Yalnız Mesajı Göster

İyi Bir Sürüş İçin Tavsiyeler

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İyi Bir Sürüş İçin Tavsiyeler




Yolculuk boyunca vitesi hiç bir zaman boşa almayın

Aynaları muhakkak kullanın

Eğer ABS sistemi varsa frene basmaktan korkmayın Freni pompalamak, öne engel çıktığında önce frene basıp bırakmak, sonra tekrar basmak gibi teknikler sadece ABS fren sistemi olmayan otomobiller için geçerli eski tekniklerdir

Pedal kısmında ayaklarınızın hareketini engelleyecek nesneler bırakmayın

Bakım sırasında ön konsola torpido parlatıcı sprey uygulamayın ve yolculuk esnasında bu kısımda kutu mendil, kaset, CD gibi cama yansıması muhtemel hiçbir şey bulundurmayın Aynaya CD asmak gibi ön konsola kutu mendil koymak da sadece ülkemiz sürücülerine has bir alışkanlıktır

Özellikle güneşin karşıdan alındığı yolculuklarda kullanmak üzere arabanızın torpido gözünde mutlaka bir güneş gözlüğü bulundurun

Sinyalleri kullanın Sinyal kullanmamak sadece minibüs, özellikle de taksi sürücülerine has alışkanlıklardır

Kırmızı ışıkta yaya geçidi üzerinde değil, yaya geçidinden önce durun Böylelikle hem yayalar kendilerine ayrılmış olan şeritten rahatça karşıya geçecekler, hem de ilk araba olduğunuzu var sayarsak siz yeşil ışığı görebilmek için sunroof?tan bakmak zorunda kalmayacaksınızdır Böyle bir durumda arkanızdaki araç bir minibüs veya taksi ise muhtemelen önde kendisine göre bir araçlık yer bıraktığınız için size korna çalacaktır Muhatap olmayın

Tümsek veya çukurlardan geçerken arkadaki trafiği de kontrol etmek sureti ile mümkün olduğunca yavaşlayın, ancak tam üzerinden geçerken ayağınızı fren pedalından çekin Tümsek veya çukurlardan geçerken lastiğin darbeyi döner vaziyette alması gereklidir O ana kadar yavaşladınız yavaşladınız, yavaşlayamadıysanız yavaşlayabildiğiniz kadarıyla geçin gitsin Fren basılı durumdayken verdiğinden daha az zarar verecektir Asfalta gömülen tırtıkların amacının ise her ne kadar hızı azaltmak olduğu söylense de bunların ön takımları bozmaktan başka bir işlevi olduğunu sanmıyorum, bu sebepten ötürü üzerlerinden mümkün olduğunca hızlı geçin Bence tümüyle kaldırılmalılar Ayrıca tümsekleri de artık inşaat işçilerinden ziyade Avrupa?daki örneklerine uygun şekilde geniş, ve üzerinde gece de görülmelerini saglayacak boyalar olacak şekilde daha bilgili ekipler hazirlamali Deermişim

Sürüş sirasinda arabanizin kaputu ya da öndeki arabanin plakasina kilitlenmek yerine ileriye, daha geniş bir alana bakip tüm trafigi kontrol edin

ABS sistemini bozacagi ve maddi zarar doguracagi için degil, ancak sizin konsantrasyonunuzu dagitacagi için sürüş sirasinda mümkün oldugunca cep telefonuyla konuşmayin Hands-free seti olsa dahi En azindan siz arama yapmayın

Sürüş esnasinda fren kullanmak ya gereginden daha hizli ve/veya agresif gittiginizin işaretidir, ya da eger yavaş gittiginiz halde çok fren kullaniyorsaniz bu da acemi oldugunuzun göstergesidir Her iki durumda da sizi takip eden araçlari tedirgin edeceksinizdir

Eğer normalde şehir içinde otomobil kullaniyor ve şehirlerarasi yolculuklara daha seyrek gidiyor iseniz şehirlerarasi yolculugun ilk kilometrelerinde kendinize biraz zaman veriniz Şehir içi ve şehirlerarasi yolculuklar birbirinden tamamiyla farkli tecrübeler gerektirir ve uzun zaman sonra uzun yola ilk defa çiktiginizda araç sollarken gereken mesafe tayinini iyi yapamayacaksiniz ilk sollamalarda çekingen davranın, birden bire açılmayın

Hayatinizda ne zaman ve nereye uzun yol yaparsaniz yapin vardiginizda ilk soru ? Yolculuk nasıldı, kaç saatte geldin ? ? , döndüğünüzde ise ? Yolculuk nasıldı, kaç saatte gittin?? olacaktır Hatta çoğunlukla daha bu sorunun sorulmasına izin verilmeden ? Abi valla altı saatte Bodrum?a indik ? gibi açıklamalar yapılır, başkalarıyla iddiaya girilir Ayrıca bu tip uzun yolculuklarda muhakkak bir veya en azından birkaç arabayla ölümüne yarışılır, rakip araba konvoylarda sollarken sıkıştırılır vs Artık bunların ne kadar mantıklı olduğuna değinmek dahi istemiyorum Otomobiliniz üzerinde yaptığınız her modifikasyon sadece ve sadece sizin güvenliğinizi artırıcı ve arabanızı gerek performens, gerek görünüm olarak sadece size özel kılan uygulamalardır ve sadece kendinizi tatmine yönelik olmalıdır İçinde 4 kişilik bir aile ya da kız arkadaşı olduğu halde sizinle yarışmaya kalkan sorumsuz bir -------- bırakın başka şeylerle tatmin olsun Onu geçeceğinizi nasıl olsa biliyorsunuz

Uzun yolculuklarda ilk 3-4 saat sonunda mola verip sonrasında mümkünse her 2 saatte bir dinlenin Gerekirse uygun bir yere park edip bir süre uyuyun Böyle bir durumda aklınıza ilk olarak büyük olasılıkla ? Peki kaç saatte geldiğimi soranlara ne derim şimdi ben? ? sorusu gelecek ve uyumakla uyumamak arasında gidip geleceksiniz Sorulara ? Valla uykum geldi uyudum, ne yapıyım yani!? şeklinde cevap vererek kestirip atabilir, ya da kaç saatte geldiginizi merak edenlere en kötü ihtimalle yalan söyleyerek yirtabilirsiniz Aynaya asili CD?ler azaldığına göre, bu bakış açısı da bir gün mutlaka değişecektir

Gece yolculuklarında hız yapmaktan kaçının Ülkemizde bırakın devlet yollarını, paralı yollarda bile yolun çoğu bölümünde aydınlatma olmadığı düşünülürse, makul bir hızda gitmek hayatınız açısından daha az riskli olacaktır

İster gece, ister gündüz olsun uzun yolda sollama yaparken ne şeritlere ne de tabelalara güvenmeyin Bugüne kadarki tecrübelerimin gösterdiği şudur ki hatrı sayılacak kadar çok yerde sollama için asıl uygun bölümler sollama yasağının olduğu yerlerdir Yine aynı şekilde sollama yasağı bittikten sonra, devamında size sollama hakkı tanınan bölümler ise örneğin sola doğru dönen ve ağaçlardan karşıdan geleni görme imkanı olamayan virajlardır O tabelayı oraya dikenin kim olduğuna dair tahminde bulunarak virajı sollama yapmadan geçmek ve sollamalarda sadece tabela ya da şeride bakmayıp tecrübeyi en önde tutmak bence en iyi çözüm

Eğer otomobilinizde spor süspansiyon sistemi, performans lastikleri, modifiyeli fren sistemi gibi güvenliği artırıcı modifikasyonlar yapılmamışsa, ya da en önemlisi ABS yoksa hız yaparken bir kez daha düşünün

Arka koltukta otursalar dahi, sizinle birlikte yolculuk edenleri emniyet kemerlerini takmaları konusunda uyarın Kaza esnasında arka koltukta yolculuk ediyor olmasına rağmen otomobilin ön camından fırlayanların sayısı ciddiye alınacak kadar fazladır

Otomobiliniz bir hatchback veya sedansa arka cam kısmında bond çanta benzeri ağırlığı olan eşyalar bulundurmayın Kaza esnasında arka camdan öne doğru fırlayacak bir bonda çantanın etkisi yüzlerce kiloya, basit bir kutu mendilin etkisi de onlarca kiloya eşit olacaktır Eğer otomobiliniz bir station ise yine aynı mantıkla bagaj kısmına koyduğunuz eşyaların fırlamaması için bir bagaj filesi kullanın

Sizinle birlikte seyahat eden yolcularınızı kendilerine en uygun yerde değil, trafik açısından en uygun yerde indirin

Eğer otomobil arkadan kayma eğilimi gösterirse frene basmak yerine ayağınızı gazdan çekin ve direksiyonu kayan yöne doğru hafifçe çevirin

Otomobil kullanmak son derece dikkat isteyen ve konsantrasyona dayalı bir iştir Ciddiye alın


Alıntı Yaparak Cevapla