zekaya sahip olması
Yani askerler aynı şekilde hareket edip aynı şekilde davranmayacak
Bu düşmanlar içinde geçerli maalesef
Buda her oyunda karşımıza gelen bir özellik değil
Oyundaki en büyük yardımcınız ise "Nano Suite "adı verilen ekipmanınız olacak
Bu ekipmanı bir elbise gibi üzerinize giyiyorsunuz ve de size inanılmaz faydalar sağlıyor
Bu yüksek teknoloji ürünü ekipman sayesinde hızınızı ve gücünüzü maximum değerlerde korumanız sağlanıyor
En güzel yanı ise pellerin modu
Bu moda geçtiğiniz anda düşmanlarınızın sizin varlığınızdan haberdar olması sizin onların gırtlağına yapıştığınız anda mümkün oluyor :)
Oyunun ilk yarısı sandbox dediğimiz bir türde geçiyor
Oyunun başındaki uzun paraşüt atlayışından sonra oyun sizi son derece gerçekçi modellenmiş bir dünyada tek başınıza bırakıyor daha sonra bu dünyayı keşfetmeye başlıyorsunuz
Yavaş yavaş oyunun iç mekanlarına ilerledikçe sizi bekleyen düşman kuvvetleriyle sıcak çatışmalara giriyorsunuz
Bu çatışmalar esnasında diğer oyunlardan farklı olarak düşmanlarımıza verilen sanal zekanın çok çok farklı olduğunu belirtmek istiyorum
Bu sanal zeka o kadar ustaca hazırlanmış ki düşmanların bulunduğu binalara girmek o kadarda kolay olmuyor
Tamamen sizde bu sanal zekaya karşı kendi zekanızla savaşmak zorunda kalıyorsunuz çoğu zaman
Her zaman bir arka kapı bulmak mümkün olmuyor
Daha sessiz bir girişi bulmanız gerekiyor
"Predator" filmindeki karakter gibi sizin kamufle olmanızı sağlayan "Nano Suite" sayesinde düşmanlarımıza gizlice ve büyük bir sessizlikle yaklaşmamız mümkün oluyor
Maximum güç modunu seçerek bire 3 kaldığınız durumlarda size büyük bir fayda sağlıyor
Oyun çoğu zaman oyun olmaktan çıkıyor
Gerçek bir yaşam savaşına dönüşüyor
"Yaşamak istiyorsan öldürmek zorundasın
" cümlesinin gerçek anlamını burada basitçe işliyoruz
Fakat bu oyunda başarılı olmak istiyorsanız zeki ve hızlı bir düşünce yapısına sahip olmanız gerekiyor
Oyunun çok gelişmiş bir grafik arayüzü bulunduğunu da söylemek istiyorum
Gür ve karanlık bir ormanda basitçe havaya açılan ateş sayesinde mermilerin önünüze ışık tutması öğeside en ince detayına kadar düşünülmüş
En güzel görsel etkilerden biride ağacın tepesinde duran düşman kuvvetini vurduğunuzda aşağı düşerken çarpmış olduğu ağacın dallarının tıpkı bir kereste yığını gibi ayaklarınızın dibine düşmesi
Gerçekten iyi bir ekipmanla oynadığınız zaman bu oyunun başından kalkabileceğinizi sanmıyorum
Uzun mesafe silahlarının geri tepme tepkimeside en ince unsurlarına kadar uygulanmış durumda
Birazda oyun içinde kullanacağımız silahlardan bahsedelim
Standart Assault Rifle'ımız
40 mermilik kapasitesi olduğu gibi, yanınızda 300 adet mermi taşıma şansınız var
5
56mm
Her türlü donanıma uyumlu
Laser, Silencer, Scope, Grenade Launcher vs
eklentileri ise tam bir ölüm makinesi oluyor
Bide Gears Of War chainsaw uygulaması neredeyse durdurulması imkansız bir ekipman haline sokuyor silahımızı
- FY-71
-
Kore ordusunun kullandığı yeni nesil Ak-47 assault Rifle
Scar kadar şiddetli olmasada kendisine has zarar verme potansiyeli var
Karşınıza Scar'dan daha fazla çıkıyor zaten, bu yüzden ona mecburuz
5
45mm
30 mermilik kapasite
(Max 7
5 magazine)
Scar ile aynı modlara uyumluluk gösteriyor
İlerledikçe karşınıza çıkan yeni mermi türlerine de uyumlu
Tavsiyem laser ve dürbün kombinasyonu ile kullanılması
-MPX8-
Oyunun ortalarına doğru karşımıza çıkan bir Submachine Gun
Kurşun kusma terimini en güzel uygulayan aletlerden biri açıkçası
Diğer adıyla yeni nesil bir uzi diyebiliriz
4
6mm
350 mermi taşıma şansı
50 mermi kapasitesi
Yakın mesafelerde kullanılmalı
-Tactical Shotgun-
Crytek firması bizlere x12 zoomluk bir dürbünü ilk defa bir shotgun'a ekleme şansı veriyor
6 mermi kapasitesi
80 mermi barındırma şansı
-DSG1-
Crysis'in olmazsa olmaz Sniper Rifle seçeneği
Elbette kendisine has bir kullanım ve tasarımı ile
Jester'ın ölümünün hemen sonrasında çıkıyor karşımıza
10 mermilik kapasitesi ; 6x ve 12x zoom özelliği
-Bauer 1980 SOCOM Pistol-
Oyunlardaki Dual Pistol özelliğine en güzel örnek
20 mermi kapasitesi
(Dual ile 40 ediyor ayrıca daha fazla damage anlamına gelir bu)
Laser, Siencer ve Flashlight seçenekleri
Minigun (Gatling Gun)
Strenght modu ile kullanımı sınırları zorlayan bir alet
500 mermi kapasitesi ile kesintisiz ateş etme özelliğine sahip
ayrıca yedekte bulundurabileceğiniz extra 500 mermi ile toplamda 1000 defa ates etme şansı yakalıyorsunuz
Kombinasyon anlamında sadece laser ile uyumlu
GK8 Gauss Rifle
Elektromanyetik bir silah
Çarpışmalarda ağır hasarlar verebilen bir alet
Uzaylı düşmanlarınıza karşı kullanılması lazım bir silah
5 atış hakkına sahip
x10 zoom dürbün eklentisine uyumlu
Cloak mod ile kullanılması büyük bir avantaj sağlıyor
LAW Rocket Launcher
En zevk veren silah karşınızda
Tank, Hunter vb
gibi ağır zırhlı düşmanlara karşı kullanılabilecek bir Rocket Launcher
Ardı ardına 2 adet roket fırlatıldıgında onları istediğiniz hedefe doğru sürükletme şansınız bulunmakta
Kendine has bir dürbün özelliği mevcut
Ancak yaratıkların kullanacağı ve henüz bizim için muamma olan özel silahlarda oyunda mevcut
Bunlar;
Singularity Cannon:
Yaratıkların kullanacağı bu silah bir nevi kara delik açabilme ve etrafındakileri içine
çekebilme özelliğine sahip
Molecular Accelerator:
Yine yaratıklara özgü bir silah
Suyu ya da çevredeki bazı nesneleri dondurabilme özelliğine sahip
Dondurulan nesneleri mermi niyetine kullanabiliyor
Molecular Arrestor:
Buz ışınları atabilen bir silah
Düşmanı dondurabiliyor
Böylece donan düşman bir darbe ile parçalanabiliyor
Yazımıza bu güzel oyunun iki ayrı modu desteklediği haberiyle son veriyoruz
Bu modlar DX9 ve DX10
Aşağıdaki fotoğraflarda DX9 ve DX10 arasındaki fark açıkça belli oluyor
-DX 9
0- -DX 10
0-
-DX 9
0-
-DX 10
0-
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul