Yalnız Mesajı Göster

Araba Motorları Çalışması Ve Yanması İle İlgili Bilgi

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Araba Motorları Çalışması Ve Yanması İle İlgili Bilgi




Araba motorları çalışması ve yanması ile ilgili bilgi

Yakıttan elde ettiği ısı enerjisini mekanik enerjiye çeviren makinalara motor denir

Yakıtlarına göre motorlar, Dizel-Benzin-LPG li olmak üzere ayrılırlar Benzinli motorun yakıtı benzin; Dizel motorun yakıtı Mazot (motorin); LPG'li motorun yakıtı ise LPG gazıdır

Silindir diziliş şekillerine göre motorlar sıra tipi, v tipi, yıldız tipi, boksör tipi şeklindedir

Soğutma sistemine göre motorlar, su soğutmalı ve hava soğutmalı diye ikiye ayrılır

Yanma sistemine göre motorlar, içten yanmalı ve dıştan yanmalı diye ikiye ayrılır Araçlardaki motorlar içten yanmalı motorlardır İçten yanmalı motorlar ise, mazot, benzin ya da motorin yakarlar

Motorlar, çalışma zamanlarına göre, iki zamanlı ve dört zamanlı motorlar diye ikiye ayrılır

Benzinli motorlarda ateşleme, sıkıştırılmış benzin-hava karışımının buji ile ateşlenmesi ile olur

4 zamanlı motorlarda 4 zaman, sırası ile şöyledir: Emme, sıkıştırma, ateşleme (veya genişleme; iş zamanı da denir), egzost

Enjektörlerden püskürtülerek ateşleme yapılan motorlarda yakıt olarak motorin kullanılır

Katalitik konvertör kullanılan araçlarda yakıt olarak, kurşunsuz benzin kullanılır

Bir motorun bazı parçaları şunlardır: marş motoru, piston, segman, piston kolu, silindir kapağı, supap kapağı, eme manifoltu, egzost manifoltu, silindir gövdesi, silindir gömleği, karter, conta, külbütör, emme supapı, ekzost supapı, supap iteceği, krank mili, kam mili, volan dişlisi, eksantrik dişlisidir

Dizel motorda ise bunların dışında, mazot pompası (enjeksiyon pompası) ve enjektör de bulunur

Benzinli motorlarda, üsttekilerin dışında karbüratör, benzin pompası, buji, disribütör, bobin vardır

ATEŞLEME SİSTEMİ

Benzinli motorun ateşleme siteminin bazı önemli parçaları şunlardır:

Akü, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, buji ile distribütör içinde bulunan platin takımı, alçak yüksek gerilim kabloları kondansatör, tevzii makarasıdır

Bezinli motorlarda bujinin görevi ateşlemeyi sağlamaktır Benzinli motorlarda bulunan distribütör' ün en önemli görevleri endüksiyon bobininden gelen yüksek voltajı bujilere dağıtmanın yanı sıra, platin ve meksefe yardımıyla yüksek voltajın oluşumunu sağlamak, ayrıca tevzii makarasıyla da elektrik dağıtımını sağlamaktır

Endüksiyon bobini aküden gelen voltajı wwwfrmsinsinet/ 15000 - 25000 volta çıkarır

Bujilere ateşleme sırasına göre akım dağıtan distribütördür Motor çalışmazken kontak anahtarı, ateşleme durumunda açık unutulursa platin ya da bobin yanabilir

Aracın belirli bir km'sinden sonra bazı parçaları değişmelidir Bunlardan biri platin ve bujidir Ateşleme sistemi ayarlarından biri buji ayarı ve diğeri ise platin ayarı ile avans ayarıdır

Platin meme yapmış ise meksefe (kondansatör) yanabilir Platin meme yaparsa zımparayla temizlenir

Motorun çalışması sarsıntılı ise, sebebi buji kablolarından birinin çıkmış olması olabilir

Benzinli bir motorda normal yanma olmamasının sebeplerinden biri bujilerin normal ateşleme yapmaması,

bir diğeri de platin ayarının bozuk olması ayrıca bujilerin kurum bağlanmış olmasıdır

Bujiler ayarsız ve wwwfrmsinsinet/ aşınmış ise motor çekişten düşer

Buji ayarları yanlış yapılmış bir aracın egzost dumanı siyahtır

Motorun egzostundan siyah duman çıkması durumunda karışım oranı da kontrol edilmelidir



Alıntı Yaparak Cevapla