Konu
:
Pilot Down: Behind Enemy Lines Demo İnceleme
Yalnız Mesajı Göster
Pilot Down: Behind Enemy Lines Demo İnceleme
10-25-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Pilot Down: Behind Enemy Lines Demo İnceleme
"Iyyy! Yine mi İkinci Dünya Savaşı?" dedim ben de, tahminen sizin dediğiniz gibi
Artık hakikaten suyu çıktı İkinci Dünya Savaşı'nın
Amerika'nın saldırdığı her şehrin adını ezberledik, kullanılan her silahın şarjör kapasitesine kadar bilir olduk
RTS olsun FPS olsun her tür oyun yapıldı
Hatta ben "Need For Speed: WW II
Edition"ın yapım aşamasında olduğunu duydum (yalan inanmayın)
Neredeyse o seviyeye geldi yani
Ama ben önyargıyı bırakıp oyunu oynamaya başladım (bu da yalan)
Ne de olsa Ouz oyunu bana şiddetle tavsiye etmişti (!)
Adından anlayacağınız gibi biz pilotuz
Çok ilginçtir diğer oyunlardan farklı olarak tek başımıza düşman hatlarındayız (!)
Pilotu olduğumuz bombardıman uçağına saldıran bir avcı uçağını vuruyoruz fakat adamın psikopat çıkıp "kamikaze" yapmasından sonra uçaktan atlıyoruz
Frankfurt dolaylarında bir yerdeyiz ve tek başımızayız
Oyun bir "tutorial" tadında başlıyor ve altyazı ile bize kontrolleri öğretiyor
Kontroller gayet basit zaten 3-5 tuş dışında oyunda kullanılmıyor
Karakterimiz gayet ruhsuz bakan George Stobbart'a benzeyen (bana öyle geldi ne bileyim) bir Amerikalı
Demoda oyunun sadece ilk bölümünü oynayabiliyoruz
Bu bölümde tuşları öğrendikten sonra ilk görevimiz yaşlı çiftçi bir amcamın bahçesine gidip metal çitleri "tık tık"layarak onun dikkatini çekmek ve gelince de "Böö!" yapıp onun "Aboov!" diye kaçmasını sağlamak
Daha sonra ateş yakıyoruz taşları kazıyoruz falan derken anlıyoruz ki, oyuna adventure havası vermeye çabalıyor yapımcı firma
Bu "adventure" görünümlü fakat adventure ile pek alakası olmayan küçük görevciklerden sonra biraz ilerliyoruz ve havaları seyreden bir Alman subayının boynuna sarılıp onu boğuyoruz
Daha sonra elimize bir silah geçirip "yapay ileri zeka (!)"lı askerleri öldürüyoruz
Tabii bu askerlerin 5m yanındaki arkadaşına haber vermek yerine 2 sağa bir sola adım atma şeklinde mermilerden kaçması ve merminin 3 sn sonra hedefe ulaşması gerçekçiliği gayet arttırıyor (!)
Biraz ilerleyince yeni bir görev geliyor; Saatli ses meşalesi'ni (!) patlatarak subayın dikkatini çektikten sonra ormana kaçmak
Bir ateşin başında neden beklediğini anlayamadığımız bir subay ve 3m ileri gidip gelen sözde devriyeye görünmeden ormana gitmeye çalışıyoruz
Yine biraz adventure havası vermek için meşaleleri kullanıyoruz
Meşale dediğimiz şey nedir? Açıldığında ağzından alev püskürten gaz çıkaran falan bir alet
Ama oyunda tamamen farklı bir kavram
Açıldığında el bombası misali fitili ateşleniyor ve belli bir süre sonra ses bombası gibi patlayarak ses çıkartıyor
Tabii subayın bunu duyması için arasında taş falan olmaması gerekiyor
Subay gelip meşaleyi inceledikten sonra biz daha 3m gidemeden arkasını dönüyor ve mecburi olarak bir çatışmaya giriyoruz
Daha sonra ise görev tamamlanıyor ve demo sona eriyor
Oyunun kontrollerinin kolay olması bir artı
Çok az tuşla her şeyi yapabiliyoruz
Bütün olaylar "use" tuşu ile yapılabiliyor, tıpkı Hitman'de olduğu gibi
Oyun grafik açısından yeterli demek istiyorum en azından ama grafikler de vasat
Işıklandırma diye bir olay oyunda hiç yok
Görülen tek hareket suyun akması
Ortam hiç interaktif değil
Çevreyle tek temasınız masa üstünde duran alet edevatın bir anda yok olması ve çantanıza düşmesi
Tabii bir de kapıların aralarından bakmanızı sağlayan "peek" olayı düşünülmüş
Sanırım ileriki bölümlerde çok olarak kullanılabilecek bir özellik
Ses olarak pek bir özellik yok oyunda
Aslında hiç ses yok denebilir
Ama sağlık çubuğu azaldığında kalp sesi gelmesi ve sağlık azaldıkça bunun hızının artması bana hoparlörleri kapattırdı, çok sinir bozucu
Oyunda bir de "direnç" olayı var
Hava soğuk olduğu için direnç çubuğu sürekli azalıyor, bir de koşarsanız ömrü çok kısa
Daha da kötüsü direnç çubuğu boşalınca can azalmaya başlıyor ve bunun olmaması için bir ateş bulup uygun yerlerinizi ısıtmanız gerekiyor
Ama oyunun en can alıcı noktası 90'lı yıllarda yapılan FPS oyunlarındaki yapay zekadan daha kötü bir yapay zekası olması
Pff! Sıkıldım hakikaten oyunun eksiklerini yazmaktan
Peki oyunun hiç mi artısı yok? Bence var
Oyun adventure - third person shooter karışımı bir oyun
Gerçi demoda adventure bazında pek bir şey bulamadım ama yapımcıların niyeti tahminimce adventure tabanlı bir oyun yapmak
Zaten oyunu çekici kılan en büyük (belki tek) özellik bu
Sonuç olarak oyun vasatın altında kalıyor (en azından demoda)
Bu zamana kadar belki binlerce İkinci Dünya Savaşı oyunu çıkmıştır ve genelde yeni oyun bir önceki oyunu unutturur
Ama PD: BEL bize eski oyunları arattıracak bir oyun
Her ne kadar oyunu yerden yere vurmuş olsam da, içimden bu oyunun tam sürümünü almak geliyor (gerçekten ya)
Oyunun adventure tadındaki oynanışı benim gibi birkaç kişiye daha çekici gelebilir
Şunu söylemeliyim ki oyunu almadan önce demosuna bir göz atın
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul