Yalnız Mesajı Göster

(Ps3) Gran Turismo 5 İncelemesi

Eski 10-25-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

(Ps3) Gran Turismo 5 İncelemesi




Bunun yanında, bazıları fizikleri eleştirdi, hatta oyun çıkmadan önce Prologue’daki fizikleri de eleştirdi Genelde eleştirenler, gerçek anlamda Simülasyon oynamayanlar Çünkü adam gazlayıp 200′le NFS’deki gibi viraj dönmeye çalışıyor, dönemeyince oyundan hiçbir keyif almıyor ve “bu ne be” diyerek oyunu bir köşeye atıyor Ancak bu bir çocuk oyunu değil, öncelikle onu hatırlatayım Zaten yazının başında da oyunu almaya gelen kitleyi gördüğümde de bunu anladım, herkes belirli bir yaşın üzerinde ve otomobil kullanmaktan keyif alan, bu işin “meraklı”sı insanlardı Eh bu insanlar da simülasyonun nasıl olduğunu bilir ve ona göre oynar

Fiziklerin başka bir eleştirilen yönü ise şuydu, “gerçekçi fizikler diyorlar, araçlar takla atmıyor, niye gerçekçi hasar yok” vsvsvs… Simülasyon demek gerçekçi hasar veya takla demek değildir Train Simulator de simülasyondur ama treni raydan çıkardığınız anda bir hata mesajı ile karşılaşırsınız ve oyun biter, kazayı da tamamen simüle edecek diye bir şart yok Önemli olan oyunun gerçek fiziklerle normal şartlarda işlemesi Niye illa kaza yapıyoruz? Pistte düzgün gidemiyor muyuz? Çünkü bu adamlar online oynarken de, atıyorum bir go-kart yapmaya gittiğinde de lunaparkta çarpışan araba kullanır gibi kullananlar Oyunun sürüş fizikleri şu anda piyasada en başarılı olanlardan diyebilirim Örneğin kullandığınız aracın lastiğini, amortisörünü değiştiriyorsunuz, anında kullanıma yansıyor, motor modifiyesi ve ağırlık azaltma vs gibi şeylerden bahsetmiyorum bile Ayrıca internette çeşitli ayarlar yayımlanıyor, aracınızı buna göre ayarladığınızda örneğin bir Time Trial’da drift ayarları ile deliler gibi yanlayabiliyorsunuz Bu simülasyon demektir Nokta…

Hasar konusunda ise şöyle bir yanılgı var, millet başlarda hasarı göremiyor ve hani hasar vardı diyor… Bu konuda 20seviyeden sonra hasarın başladığını, araçların fiziklerinin daha da zorlaştığını, rakiplerin de güçlendiğini duydum, ben henüz o seviyelerde değilim maalesef Tabi hasar modellemesi yine de araçları pert edecek vaziyette değil, örneğin bir Burnout serisi gibi değil Ancak başta da dediğim gibi, bu durum bir NFS

Nurburgring pistinden aynı sürücü aynı araç ile yapılmış gerçek sürüş ve GT5 içi sürüş videosu da sunalım sizlere

Oyunun eleştirilebilecek 1-2 noktası daha var, onlar ise şöyle;

Hatta bu sanırım en çok eleştirileni, oyunda sadece Premium araçların iç mekanları ile birlikte modellenmiş olması 1000 civarında araç olduğu söyleniyor ancak bunlardan sadece 200 küsürü Premium olarak geçiyor ve sadece bunların iç mekanları var Hoş, 200 araç da hiç fena bir rakam değil aslında ama insan hepsi olsaydı demeden edemiyor Ayrıca bazı markaların modelleri atıyorum 2007′de kalmış Yani adamlar 5 sene boyunca oyunu geliştirirken bir markanın modellerini sadece 2007 yılına kadar almışlar, sonrası yok Örneğin bir VW’de Scirocco yok, yeni Golf yok, bir önceki kasa var Onları niye böyle yapmışlar bilemiyorum Belki daha sonra gelecek güncellemelerle bu sayıları artırırlar diye bir umut besliyorum

Oyunun başka bir “kıt” güzelliği ise PS3 Eye kameranız varsa, Head Tracking özelliği Kamera kafa hareketlerinizi algılıyor ve sağa sola çevirdiğinizde aracın aynalarına, sağınız-solunuzdaki araca falan bakabiliyorsunuz Hatta bazı kişiler FPS veya yarış oyunları oynarken kafasını ister istemez çevirir, onlar için güzel bir özellik olmuş Ancak burada bir saçmalık var, bu özelliği sadece Time Attack ve Arcade modlarında kullanabiliyorsunuz Tabi ayrıca Premium olan yani iç mekana sahip olan araçlarda En azından GT Modu’nda da kullansak güzel olurdu, niye kısıtlamışlar anlamak mümkün değil Belki bu da oyuna gelecek bir güncelleme ile halledilebilir Konu ile ilgili olarak İtalyan aksanlı süper İngilizceli bir videoyu da size sunalım






Alıntı Yaparak Cevapla