Konu
:
Drift Nasıl Yapılır?
Yalnız Mesajı Göster
Drift Nasıl Yapılır?
10-21-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Drift Nasıl Yapılır?
Drift Nasıl Yapılır?
Drift teknikleri
Not:bütün anlatılanlar arkadan itişli ve minimum 150 beygirlik araçlar ile mümkündür
El freni kullanarak
Bu en temel tekniktir
Viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra düğmesi basılı kalacak şekilde el freni çekilir, arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir
Not: Drift sırasında ideal viraj çizgisi kaçmış ise bu teknik ile yeniden kontrol sağlanabilir
VİTES İLE LASTİKLERİ KİLİTLEME (Shift Lock)
Viraja yaklaşırken vites küçültülür
Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir
Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar
Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir
Bu teknik el freni çekemeye benzetilebilir
Not:Aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir
GÜÇ İLE (Power Over)
Virajın merkezine (apex) yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır
Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir
Bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir
SAVURMA (FEINT)
Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir
Daha sonra oluşan sekme etkisi ( ağırlık transferi )ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir
Bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir
DEBRİYAJ TOKATLAMAK (Clutch Kick)
Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır
Bir drift tekniğinde çok diğer tekniklere yardımcı olacak bir kullanıcı bilgisidir
LİMİT FREN (Braking)
Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır
Kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir
Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir
Önden kayma durumunda pilot araca yön verme konrolünü kaybeder ve araç viraj dışına doğru kayar
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul