Yalnız Mesajı Göster

Otomobilin Tarihçesi

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Otomobilin Tarihçesi




Otomobil hakkında, Otomobilin tarihi, Otomobilin tarihçesi, Otomobil tarihi, Otomobil tarihçesi,

Otomobil (Auto: Yunancadaki anlamıyla kendiliğinden + mobile: Latincedeki anlamıyla hareketli demektir) Otomobil kavramının ilk ortaya çıktığı zamanı göz önüne alırsak at,eşek kullanılmadan, itmeden veya çekmeden kendiliğinden hareket edebilen öz itmeli taşıt anlamına gelmektedir

Otomobilin tarihi

1680 — Çalışabilen ancak kullanışlı olmayan ilk içten yanmalı motor 1680 yılında Hollandalı Christiaan Huygens’in yaptığı barutun yanması ile çalışan pistonlu makine oldu Kapalı bir silindir içinde patlayan barut kayabilen bir pistona etki ederek pistonun hareket etmesini sağlamaktaydı

1698 — İngiliz Thomas Savery ilk buharlı makineyi yaptı

1769 — İngiliz James Watt uzun süreli çalışan buharlı makineyı yaptı

1769 — Kendi kendine hareket hareket eden ilk araç Fardier Fransız mühendis ve topçu yüzbaşı

1769 FardierNicolas Joseph Cugnot (1725-1804) tarafından yapıldı

1787 — Oliver Evans Amerikada yolcu taşıyan araç yapmıştır

1801 — İngiltere’de Richard Trevithick buharlı otomobil yaptı

1824 — İçten yanmalı motorların, özellikle dizel motorlarının temel ilkeleri, genç bir Fransız mühendisi Sadi Carnot tarafından ortaya atıldı

1830 — 15 – 20 km hızla giden buharla çalışan 14 yolcu taşıyabilen yolcu otobüsleri imal edildi

1860 — İngiliz Parlementosu bütün arabaların iki sürücüsü ve önünde gündüz kırmızı bayrak gece kırmızı fener bulunmasını şart koşan kanun çıkardı Bu kanun motor gelişim hızını biraz durdurdu 1896 yılında bu yasa kaldırıldı

1860 — Hava gazı ile çalışan ticari bakımdan elverişli ilk motor Belçikalı mühendis Jean Joseph Etienne Lenoir ( 1822-1901 ) tarafından yapılmıştır

1862 — Fransız mühendisi Alphonse Eugene Beau de Rochas (1818-1893) 4 zamanlı çevrimin esaslarını ortaya koydu

1867 — Alman mühendis Nicholaus August Otto ve Eugen Langen (1833-1895), Rochas’ın bulduğu prensipleri pratiğe çevirerek dört zamanlı çevrime sahip motoru yaptılar

1876 — Nikolaus August Otto (1832- 1891), ilk dört zamanlı gaz motorunu üretti

1877 – Otto yaptığı motorun patentini Amerikadan aldı

1878 — İngiliz mühendisi Dugal Clerk iki zaman esasına göre çalışan ilk motoru yaptı

1880 — Amerika’da George Brayton benzin yakıtlı motor yaptı

1885 — Benzinle çalışan içten yanmalı motora sahip ilk otomobil Alman mühendis Karl Benz tarafından yapıldı

1889 — Viyanalı Siegfried Marcus (1831-1898) geliştirdiği motorla viyana sokaklarında 12 km hızla gezerken halkın panik yaşamasına sebep olmuş birkaç kaza yapmıştır 17 suçtan mahkemeye verilen Marcus keşif yapmayı bıraktı

1890 — Herbert Akroyd Stuart Bir kaza sonucunda kızgın bir yere değen gaz yağının hava ile karışarak yandığını gördü Bu olaydan etkilenerek yaptığı deneylerle motorunu geliştirdi ve patentini aldı Motorunda yakıt emilen ve hafifçe sıkıştırılan hava içerisine bir memeden gönderilerek patlayıcı ve yanıcı bir karışım oluşturulmaktaydı Bu karışımın yanabilmesi için cidarları yüksek derecede ısıtılan ve buharlaştırıcı adı verilen bir ön yanma odası vardır Ana yanma odasına bir kanalla birleştirilen bu oda ilk hareket için dışarıdan alevle ısıtılmaktadır Bu motorda havanın ısısının sıkıştırma oranıyla arttığı düşünülmediğinden verim düşük olmuştur

1890 — Bir Alman mühendis olan Capıtaine, Akroyd’un motoruna benzeyen bir motorun patentini aldı Bu motorlar yarım dizel (kızgın kafalı) motorların esasını oluşturdu

1890 — İlk otomobillerin çoğu, dişlileri olmadığı için yokuş çıkamıyor, önce durup sonra geriye doğru inmeye başlıyordu 1893’da yapılan Benz Victoria marka arabada bir deri kayışı küçük bir kasnağa bindiren bir kol kullanılmıştı Bu düzenek tekerleklerin daha yavaş dönmesini ve yüksek manivela gücünün arabayı yokuş yukarı tırmandırmasını sağlıyordu Zincir çekişli Velo tipi araçtada bu şekilde üç ileri bir geri kasnağı vardı Çekişin kolaylıkla arka tekerleklere iletilmesi için motor her zaman arkaya ya da sürücünün altına konuyordu

1892-1897— Münih yüksek teknik okulu mühendislerinden Rudolf Diesel dizel motoru yaptı ve geliştirdi

1893 — Amerikanın ilk başarılı otomobili “duryea” , JFranck ve Charles Edgar Duryea tarafından yapılmıştır

1894 — İlk resmi otomobil yarışı düzenlenmiştir

1898 — Fransa Otomobil Kulübü (AFC) Paris’teki Les Tuiliers’in güneşli bahçelerinde ilk otomobil fuarını organize etmiştir

1902 — İstenildiğinde benzinli istenildiğinde elektrik motoruyla ilerleyebilen ilk aracı 27 yaşındayken Ferdinand Porsche yapmıştır 1902 yılında “Mixte-Wagen” adını verdiği aracı tanıtmıştır Viyanalı bir fayton üreticisi olan Ludwig Lohner ile birlikte çalışan Porsche 4 silindirli bir Daimler motoruna aküler, bir jeneratör ve elektrik motorları ekledi Bu haliyle Mixte benzinli motor stop edildiğinde bile akülerin çalıştırdığı elektrikli motorla ilerlemeye devam edilebiliyordu

1903 — Fransız Gustave LİEBAU ilk emniyet kemerini tasarladı ve patentini aldı

1904 — Kısa adı FIA olan Uluslararası Otomobil Federasyonu kuruldu

1905 — İsveçli mühendis Alfred Büchi egzoz gazlarından yararlanarak çalışan bir türbin vasıtasıyla dört silindirli bir motora aşırı hava yüklemeyi başardı

1905 — İlk 4WS ve 4WD sistemi Latil marka traktöre uygulandı İlk 4WS ve 4WD sistemi Latil marka traktöre uygulandı

1905 — İlk tampon takılan araç İngilterenin Kilburn kentindeki Simms Manufacturing Co tesislerinde üretilen 20 HP gücündeki Simms-Welback marka araçtır Aynı yıl tamponun patentinin FR Simms tarafından alınmasına karşın aslında bu fikir yeni değildi 1897 yılında Moravya’daki İmperial Nesseldorf vagon fabrikasında yapılan çek malı Prasident marka otomobilin önüne tampon konmuş ancak Viyana yakınlarında yapılan denemelerde ilk 10 milden sonra tampon düştüğü için bir daha takılmamıştır

1908 — ABD’li Henry Ford T modeli adındaki ilk seri üretim otomobili yaptı İlk üretim bandı fikrinin de babası olan Ford 1913 de günde 1000 araba üretebiliyordu

1918 — İngiltere’de “ Royal aırcraft establıshment “ fabrikaları mekanik püskürtmeli dizel yakıt sistemini geliştirdi Böylece yüksek devirli dizel motorları oluşturularak hafif taşıtlarda kullanılmasına zemin hazırlandı

1919 — Avrupanın ilk seri üretim otomobili Type A Citroen tarafından piyasaya verildi Citroen aynı yıl dünyada ilk organize satış sonrası hizmetleri yapılandırdı

1920 — Voisin firması hidrolik olarak çalışan ABS’nin atası üzerine çalışmalar yaptı” Frenlemenin tekerlekleri kitlemesini önleyici donanımı ” tanımıylada Almanyada 671925 nosuyla ilk patentini aldı

1924 — Citroen dünyanın ilk çelik karasörlü otomobili B10’üretti

1924 — MAN’ın ürettiği bir kamyon direk enjeksiyonlu dizel bir motoru kullanan ilk vasıta oluyordu

1934 — Citroen seri olarak önden çekişli araç üretmeye başladı

1938 — Citroen Hidropnömatik süspansiyon sistemini icat etti

1938 — İsviçreli kamyon üreticisi Saurer ilk turbo motorlu kamyonu üretti

1938 — Klima’yı standart olarak kullanıma sunan ilk marka Studebaker Commander’dir

1938 — GM tasarımcısı Harley Earl ilk elektrikli cam sistemini Buick y’ye monte etti

1954 – Döner Pistonlu Motor (Rotary-Wankel motoru) Felix Wankel tarafından geliştirildi

1957 — İlk hız sabitleyicisi (cruis control) Imperial marka araçta kullanıldı

1958 — İsveç’teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı

1962 — İlk seri üretim turbo motorlu otomobil Chevrolet Corvair Monza tanıtıldı Daha sonra bu modeli Oldsmobile F85 Jetfire takip etti

1963 – Wankel motoru ilk kez NSU Spider marka araçta kullanıldı

1967 — İngiliz otomobil firması Jensen İlk ABS’yi otomobillerine uyguladı

1973 — Avrupa’da seri olarak turbo motorla üretilen ilk otomobil BMW 2002 oldu

1978 — Modern ilk ABS sistemi BMW 7 serisi ve Mercedes S serisinde uygulandı

1984 — Turbo üreticisi Garrett intercooler adını verdiği bir turbo soğutucusu geliştirdi Bu sayede türbine giren hava soğutularak turbonun performansı artırıldı

1986 — Çift turbo takılan ilk araç Porsche 959 oldu

1987 — Bosch ilk üretici olarak ABS sisteminin daha gelişmişi olan ASR sistemini piyasaya sürmüştür

1993 — Fiat Croma TdiD değişken geometrili turboyla donatılan ilk otomobil oldu Sistem düşük motor devirlerinde turbonun verimini önemli oranda artırıyordu

1995 — Bosch 1995 yılında ESP sistemini aktif sürüş emniyetini sağlamak üzere üretime almıştır Özellikle virajlarda ve ani yol değişikliklerinde ESP sistemi, yıldırım hızı ile motor, şanzıman ve frene müdahale ederek aracın savrulmasını önler

2004 — Çift turbo takılan ilk seri üretim dizel motorlu otomobil BMW 535d oldu

2005 — Mercedes üç turbolu v6 dizel motorla donatılmış konsepti Vision SLK 320 Cdi’yi Cenevre otomobil fuarında tanıttı



Alıntı Yaparak Cevapla