10-21-2012
|
#3
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Otomobil Aydınlatma Sistemleri Teknik Bilgiler
Örnekler
6000K
8000K
10000K
12000K
Farların Xenon'a dönüştürülmesi
Önce otomobilizdeki far tipini belirleyin Bundan yola çıkarak otomobilinizin orjinal veya 3 parti Xenon farının bulunup bulunmadığını araştırın Bilinçli bir yöntemle farınızı Xenon'a dönüştürmek istiyorsanız bu kolay ve ucuz olmayacaktır Ayırabileceğiniz bütçeyi belirleyip mümkün olan en çok yıldızlı yöntemi uygulamaya çalışın
Orjinal Xenon farı takmak size o farın otomatik seviye ayarını kullanabilme, karşıdan gelen trafiği rahatsız etmeme gibi avantajlar sağlayacaktır Çıkma malzemelerle ucuza yapılmaya çalışılan uydurma Xenon farları ise bilinçsizlikten düzgün ayarlanamamış far optiklerinden kaynaklanan bozuk ışık dağılımı sorununu, karşıdan gelen trafiği rahatsız etme sonucunu yaşatabilir
Her farın ampule göre tasarlanmış optik yansıma noktaları olduğundan fara xenon ampul ve ballast (ya da xenon kit) takarak kolayca Xenon far elde edebileceğinizi düşünmeyin
Far tipinin belirlenmesi : Kullandığınız far tipi yapacağınız Xenon modifikasyonunun yönünü belirler
Parabolic (desenli camlı) far kullanıyorsanız ve değiştirme alternatifiniz yoksa (3 parti far üreten bazı firmalar otomobilinize uygun free form ya da elipsoidal far üretmiş olabilir) bu farı Xenon'a dönüştürme ihtimaliniz yoktur
Bu tip farları Xenon yapmaya çalıştığınızda uzun far ve sellektör özelliğini kaybedersiniz, ayrıca ışık dağılımı da düzensizleşir
Piyasada bu farlar için satılmakta olan H4 Xenon kitler başarılı sonuçlar vermemektedir Farı iki reflektörlü free form ya da elipsoidal farla değiştirmenin alternatif yollarını araştırın, olmuyorsa vazgeçin
Free form (şeffaf camlı) far kullanıyorsanız, farınızda bir tane reflektör varsa (H4 tipi ampul kullanan) ve değiştirme alternatifiniz yoksa (3 parti far üreten bazı firmalar otomobilinize uygun iki reflektörlü ya da elipsoidal far üretmiş olabilir) bu farı Xenon'a dönüştürme ihtimaliniz yoktur
Bu tip farları Xenon yapmaya çalıştığınızda uzun far ve sellektör özelliğini kaybedersiniz, ayrıca ışık dağılımı da düzensizleşir
Piyasada bu farlar için satılmakta olan H4 Xenon kitler başarılı sonuçlar vermemektedir Farı iki reflektörlü free form ya da elipsoidal farla değiştirmenin alternatif yollarını araştırın, olmuyorsa vazgeçin
Free form (şeffaf camlı) far kullanıyorsanız, farınızda kısa ve uzun olmak üzere iki tane reflektör (H7/H1 tipi ampul kullanan) varsa Xenon'a dönüştürme yöntemlerinin bazıları uygulanabilir
Orjinal Xenon farın kullanılması
3 parti üretimi Xenon farın kullanılması
Xenon projektör monte edilmesi
Xenon dönüşüm kiti monte edilmesi
Xenon ampulü ve ballastı takılması
Elipsoidal (mercekli) far kullanıyorsanız, aşağıdaki Xenon'a dönüştürme yöntemlerinden herhangi birini uygulayabilirsiniz
Orjinal Xenon farın kullanılması
3 parti üretimi Xenon farın kullanılması
Xenon projektör monte edilmesi
Xenon dönüşüm kiti monte edilmesi
Xenon ampulü ve ballastı takılması
Yöntem #1 Orjinal Xenon farın kullanılması
Uygulama şekli :Otomobil üreticisinin ürettiği orjinal Xenon far, far yıkama tesisatı, seviye sensörleri (otomatik yükseklik seviyesi ayarı için) monte edilir
Avantajları : Orjinal parça kalitesini taşıması
garantili olması
Dezavantajları :Otomatik yükseklik seviye kontrolünün olması
Far yıkama tesisatının olması
Düzgün ışık dağılımı ile iyi bir aydınlatma sağlayıp, karşıdan gelen trafiği rahatsız etmemesi
Dezavantajları : Her otomobil modeli için yok
Pahalı
Maliyeti :1000 - 2000 USD arasında değişebilir
Örnekler :Mini/Bosch
Yöntem #2 3 parti üretimi Xenon farın kullanılması
Uygulama şekli :3 parti firmaların ürettiği aftermarket Xenon farı monte edilir Bu farlar firma distribütöründen ya da internetten (eBay) temin edilebilir
Avantajları: Düzgün ışık dağılımı ile iyi bir aydınlatma sağlayıp, karşıdan gelen trafiği rahatsız etmemesi
Dezavantajları : Her otomobil modeli için yok
Pahalı
Birçok ürün uzakdoğu üretimi olduğundan optik kalitesi düşük
Otomatik yükseklik ayarı ve far yıkama tesisatı içermeyebiliyor
Maliyeti :600 - 1000 USD arasında değişebilir
Örnekler BMW E36/Hella
Yöntem #3 Xenon projektör monte edilmesi
Uygulama şekli: Xenon fardan sökülmüş mercekli projektör, ballast, röle ve 15A sigortalı kablo kullanılır Isıtılarak açılan orjinal farın reflektörünü arkadan kesilerek projektör sabitlenir
Kısa far devresinden tetik alan röle ve ballasta aküden direk elektrik alınarak bağlantılar tamamlanır
Farın ve diğer parçaların hava koşullarından izole edilmesine ve yukarı-aşağı, sağ-sol seviyelerinin düzgün kalmasına dikkat etmek gerekir
Avantajları : Hassas ayarlandığında düzgün ışık dağılımı ile iyi bir aydınlatma sağlayıp, karşıdan gelen trafiği rahatsız etmemesi
Orjinal Xenon farı bulunmayan otomobiller için en kaliteli sonucu verebilmesi
Dezavantajları : Monte edilmesi ve seviye ayarlaması zor Zaman, teknik bilgi ve beceri istiyor
Farın seviye ayarlama mekanizması işlevini kaybedebiliyor
Parçalar 1 çift Xenon projektör
1 çift ballast
1 çift Xenon ampul
1 çift röle ve sigortalı kablo
Maliyeti :300 - 600 USD arasında
Bosch Xenon projektör
Philips 3 jenerasyon ballast
Hella Xenon projektör, 4 jenerasyon ballast, D2S ampul ve ignitor (ateşleyici)
Yöntem #4 Xenon dönüşüm kiti monte edilmesi
Uygulama şekli: Far soketine göre üretilmiş tüm parçaları içeren kit monte edilir
Kısa far devresinden tetik alan röle ve ballasta aküden direk elektrik alınarak bağlantılar tamamlanır
Farın ve diğer parçaların hava koşullarından izole edilmesine ve yukarı-aşağı, sağ-sol seviyelerinin düzgün kalmasına dikkat etmek gerekir
Avantajları: Montajı ve geri dönüşü kolay
Dezavantajları: Düzgün olmayan aşırı fazla ışık dağılımı nedeni ile karşıdan gelen trafiği rahatsız etmesi
Satılan bir çok ucuz markanın uzakdoğu üretimi olmasından dolayı kalitesinin ve performansının düşük Çok yüksek veya sahte Kelvin değerleri ile satılan bu kitlerin ampulleri boyalı oluyor ve ışık çıktısını azaltıyor
Parçalar Kit içeriği :
1 çift soketi değiştirilmiş Xenon ampul
1 çift ballast
1 çift röle ve sigortalı kablo
Maliyeti :300 - 700 USD civarında
XenonDepot H7 4300K Xenon kit
Yöntem #5 Xenon ampulü ve ballastı takılması
Uygulama şekli: Xenon ampul farın ampul soketine takılır Ampulü tutturmak için ampul ya da reflektör soketinde değişiklikler yapmak gerekebilir
Kısa far devresinden tetik alan röle ve ballasta aküden direk elektrik alınarak bağlantılar tamamlanır
Farın ve diğer parçaların hava koşullarından izole edilmesine ve yukarı-aşağı, sağ-sol seviyelerinin düzgün kalmasına dikkat etmek gerekir
Avantajları : Ucuz
Dezavantajları: Düzgün olmayan aşırı fazla ışık dağılımı nedeni ile karşıdan gelen trafiği rahatsız etmesi
Odak uzaklığı iyi ayarlanmamışsa ışık dağılımı iyice kötüleşebiliyor
Far soketinde değişiklikler yapılmışsa geri dönüşü zor olabiliyor
Maliyeti 300 - 500 USD civarında
Parçalar 1 çift Xenon ampul
1 çift ballast
1 çift röle ve sigortalı kablo
|
|
|