Konu
:
Nasıl Az Yakıt Tüketiriz? Benzinli Ve Dizel Motorlar Teknik Bilgiler
Yalnız Mesajı Göster
Nasıl Az Yakıt Tüketiriz? Benzinli Ve Dizel Motorlar Teknik Bilgiler
10-21-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Nasıl Az Yakıt Tüketiriz? Benzinli Ve Dizel Motorlar Teknik Bilgiler
1
ilk başta araba bakımlı alacak
temiz hava filitresi ve sağlam buji ilk sırada ve
TEknik Bilgiler
ucuz olanlar
her ikiside temiz olacak
kendimizde yapabiliriz: 1çok arabada hava filitresi kolay çıkar
eğer zamanınız varsa 10dk da hava filitresini çıkarıp çırpın
ayrıca benzin filitresi de önemli faktör ama çok sık değişmiyor
onuda kontrol ettirin(eski tofaşlar ve renault da ucuz parça her bakımda değiştirin derim)
benzin yakışını çok etkilemesede yağın zamanını geçirmeyin ve değiştirin
motorun sağlığı açısından çok önemli
buraya kadar genel bilgiler 1çoğumuz biliriz
2
ama pek bilinmeyen karbon-clean denilen zamanla kötü benzindende kaynaklanabilen subaplarda karbon birikiminin temizlenmesi
karbon subapların tam açılıp kapanmasını engellediği için (gözle görülmese bile engelliyor) mutlak benzinli için 60
000km dizel için 100
000km (ortalama değerler) temizletin
adanada fiyatı 30-40ytl arasında
bunuda artık 1çok kişi biliyor ama
bilinmeyen şu eğer her 60
000km de karbon temizliği yapılmazsa artık karbon taşlaşarak temizlenmez hale geliyor
temizlemek için sübapları ve enjeksiyonu sökmek gerekiyor
normal karbon clean da sadece benzin hortumu çıkarılarak yerine carbon clean makinesi bağlanıyor
basit 1 işlem
ne yararı var? hem benzin tasarrufu hemde eski performansı yakalaması
şahit olduğum 1durumda ise şu oldu: 97vectra 1
6 16v 100hp 60
000km olan aracı dinamometreye sokup hp sini ölçüyorlar
78hp olarak kağıtlara geçiyor
carbon clean yapıp tekrar dino ya sokuyorlar
98 hp çıkıyor (2hp eskime payı olarak düşünüyorum)
ve en çarpıcı örnek bu
ve bunun gibi çok örnek
3
farzedelim gideceğimiz yere 2 alternatif yol var
1
si 10km 2
si 15km
ama 10km lik yol hem bozuk(yavaş gidecez) hemde kasisli(dur-kalk var)
ama 2
yol düz
dur kalklarda ve aracı 1
viteste uzun süre sürmek acaip benzin yakıtırıyor
yol bilg olan arkadaşlar bilirler
ve mümkün olduğunca
aracımızı yüksek viteste(5
vites) 2000/dd nin altında sürmeyin
yine fazla yakıyor!!! vites atma konusunda ise benim tavsiyem max torku verdiği devire geldiği zaman vites değiştirin
genelde 2500dd 3500dd arasındadır
bu rakam
ama yanlış bilmiyosam vtec motorlu civiclerde 5000dd de tork veriyo
burdada 5000dd de vites atarsak yine fazla yakar
en ideali 2500dd 3500dd arasındadır
4 uzaktan ışığın kırmızıya döndüğünü gördük
ilk yapmamız gereken hemen ayağımızı gazdan çekmek
işte bu andan itibaren (yeni araçların çoğunda var) cut-off sistemi devreye girerek yakıt akışını keser
(vitesteyken) yalnız cut-off devredeyken yani araç viteste ilerlerken frene bastığımız anda tekrar yakıt
verilmeye devam edilir
işte can alıcı nokta: frene basmadan hemen önce debriyaja basarak vitesi boşa almak
çok test ettim acaip yakıt tasarrufu oluyor(96 sx uno 96 astra) (son sıralarda benzin zammı dahil full şehir içi 20ytl 100km
