Yalnız Mesajı Göster

Otomobil Aydınlatma Sistemleri Teknik Bilgiler

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Otomobil Aydınlatma Sistemleri Teknik Bilgiler




Otomobil Aydınlatma Sistemleri TEknik Bilgiler

Far yapısı - Işık kaynağı - Halojen

Halojen far : Günümüz otomobillerinde yaygın olarak halojen farlar kullanılmaktadır Tercih edilmesinin birinci nedeni pahalı bileşenler gerektirmediği için maliyetinin düşük olmasıdır

Çoğunlukla free form reflektörler kullanılan halojen farlarda nadiren elipsoidal projektör tercih eden üreticiler de bulunmaktadır

Bundan dolayı farklı tiplerde halojen ampul çeşitleri üretilmektedir

Halojen ampul : Ampulün içine halojen, iodin, bromine ve diğer gaz karışımları doldurulmuştur

Tungsten tel, üzerinden akım geçmesi sonucunda ısınarak ışık verir Bu esnada telin ısısı 3000 ºC, ampulün metal soketinin ısısı 500 ºC civarına kadar yükselmektedir

Halojen ampulün içinde oluşan bu kimyasal aktarımlar, kullanıma ve üretime bağlı olarak ampulün ömrünü önemli ölçüde etkilemektedir

Seviye ayarlama sistemi : Otomobillerde manuel far yüksekliği seviye ayarlama sistemi bulunması 1993 yılında zorunlu hale getirilmiştir Bu sayede karşıdan gelen trafiğin yayılan ışıktan rahatsız olması engellenmiştir

Farınızın yükseklik seviyesi ayarının kalibrasyonunu yetkili servislerdeki hassas cihazlarda yaptırmalısınız Ayrıca bu cihazla farınızın sağ-sol yön ayarı da yapılmaktadır

Seviye ayarlama motoru : Farın yükseklik seviyesinin ayarlanması için farın arkasına monte edilmiş küçük elektromotorlar kullanılır ve sürücü tarafında bulunan düğme ile kontrol edilir

Motorun piminin ileri-geri hareketi ile far içindeki reflektör aşağı-yukarı yönlendirilmektedir

Ayrıca arkasında bulunan vidayla hassas ayarlamalar yapılması mümkündür

Far yapısı - Işık kaynağı - Xenon

Xenon far : Genellikle kısa far olarak kullanılan Xenon farlarda ışık dağılımının düzgün ve keskin olması için mercekli elipsoidal projektörler kullanılır Az da olsa reflektör tabanlı Xenon far kullanan üreticiler de bulunmaktadır

Kullanılan projektör/reflektör Xenon ampulünün optiğine göre tasarlanmıştır

Xenon ampulun uzun ısınma süresi nedeni ile uzun farda halojen far reflektörü ve ampulü kullanılmaktadır

Bi-Xenon far : Xenon fardan farkı, uzun far ışığını da Xenon ampulden üretebilmesidir

Elipsodial projektörün önündeki hareketli siper küçük bir motor ile yukarı-aşağı hareket ettirilerek kısa-uzun far geçişi sağlanır

Sadece kısa far açıkken Bi-Xenon özelliği çalışır, kısa far kapalıyken sellektör yapılabilmesi için ayrı bir halojen far reflektörü ve ampulü kullanılmaktadır


Alıntı Yaparak Cevapla