10-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Turßonun Özellikleri Teknik Bilgiler
Bilya Yatak
TEknik Bilgiler
Milin bağlı olduğu pervanelerin yatağında bulunan bu bilyalar azda olsa bazı turbochargerlarda kullanılmaktadır Tabi ki bu bilyalar sizin normal olarak bildiğiniz bilyalardan farklıdır Hepsi kusursuz bir üretimin ürünleri olan bu bilyalar özel meteryallerden imal edilir ve dakikada 150 000 kere dönen türbin pervenesin yarattığı sürtünmelere dirençlidirler Pek fazla tercih edilmeyen bu bilyalar aslında turbo lagını önlemektede yarar sağlamaktadırlar,
Seramik Türbin Bıçakları:
Sermik turbin bıçaklarının tek avantajı ****l bıçaklara nazaran hafif olmarı ve turbo lagını azaltmalarıdır
Sequential Turbochargerlar
Bizim, twin turbo olarakta bildiğimiz bu chargerlar iki tane salyangozu esas alarak üretilmiştir Yani iki turbo yanyana çalışmaktadırlar Birincisi, yani küçük olan devreye erken girer ve turbo lagını engeller İkinci turbo ise yüksek motor devirlerinde devreye girerek yüksek basınç sağlamayı esas almışlardır
Intercooler;
Kompresyona uğrayan hava, ısınır Isınan hava ise genişler bu yüzden turbodan gelen basınç artışı havanın motora gitmeden önceki ısınmasının sonucudur İyi bir güç artışı için silindirler daha fazla hava moleküllerine ihtiyaç duyarlar, sadece basınç motorun gücüne artırmaya yetmez
Bu radyatöre benzeyen siyah kutu turbochargerdan gelen basınçlı havanın içinden geçmesine sağlar, ince kanallardan geçen basınçlı gaz süzülür ve soğutulur Bu sayede motora daha fazla hava molekülü girmesi sağlanır Eğer turbocharger basıncı 0,7 bar ise intercoolerda 0,7 barlık sıkıştırlılmış havayı süzecek kapasitede olmalıdır
Turbolar hakkında bazı tezahürler;
-Motor yağını her 5000 km ya da daha erken süreler içerisinde değiştirin
-Her zaman motor üreticisinin tavsiye ettiği yağı kullanın -WD40 ve benzeri temizleme katkılarını ya da gevşeticileri kullanmayın
-Her zaman motorun ısınması için 30 ila 60 saniye kadar bekleyin
-Soğuk ve ince yağ, ısınmış bir yağ gibi kolayca hareket edemez ve parçaların bir süre yağsız kalmasına yol açar!
-Yola çıktığınızda turboyu hemen devreye sokmayın, turbo henüz yağ ihtiyacını gidermemiş olabilir
-Aracı stop etmeden önce turbonun dinlemesi ve bir sonraki çalışma için gerekli yağlamayı yapmasına izin verin Turboyu ne kadar zorladıysan o derecede dinlendirme yapın
-Yüksek devirlerde türibin devamlı dönmektedir Bu esnada motoru kapamak turboya giden yağıda kapamak anlamına gelir Bu durumda turbo yataklarında ciddi hasarlar oluşur
-Motoru yağını her değiştirdiğinizde yağ filitresinide değiştirin ve ilk çalıştırmada yağ basıncının sağlandığına emin olun
Yukarıdaki tezahürleri yerine getirmeniz ve aracınızı iyi bir şekilde kullanmanız durumunda Turbochargerınız en az motorunuz kadar sorunsuz ve uzun ömürlü olacaktır
|
|
|