eskiden daha çok yakardı)
5 tabi herkesin bildiği ani fren ve ani gaza basmaktan kaçınmak
ve arabaya yanlış modifiye yapmak
benzini çooooooook yaktırıyor
örneğin yere çok yakın ön tampon altı karlıklar(çok güzel duruyor ama
)
sürtünmeyi arttırdığından yakıtı arttırıyor
el yapımı manifold lar buna dahil
sadece ve sadece güzel ses
için taktırılan bu parça hem beygiri düşürüyor hem yakıtı arttırıyor(şahit oldum hyundai coupe 2003)
headers dediğimiz mühendislerin ince hesaplarla yaptığı parçalar beygiri attırıyor sadece haberiniz olsun(ek bilgi)
6şehir içinde pek etkilemez ama uzun yolda açık olan camlar aracın %0,5 ile %4 arasında fazla yakıt tüketmesine
neden oluyor
(klimasız araçda sıcaktada cam açmadan ne yapacaksak? )
7 inik lastikler yada fazla şişik lastikler yakıtı etkiliyor
orjinal ebatlı ve katalog verisi olan havayı öneririm
8
bazıları chip tunning olayını benzin tasarrufu için kullanıyorlar
aracın beygirini düşürerek yakıt düşürüyorlar
bu doğru ancak aracın motorunun sağlıklı çalışmasını çok etkiliyor
ilerde çok yüksek maliyetli sonuçlar çıkabilir
9 baskı balatası sıyırmış olan araç çok yakar
çünkü aracın devir yükselir ama araç hızlanmaz(çok belli etmeyebilir
kendini ben bu baskı balataya sinsi benzin düşmanı diyorum) mutlaka eskiyince değiştirin
10 eğer bir yerde 1dk dan fazla duracaksanız aracı söndürün
(dizellerde 2-3dk) çünkü araç çalışırken çok benzin/mazot
harcar
11 araçta bulunan müzik tesisatı çok kuvvetliyse yakıt tüketimini çoook azda olsun etkiliyor,bilginize(şarj
dinamosu kayışa daha fazla elektrik üretmek için baskı yapıyor)
12 uzun yolda ve çok hızlı seyirlerde sunroof u kapatın
aerodinamizmi bozuyor
yakıtı arttırıyor
13 benzin tasarruf kitleri külliyen yalan
14 power up gibi ürünlerede pek inanmıyorum(yakıt tasarrufu konusunda) ama aracı rahatlatıyor
zaten katıklı yağ
(castrol gtx macnatec) aldığınız zaman bu ürünlere gerek kalmıyor
15 bu arada dizel araçlarda cut off yok durmaya yakın vitesi boşa alın(yol bilg göre böyle)
16 araçta ağırlık varken çok süratli gitmek arabanın aerodinamizmini kötüleştirir ve motor zorlanacağı
için çok yakıt sarfiyatı olur
17 aslında olayın doğrusu : 98 oktan katalog verisi olan araca 95 oktan benzin koyarsak ufakta olsa yakıt artıyor
ama 98 oktan la 95 oktan arasında çok fiyat farkı olduğu için bu tasarruf arka planda kalıyor
bu arada 100oktan shell işe yarıyor ama çok abartı değil(dergi testi var ordan okudum)
18 bazı lastiklerin az yuvarlanma direnci olan modelleri var
mümkünse bunları
tercih edin
çok azda olsa az yaktırıyor(michelin energy gurubu+continantel premium eco contact pahalı ama
)
19 motor soğukken 1dk dan fazla beklemeyin
daha fazla beklemenizin anlamı yok,çünkü motoru ısıtıp yola çıkarsanız busefer şanzuman ısınmayacağından uyum azalabilir
motorla şanzuman aynı anda ısınsın
20 mümkünse! 2km den az yerlere gitmemeye çalışın
yakıt tasarrufunun dışında (spor olsun demicem ) eksozun içindeki birikmiş eksoz buharı tam anlamıyla çıkamayacağından eksozda iç paslanmalar oluyor
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul