10-25-2012
|
#2
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Starcraft İi: Wings Of Liberty Detaylı İnceleme
Üç ırk arasındaki denge de gayet iyi sağlanmış Artık Zerg “rush”larına daha rahat cevap verebilen bir Terran var Protoss ise eskisi kadar hantal değil, aksine oyun bu açıdan hızlanmış gibi fakat rakibinizin size neyle saldıracağını tahmin ederseniz, karşılık vermek için üretebileceğiniz ünite yelpazesi geniş olduğundan oyun hep aynı tekdüzelikte akmıyor Ünite çeşitliliği ve onları geliştirme imkanlarınız oldukça artmış
Campaign moduna gelen yeniliklerden biri, Jim’in topladığı “credit” Bir bölüme başlarken, o bölümden ne kadar “credit” kazabileceğinizi görüyorsunuz Bu parayı Armory’de ünitelerinizi geliştirmekte kullanabiliyorsunuz Marine’lerinizin neden daha fazla canı olmasın? Diğer önemli seçeneklerse Siege Tank’lerın hasarını arttırmak, Bunker kapasitesini yükseltmek  En çok kullandığınız üniteleri buradan geliştirebilirsiniz

Paranızı harcayabileceğiniz başka bir mekansa özel asker kiralamak Özel askeri birlikler, normal birliklerden daha dayanıklı ve daha fazla hasar veren askerlere deniyor Bunları Cantine’de, önünde dizüstü bilgisayar bulunan adamdan alıyorsunuz Bir kere özel birlik aldığınız zaman onları belli bir materyal karşılığı istediğiniz an çağırabiliyorsunuz Tekrar çağırdıktan sonra beş dakikalık bir bekleme süreleri var Benim buradaki favori birliklerim, savunmada Bunker’lara koyduğum War Pig ve yine savunmada kullandığım Siege Breaker tankları
Yine her bölümde bilimsel araştırmalarınız için belli bir miktar Zerg ya da Protoss teknolojisi öğrenebiliyorsunuz Fazladan teknoloji öğrenmek için genelde o bölümün bonus gerekliliklerini yerine getirmeniz gerekiyor Bilimsel araştırma puanınızıysa laboratuarda kullanıyorsunuz Buradaki bilgisayarda, puanınız arttıkça erişebileceğiniz Zerg ve Protoss teknolojileri görünüyor İşin güzel yanı, onların teknolojilerini olduğu gibi almıyor, kendi teknolojinizle birleştiriyorsunuz ki Armory’deki ünite gelişiminize buradan elde edeceğiniz yeni silahları ya da özellikleri eklerseniz çok farklı bir orduya sahip olabiliyorsunuz SC2’nin takdir ettiğim en büyük yönü bu oldu; ordunun gelişimini ve değişimini oyuncunun eline vererek savaşta daha özel hissetmenize neden oluyor
Oyunda birçok achievement da mevcut Bunların bir bölümü “Hard” seviyesinde açıldığı için oyuna hemen böyle başlamanız daha iyi olacaktır Zaten oynarken “Lütfen hemen bitmesin!” diyeceğiniz için biraz zorlanarak, yavaş yavaş oynamak iyi bir seçim gibi görünüyor SC2’yi doğrudan Battle net’e bağlanarak oynuyorsunuz Doğal olarak yaptığınız her şey kayıt altında alınıyor; yenilgileriniz ve galibiyetleriniz gibi  WoW’dan alışık olduğumuz cross-realm, Blizzard’ın yeni oyuncağı Real ID ile daha da genişlemiş ve cross-game olmuş Yani diyelim ki siz benim arkadaşımsınız ve WoW oynuyorsunuz, ben de SC2 oynuyorum “N’aber, nasıl gidiyor?” dediğim anda oyunlar arası iletişim kurabiliyoruz Gerçekten çok hoş bir özellik olmuş Örneğin; karşıdaki kişinin o an hangi karakterle WoW oynadığını bile görebiliyorsunuz
Battle net üzerinden takım kurup kalabalık gruplar halinde multiplayer modunda oynayabiliyorsunuz Takım puanınız, kişisel puanınız ve oynadığınız maçlar kayıt altına alınıyor Sonradan dönüp “Ben ne hata yaptım da yenildim?” derseniz hatalarınızdan ders almak için maçları izleyebiliyorsunuz Oyuncuların achievement puanlarını görmek ve karşılaştırmak ise rekabet havası yaratan bir yenilik Bazen sırf achievement açmak için bitirdiğiniz bölümlere geri dönebiliyorsunuz

StarCraft II: Wings of Liberty, uzun süredir yaşamadığım “oyunlardan zevk alma” hissini tekrar canlandırdı “Birincisinden farkı yok, grafik olarak geliştirilmişi sadece!” eleştirilerine katılmıyorum Yukarıda anlattığım nedenlerden ötürü oyunun basit bir gerçek zamanlı strateji olmaktan çıkıp çoğu mekanizmanın iplerini oyuncunun eline verdiği bir strateji haline döndüğünü beraberce gördük
Blizzard’ın 11 yıldan beri tutan bir strateji oyununu C&C4 gibi temelden değiştirme hatasına düşmesini beklemezdiniz herhalde Dolayısıyla köklerinden ayrılmayan ama RTS türüne çok hafif RPG sosu katarak farklı bir tada bürünmüş SC2 Büyük bir yapım olması ve bu emeği ses, grafik, sinematikler, oynanabilirlik, ara yüz ve müşteri hizmetlerinde en mükemmel seviyede görmemiz ile bence SC2, bu yılın en bomba oyunu sıfatını hakkıyla kazanıyor Kısacası yenisi çıkana kadar en iyisi StarCraft II: Wings of Liberty olacaktır
|
|
|