Konu
:
Çanakkale Savaşları - Hava Harekatı - Genel Durum
Yalnız Mesajı Göster
Çanakkale Savaşları - Hava Harekatı - Genel Durum
10-24-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Çanakkale Savaşları - Hava Harekatı - Genel Durum
Çanakkale Savaşları - Hava Harekatı - Genel Durum
İskenderiye Limanı'nda keşif uçakları gemilere yükleniyor
Türkiye Birinci Dünya Savaşına girdiği zaman askeri havacılıkta zayıftı
Taktik hava birlikleri yoktu
Birkaç istisna dışında mevcut uçak ve personel Yeşilköy havalanında konuşlandırılmıştı
Savaş öncesinde uçuş eğitimi için kullanılan bu tesis daha sonra Fransız askeri heyetinin yönetimine geçti
Seferberliğin ilanıyla beraber Türkiye’nin Almanlara olan eğilimini bilen Binbaşı De Goys, Fransa hükümetinin de telkiniyle memleketine döndü
Binbir fedakarlıklarla Fransa’ya ısmarlanan kara ve deniz tayyarelerimize el konuldu
Muhabere ve Muvasala Dairesi, havacılık kısmı ile birlikte Genel Karargaha bağlandı
Fransızların ardından Alman danışmanlar geldi ve uçaklar arasında harap durumda Deperdussin, R
E
P
ve 3 adet Bleriot XI-2 vardı
Hiç değilse son ikisi, Deperdussin gibi çalışır hale getirildi
Ne var ki yine de uçuş için tehlikeli bulundular ve aynı danışmanlar Almanya’ya eğitim uçakları sipariş etti
Uçuş Okulu’nda 2 adet Nieuport (Hydro) deniz uçağı bulunmasına karşın, donanmada hiç resmi havacılık birimi mevcut değildi
Türk havacılığındaki asıl gelişme Çanakkale ve Gelibolu’daki aktif çarpışmalar sırasında olmuştur
Ekim 1914’te Üsteğmen Erich Serno (1886-1963) Batı Cephesi’nde Alman 2
Tayyare Bölüğü’nden Türkiye’deki Alman Askeri Misyonu’na gönderilmişti
Türk Havacılık personelinin eğitimi için kendisine bir program hazırlama görevi verilmiş ve bunun yanında Türk Yüksek Komutanlığı’na havacılık konusunda danışmanlık görevine atanmıştır
3 Şubat 1915 tarihinde Yeşilköy Uçuş Okulu’nda görevine başlamıştır
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul