Prof. Dr. Sinsi
|
Max Payne 3 İncelemesi - Oyun İncelemeleri
Bir düzineye yakın çalışan, şehir hakkında bilgi toplamak ve şehir oyuna aktarılırken referans noktası olması açısından, Sao Paulo’nun varoşlarının yüzlerce fotoğrafını çekmiş; hatta işi abartıp, yüzlerce yerlinin üç boyutlu modellemelerini gerekli cihazlarla tarayarak oyuna aktarmış
Sao Paulo’nun yerlileri, oyunda birer düşman olarak betimlendiklerini duyunca ne tepki verirler bilemeyiz ancak Rockstar’dakiler bir süre arkalarını kollasalar iyi ederler Ekibin elindeki bu kadar malzeme ile şehrin oyunda ne kadar gerçekçi görüneceği konusunda kimsenin bir şüphesi kalmasın Önceki oyunları gibi MP3’te de aynı özeni gösteren firmanın konuyla ilgili yorumu şu şekilde: ”Bu Rockstar! Ayrıntı, teknoloji, araştırma, kurgu ve hikaye! Ve tabii ki tüm bunların bir araya getirilişi Oyunlarımızın neden gerçek ve doğru hissettirdiğinin nedeni bu ” Ayrıca firma yetkilileri, gerçekten de kenar mahallede oturan ve düşük gelir düzeyli insanlarla çalıştıklarından dolayı farklı güçlüklerle karşılaştıklarını da itiraf ediyorlar
Sonuçta 12 yıl, Max’e yapacağını yapmış Firma, bu açığı ise seslendirme, hikayenin anlatılış tarzı ve oynanış ile kapatmayı planlıyor Ancak ilk iki oyunda olduğu gibi oldukça ağır ve karanlık bir atmosfere sahip olduğuna emin olabilirsiniz Max’i ilk oyundakinden farklı bir ismin seslendireceği MP3 için Nelson, büyük bir Hollywood yıldızını beklemememizi ancak bu konuya özellikle özen gösterdiklerini belirterek ekliyor: “Bizim için Max’in içsel monologları, oyunun halen vazgeçilmezlerinden Oyunun yeni atmosferine taşınması sizleri yanıltmasın MP dünyasındaki aldatma, ihanet ve acı konusunda yeni oyunun hiçbir eksiği yok ” Allah Max’e kolaylık versin, ne diyelim Sao Paulo varoşları dışında da birçok mekana konuk olacağımız belirtilen MP3’te, göze çarpan ilk konu, Favelalar’ın sağladığı ortam Labirentten farksız, kat yüksekliği değişken olan bu mahallelerde vuku bulan çatışmalar gerçekten hareketli olacağa benziyor Size sağladığı koruma, ortaya çıkan düşmanlara da yarayabilir Ne olursa olsun içinde silahlı çatışmalara girmenin eğlenceli olacağı konusunda hem fikir olduğumuz yapımcılar, şehrin tasarımına olabildiğince özen gösterdiklerini belirtiyorlar
Arka plan nasıl olursa olsun, MP halen tam gaz bir aksiyon oyunu Yavaş çekime geçtiğimiz kurşun zamanı (Bullet Time) modunun, farklı şekillerde farklı oyunlarda kullanıldığının farkında olan ekip, MP’yi eski tahtına çıkarmak için yeni ve orijinal fikirlere ihtiyaç duyduğunu kabul ediyor Bunun oldukça zorlayıcı olduğunu belirten ekip, başarıyı ayrıntılarla yakalayacaklarına inanıyor RAGE motoru ile tasarlanan oyun, çatışma sahneleri için motorun nimetlerinden sonuna kadar faydalanıyor Gerçek dublörlerin hareketlerini yakalamak ve oyuna aktarmak için NaturalMotion Euphoria animasyon teknolojisi kullanılıyor Hareketli modellemelerin tamamının bu yöntemle oyuna aktarılmasıyla oyunun gerçekçilik konusunda bir eksiği kalmıyor Çevreyle etkileşimin neredeyse %100 hale getirildiği MP3’te, oyun içinde çok ayrıntılı olmasa da basit bir tür korunma sisteminin de olacağı kesinleşti Oynarken gördüklerinizin olabildiğine gerçekçi olabilmesi için elinden geleni yapan ekip, Max’in yaptığı her hareketin sahip olduğu ayrıntı yoğunluğunu arttırmaya çalışıyor
Oyunu, zamanı yavaşlatmadan da oynayabileceğimizi söyleyen ekip, haritalarda da istediğimiz yönü seçebileceğimizi, dolayısıyla oyunu çok farklı şekillerde oynayabileceğimizi belirtirken şunları ekliyor: “Siz nasıl davranırsınız bilmem ama yapay zeka, duruma göre oldukça farklı davranacak ” Çok daha akıcı bir oynanışa sahip olacak MP3’te, ayrıca yeni bir kavram olan ”çevresel kurşun zamanı” kullanılıyor Zamanı yavaşlattığımızda ateş etmek veya hoplayıp zıplamaktan daha farklı işler de yapabileceğiz; hatta bazı bölümleri geçebilmemiz için kurşun zamanımızı daha mantıklı kullanmamız gerekebilir Normal zamanda çok zor olan bazı manevraları gerçekleştirebilmek için yavaşlatılmış zamana ihtiyaç duyacağız Ekip, konuyla ilgili olarak oyun içinde bizlere bol bol sürpriz hazırladığını itiraf ediyor
Peki ya MP3’ün multiplayer moda sahip olma ihtimali olduğunu söylersek ne yaparsınız? Doğrulanmayan kaynaklardan aldığımız haberlere göre, Sao Paulo’nun tehlikeli varoşlarında tek başınıza kalmayabilirsiniz Silahlarınızı, cephanelerinizi ve acı dindiricilerinizi hazır edin! Co-operative ya da daha farklı bir tür multiplayer sistemin oyuna adapte edileceği ihtimali üzerine yeni bağımlılığınıza hazır olmakta fayda var
Oyunda ilerledikçe, firmanın ayrıntı konusunda neden bu kadar ısrarcı olduğunu anlayacaksınız Şehrin, etkileşimin ve özellikle çatışmaların ortaya koyduğu görsel ve fiziksel ayrıntının ulaştığı seviye neredeyse mükemmel Geriye kalan bazı küçük ama güzel ayrıntılardan bahsedelim: Bullet Time sırasında önemli anlarda, kamera düşmana yakın çekim yapacak Max, yere ”konduktan” sonra da yerde veya yerden kalkarken ateş edebilecek Ayrıca Max, aldığı yaralardan dolayı son nefesini verirken reflekslerinizle katilinizin işini bitirebilirseniz, kahramanımıza bir şans daha verebileceksiniz Yapımcı ekip, ”Yaptığımız oyunun ilk amacı eğlence! Dünyayla iletişimini, silahı ile kuran bir adamı oynadığınız bir oyunda, sağa - sola ateş etmek -birilerini vurun ya da vurmayın- kesinlikle ama kesinlikle eğlenceli olmalı “ diyor Yaptıkları oyunlara baktığımızda, firmanın bizleri şimdiye kadar oldukça eğlendirdiğini rahatlıkla söyleyebiliriz
Yeni mekanı ve yeni görünüşü ile Max’in yeni oyununun, gerçek başarıya ulaşmasında geriye kalan etkenler hikayesi ve kurgusu 12 yılda bir insanı bu hale getiren olaylar -ilk oyunda çektikleri yetmezmiş gibi- oldukça merak uyandırıcı gerçekten Kurgu ve hikaye kısmını halledebilirlerse Max’in önünde hiçbir şey duramayacak gibi görünüyor
|